اخبار خودرو جهان
امکان سفارش با پیشرانه 2 لیتری 190 اسب بخاری

اشکودا اکتاویا اسپرت لاین معرفی شد

یکشنبه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
اشکودا اکتاویا اسپرت لاین

اشکودا نخستین بار برای محصول پرچمدار خود یعنی سوپرب بود که تریم اسپرت لاین را در سال 2015 عرضه کرد و سپس برای کودیاک، کاروک و Enyiaq iV نیز این پکیج به روزرسانی ظاهری را عرضه کرد. حال نوبت اکتاویا رسیده که اولین پکیج اسپرت لاین خود را دریافت کند که به موجب نصب آن به روزرسانی های ظاهری مشابه نسخه RS در این خودرو اعمال می شود؛ ولی هیچ چیزی به عملکرد این خودرو برای هم سطح شدن با مدل RS اضافه نشده است.

استایل ظاهری و کابین اشکودا اکتاویا اسپرت لاین

به گزارش خودرونویس، المان های مشکی رنگ نصب شده در استایل بیرونی نسخه اسپرت لاین اشکودا اکتاویا را از نسخه های پایه متمایز کرده. همچنین در این نسخه یک اسپویلر ساده در قسمت فستبک عقب نصب شده است. اشکودا اکتاویا اسپرت لاین که امکان سفارش آن به صورت استیشن هم وجود دارد، به رینگ هایی 17 اینچی آلیاژی با رنگ مشکی پولیش خورده مجهز شده است؛ ولی به صورت آپشنال می توان رینگ های بزرگتر 18 و یا حتی 19 اینچی را که ویژه این مدل طراحی شده اند، روی این خودرو نصب کرد. همچنین در قسمت های مختلفی از بدنه، نشان اسپرت لاین نصب شده است.

کابین نسخه اسپرت لاین اشکودا اکتاویا بر پایه تریم Style همین خودرو توسعه یافته و خط کشی های مشکی رنگ پیانویی در قسمت های مختلف به همراه صندلی های اسپرت با پشت سری یکپارچه برای این مدل به خصوص نصب شده اند. همچنین روی غربیلک فرمان نشان اسپرت لاین نصب شده و رودری های جلو به نام اکتاویا مزین شده اند. نسخه اسپرت لاین اکتاویا بین دو مدل Style و RS قرار می گیرد و به صورت استاندارد در آینه جانبی دارای خروجی USB-C بوده تا راننده ساده تر بتواند این خودرو را به دوربین روی داشبورد برای ثبت وقایع مجهز کند.

نمای عقب اشکودا اکتاویا اسپرت لاین

مشخصات فنی اشکودا اکتاویا اسپرت لاین

همانطور که از اکتاویا انتظار می رفت، نسخه اسپرت لاین با پیشرانه های بنزینی، دیزلی، گاز طبیعی، هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی مختلفی قابل سفارش است. بسته به پیشرانه ای که برای این خودرو انتخاب می کنید، اکتاویا اسپرت لاین می تواند به صورت جلو محرک یا تمام چرخ محرک باشد. همچنین امکان نصب گیربکس شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه برای این خودرو وجود دارد.

خبر مهم در خصوص پیشرانه های قابل نصب روی این خودرو، امکان نصب پیشرانه 2 لیتری TSI اشکودا با 190 اسب بخار قدرت است. این پیشرانه از اواخر دوره نسل پیشین اکتاویا در دسترس بوده که جایگزین پیشرانه 1.8 لیتری TSI قدیمی این خودرو شده بود.

نمای عقب اشکودا اکتاویا اسپرت لاین

با پرداخت هزینه اضافی، می توان برای اشکودا اکتاویا سیستم کنترل شاسی DCC داینامیک را نصب کرد که 15 حالت مختلف برای تنظیم دمپرها از سواری راحت تا سواری کاملا اسپرت دارد. همچنین به صورت آپشنال می توان کیسه ایمنی هوای مرکزی میان صندلی های جلو، کمکی پیشگیری کننده از برخورد، کمکی چرخش و سیستم Crew Protect را روی اکتاویا اسپرت لاین نصب کرد.

 

سخن پایانی

تنها عضو خانواده اشکودا که جای خالی آن به خوبی حس می شود، نسخه لوکس لائورین و کلمنت بوده که نام این مدل بر اساس نام موسس های کارخانه اشکودا انتخاب شده است. لازم به ذکر است که سه نسل پیشین اکتاویا این مدل لوکس و مجلل را در بین نسخه های قابل عرضه داشتند.  در این لحظه زمان عرضه این تریم لوکس برای اکتاویا مشخص نیست؛ ولی عرضه آن حتمی است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟