اخبار خودرو ایران
آذویکو شفاف سازی کرد؛

مقصد تریلی حامل ام جی ۳۶۰، عراق است

دوشنبه - ۲۲ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
ام جی

با توجه به اهمیت موضوع و با هدف شفاف سازی افکار عمومی ، شرکت آذویکو به بررسی ویدیوهای منتشر شده پرداخت و در اين بررسي مشخص شد كه خودروهای مورد اشاره، ۸ دستگاه خودروی تولیدی شرکت سایک موتور چین بوده و مقصد آن ها، كشور عراق است که از طریق بندر لنگه وارد کشور شده و پس از بارگیری و عبور از چند شهر ایران به مرز عراق خواهد رسید و از کشور ایران تحت عنوان عبور ترانزیتی استفاده می شود.

به گزارش خودرونویس،شرکت آذویکو ضمن انتشار بارنامه های مربوط به خودروهای مذکور به شماره ۹۹۵۶۰۱۲۱۱۷ صادره از بندر لنگه اعلام کرد: شماره گذاری شاسی خودروهای تولیدی در سراسر دنیا از الگوی استاندارد WMI تبعیت می کند و هر شرکت خودروسازی دارای سه حرف اختصاصی خود در این الگو می باشد و در بارنامه تریلی حامل خودروهای ام جی ، سه حرف مندرج در شماره شاسی خودروهای حمل شده LSJ و متعلق به شرکت سایک موتور چین است در حالی که شماره شاسی خودروهای شرکت آذویکو با حروف اختصاصی NB6 شروع می شوند.

از سوی دیگر ، کارکتر هفتم در شماره شاسی این خودروها حرف E است که نشان دهنده این است که این خودروها اتوماتیک معمولی هستند در حالی که خودروهای آذویکو توربو هستند.

همچنین حرف G مندرج در شماره شاسی نشان دهنده سایت تولیدی خودروها است که نانجینگ چین است.

با توجه به موارد ذکر شده واضح و مبرهن است که این خودروها ترانزیتی بوده و ربطی به شرکت صنعت خودرو آذربایجان ندارند و این موضوع از طریق گمرک قابل پیگیری است.

لازم به ذکر است که تولید خودروهای ام جی ۳۶۰ همزمان با تحریم صنعت خودروسازی کشورمان توسط آمریکا و تعلیق همکاری سایک موتور با آذویکو و توقف ارسال قطعات توسط شرکت سایک موتور به ایران متوقف شده است و خطوط تولید کارخانه آذویکو در حال حاضر در حال تولید خودروهای جدید لوکسژن می باشد که به زودی به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

 

ام جی

ام جی

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • پرهام | 23 دی 1399 - 9:46 ق.ظ

    این شرکت۳ساله فقط وفقط دروغ میگه وخودروهارو بازار آزاد وبه کشور عراق میفروشن مطپعن باشه تا گرفتن این خودرو کوتانمیاییم