اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه مونیخ 2021 صورت گرفت

کراس اوور اسمارت کانسپت 1 رونمایی شد

دوشنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سقف اسمارت کانسپت 1

نمایشگاه فرانکفورت سال 2005 بود که اسمارت رسما با معرفی خودروی Formore ایده ساخت یک کراس اوور را مطرح کرد. ولی این کراس اوور شهری کوچک که از نظر فنی با مرسدس بنز GLK مشترک بود، هیچ گاه رنگ تولید را به خود ندید به دلیل مشکلات مالی گروه خودروسازی دایملر کرایسلر ایده تولید آن رد شد. حال در سپتامبر سال 2021 و دوباره کراس اوور اسمارت برگشته است.

به گزارش خودرونویس، چیزهای زیادی در خصوص این کراس اوور اسمارت نسبت به 16 سال پیش تغییر کرده و اسمارت به صورت 50/50 سرمایه گذاری مشترکی را با دایملر و جیلی آغاز کرده تا این خودروساز تولید کننده محصولات شهری دوباره جان بگیرد. این کمپانی امروز کراس اوور کانسپت 1 را در نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 رونمایی کرده تا نه تنها آینده تمام الکتریکی خود را نشان دهد، بلکه اظهار کند اسمارت قصد دارد خودروهای به مراتب بزرگتری را نسبت به محصولات سوپرمینی فورتو و فورفور فعلی این شرکت راهی بازار کند.

سقف اسمارت کانسپت 1

طراحی ظاهری و کابین اسمارت کانسپت 1

کراس اوور کانسپت 1 اسمارت چه اندازه ای دارد؟ این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.29، 1.91 و 1.70 متر دارد و این کراس اوور تقریبا هم اندازه مینی کانتریمن است. با توجه به اینکه این کراس اوور اسمارت از ابتدا به صورت تمام الکتریکی طراحی شده، اوورهنگ های جلو و عقب کوتاهیی دارد و با وجود ابعاد به نسبت کوچک، فاصله بین دو محور آن 2.75 متر طراحی شده است.

اسمارت کانسپت 1

این کراس اوور با وجود ابعاد ساب کامپکت خود دارای صندلی سوم در ردیف عقب در مدل تولیدی خواهد بود که نشان می دهد اسمارت قصد دارد به سگمنت های مختلفی برای فروش خودرو ورود کند. سایر مشخصات این خودرو به جز چیدمان صندلی ها و ابعاد هنوز منتشر نشده، ولی لازم به ذکر است که درب های عقب که خلاف جهت درب های جلو باز می شود صرفا برای این مدل مفهومی در نمایشگاه مونیخ طراحی شده و در مدل تولیدی دیده نخواهند شد.

کابین اسمارت کانسپت 1

کراس اوور کانسپت 1 اسمارت با وجود اینکه روی پلتفرم SEA جیلی ساخته شده، صفر تا صد توسط گروه دایملر طراحی شده است. اسمارت کانسپت 1 به رینگ های بزرگ 21 اینچی مجهز شده و دارای LED لایت بار در جلو و عقب است. این خودرو به طور کامل نسبت به تمام محصولات تولید شده توسط اسمارت ظاهر متفاوتی دارد؛ به خصوص طراحی کابین این خودرو کاملا متمایز از محصولات قبلی اسمارت بوده و شاهد طراحی کابینی مینیمال هستیم که یک نمایشگر بزرگ 12.8 اینچی در قسمت میانی داشبورد برای سیستم مالتی مدیا نصب شده است.

نمای عقب اسمارت کانسپت 1

اسمارت کانسپت 1 از تکنولوژی شارژ سریع و قابلیت بروزرسانی نرم افزاری بهره می برد و وعده داده شده مسافت چشمگیری را در حالت شارژ کامل طی کند و نسل جدید سیستم مالتی مدیا اسمارت روی این خودرو نصب خواهد شد. اسمارت همچنین وعده داده که نسخه تولیدی این کراس اوور الکتریکی بالاترین سطح هندلینگ داینامیک را دارد که همه اینها نشان دهنده این موضوع بوده که دایملر و جیلی سعی دارند این کمپانی به گل نشسته را سر و سامان جدی بدهند.

صندلی اسمارت کانسپت 1

قرار است که اسمارت کانسپت 1 در چین تولید شود و انتظار می رود این کراس اوور الکتریکی مفهومی نزدیک به نمونه تولیدی در سال 2022 راهی بازار جهانی شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟