اخبار خودرو جهان
درسی که هندی ها به صنعت خودرو ایران دادند!

اشکودا اسلاویا 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۳ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
اشکودا اسلاویا

اشکودا در بازار اروپا تولید Rapid را حدود دو سال پیش متوقف کرد و محصول مدرن و لوکستر اسکالا را جانشین آن کرد. اما در روسیه این خودرو به لطف یک بروزرسانی سنگین در راستای مدرن سازی و ایجاد شباهت با اسکالا در حال عرضه است و در بازار چین نیز همچنان اشکودا Rapid توسط جوینت ونچر SAIC-VW در حال تولید است. اما در بازار هند عرضه این خودروی خانوادگی مقرون به صرفه نیز متوقف شد و حال اشکودا محصولی به نام اسلاویا را ویژه بازار این کشور پر جمعیت معرفی کرده است.

به گزارش خودرونویس، نام این خودرو از اولین دوچرخه ای که توسط موسسین کمپانی اشکودا یعنی واکلاو لائورین و واکلاو کلمنت به بازار عرضه شده بود، گرفته شده که سدانی جادار و مقرون به صرفه بوده که استایل ظاهری آن تا حد زیادی مشابه با اشکودا فابیا هاچبک طراحی شده است؛ با این تفاوت که اسلاویا دارای یک صندوق عقب اضافه نسبت به فابیاست!

نمای عقب اشکودا اسلاویا

همچنین این خودرو شباهت زیادی به فولکس واگن Virtus دارد که در حال عرضه به بازار آمریکای جنوبیست و در واقع نقش پولو سدان را ایفا می کند. اشکودا اسلاویا طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4541، 1752 و 1487 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن 2651 میلی متر اعلام شده است.

چراغ عقب اشکودا اسلاویا

محصولات اشکودا همواره نسبت به تمام خودروهای رقیب فضای کابین و بار بیشتری به مشتریان ارائه می دهند و اسلاویا نیز از این قاعده جدا نیست. کابین اشکودا اسلاویا تا حد بسیار زیادی مشابه با فابیا طراحی شده که ارتقا چشمگیری نسبت به Rapid داشته و به مراتب لوکس تر و مدرن تر از سایر محصولات ویژه بازار هند اشکودا مانند کراس اوور کوشاک به نظر می رسد.

اشکودا اسلاویا دارای چراغ های LED در جلو عقب، نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 10 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست که کاملا مطابق استانداردهای امروزی خودروها در سال 2022 است. حتی این سدان اقتصادی و مقرون به صرفه دارای نورپردازی داخل کابین و تودوزی چرم برای کابین و گرمکن و سردکن برای صندلی های جلوست. همانطور که گفتیم همه از محصولات اشکودا انتظار یک کابین جادار و کاربردی را دارند که اسلاویا نیز با وجود ابعاد کامپکت خود 521 لیتر فضای بار در حالت استاندارد را به شما ارائه می دهد که در صورت خواباندن صندلی ها می توان فضای بار این خودرو را به 1050 لیتر افزایش داد.

کابین اشکودا اسلاویا

مشخصات فنی اشکودا اسلاویا

خبری از نصب پیشرانه دیزلی در زیر کاپوت اشکودا اسلاویا نیست و یک پیشرانه 1 لیتری توربو و 1.5 لیتری توربو تنها گزینه های قابل سفارش برای اسلاویا هستند. پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر این خودرو قادر به تولید 115 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور است که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو این خودرو قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه DSG به چرخ های جلو منتقل می شود.

اشکودا اسلاویا

اشکودا اسلاویا روی یک پلتفرم ویژه بازار هند به نام MQB-A0-IN توسعه یافته و 95 درصد قطعات آن نیز توسط قطعه سازان و تامین کنندگان محلی در هند تامین می شود و در همین کشور نیز تولید خواهد شد. این خودرو می تواند درس خوبی برای صنعت خودروسازی عقب مانده ایران باشد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟