به گزارش خودرونویس، استاندارد آلایندگی یورو7 قرار است که درسال 2025 اجباری شود و با توجه به محدودیت های وضع شده توسط اتحادیه اروپا برای تولید خودروهایی با آلایندگی فوق پایین و با علم به پیچیدگی های مهندسی در تولید خودرو، می توانیم تصور کنیم که این قانون آلایندگی موجب مرگ تمام پیشرانه های درونسوز می شود که این موضوع شامل خودروهای هیبریدی هم می شود.

 

جزییات استاندارد آلایندگی یورو7

استاندارد آلایندگی یورو7 برای خودروهای درونسوز به این صورت بوده که خودروسازان را ملزم به نصب یک کاتالیست گرم شونده به صورت الکتریکی، دو کاتالیست سه راهی یک لیتری، یک فیلتر دو لیتری جاذب ذرات معلق و یک کاتالیزور رد کننده آمونیاک می کند. مهم تر اینکه این استاندارد آلایندگی خودروسازان را ملزم به نصب دستگاه سنجش میزان آلایندگی داخلی مجهز کرد که برای اطمینان از مطابقت آلایندگی خودرو تا 240 هزار کیلومتر با قوانین وضع شده توسط اتحادیه اروپاست در استاندارد یورو7 است.

استاندارد آلایندگی یورو7

انجمن تولید کنندگان جهانی خودرو طی بیانیه ای اظهار داشتند که نصب چنین قطعه ای در خودروهای کوچک تقریبا غیر ممکن بوده و یکپارچه سازی آن در خودروهای فعلی با ساختار موجود زحمت بسیار زیادی داشته و موجب افزایش قیمت خودروها می شود. انجمن تولید کنندگان خودرو در اروپا معتقد هستند که قوانین پیشنهادی اروپا تحت عنوان یورو7 در کنار شرایط جدید تست های پیشنهاد شده، عملا شرایطی شبیه به ممنوعیت تولید و عرضه خودروهای درونسوز را برای خودروسازان حداقل در این قاره به ارمغان می آورد که خودروهای هیبریدی هم به دلیل بهره بردن پیشرانه الکتریکی به عنوان ژنراتور برای تامین انرژی یا به عنوان بخشی از نیروی محرکه، مشمول این ممنوعیت می شوند.

 

منبع CarScoops
5 از 3 رای