اخبار خودرو جهان
از سراتو تا اسپارک!

ارزان‌ترین خودروهای جهان در سال 2020

یکشنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۹
خواندن 8 دقیقه
هوندا فیت

همیشه خرید خودرویی خوب و کاربردی برای خریداران گوناگون یک مسئله جدی بوده و آنها باید در میان محصولات متنوع و موجود در بازار یک خودروی ایده‌آل را با توجه به خواسته‌ها و علایق خود انتخاب کرده و خریداری کنند. اما همه مردم برای خرید خودرویی مناسب، فقط به علایق خود و امکانات محصولات متنوع خودروسازان توجه نکرده و برای بسیاری از آنها قیمت و کیفیت خودروهای موجود در بازار هم یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای انتخاب و خرید اتومبیل است.

به گزارش خودرونویس، در عین حال باید به این موضوع توجه داشت که در سال 2020 با شیوع بیماری کرونا، شرایط اقتصادی متفاوتی در سراسر جهان حکم فرما بود و این پیش آمد بر صنعت خودروسازی جهان و انتخاب نهایی خریداران خودرو تأثیر گذاشت و به همین خاطر مدیریت پول هم از اهمیت زیادی برخوردار شد. به همین سبب هم به خودی خود توجه خریداران به سمت و سوی خودروهای ارزان رفته و انتخاب اتومبیل‌های مزبور از نظر بسیاری از خریداران، اقدامی عاقلانه و آینده‌نگرانه است.

با این توضیحات این پرسش برای ما مطرح می‌شود که آیا واقعاً خرید هر خودروی ارزان قیمتی عقلانی است؟ برای پاسخ به این پرسش باید به این نکته توجه داشت که بازارهای خودرو در کشورهای آفریقایی و یا کشورهایی نظیرِ چین و هندوستان پُر از خودروهای ارزان قیمت بوده و به راحتی می‌توان با پرداخت مبلغی ناچیز یک خودروی ارزان قیمت را خریداری کرد. ولی  بر هیچکس پوشیده نیست که خودروهای ارزان قیمتِ مزبور کیفیت پایینی داشته و از نظر ایمنی هم جایگاه مطلوبی در سطح جهانی ندارند. اما این به معنی فقدان وجود خودروهای ارزان قیمت و در عین حال با کیفیت و ایمن نبوده و در بازار جهانی خودرو می‌توان به راحتی و با فراغ بال و بدون ترسِ از دست رفتن سرمایه آنها را خرید و از رانندگی با خودروی ارزان و ایده‌آل خود لذت برد.

بنابراین و با توجه به مطالب یادشده، ما در خودرونویس تصمیم گرفتیم که ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار جهانی 2020 را به شما معرفی کنیم. خودروهایی که علاوه بر قیمت؛ مشخصات فنی، امکانات و ایمنی مناسبی داشته و با وجود تمام مشکلات ناشی از انتشار ویروس کرونا در سال 2020 فروش خوبی را تجربه کردند.

 

کیا سراتو قیمت: 17890 دلار

کیا سراتو

کیا فورته یا همان سراتو 2020 گران‌ترین خودروی لیست ما بوده و به همین خاطر نام آن را در ابتدای لیست خود قرار داده‌ایم. در طول چند سال گذشته، کمپانی کیا کاملا بر بازار خودروهای ارزان قیمت تسلط داشته و به خوبی از پس پاسخ‌گویی به مشتریان خود برآمده است. نسخه پایه سدان کیا سراتو با قیمت 17890 دلار عرضه شده و هر چه‌ قدر امکانات و مشخصات فنی آن بهتر شود؛ قیمت نهایی فروش هم افزایش خواهد یافت. در نسخه پایه کیا فورته مشتریان از پیشرانه چهار سیلندر 147 اسب‌بخاری، گیربکس 6 سرعته دستی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، اپل کارپلی، اندروید اتو و مجموعه‌ای کامل از امکانات ایمنی شاملِ هشدار برخورد با روبرو، نگهدارنده خط حرکتی و… برخوردار خواهند شد.

 

کیا سول قیمت: 17490 دلار

کیا سول

خودرویی دیگر، کیایی دیگر! سول را معمولاً خودرویی عجیب و غریب توصیف می‌کنند؛ اما به نظر ما سول قابلیت‌های خوبی داشته و واقعاً خودرویی عالی است. ولی برای خرید بهترین نسخه‌های سول باید مبلغی بیش از 17500 دلار پرداخت کرد و از امکانات متنوع نسخه‌های پیشرفته آن بهره برد. اما نسخه 17490 دلاری سول هم شخصیت جذابی داشته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با خرید سول امکاناتی مشابه با مدل فورته را در اختیار داشته و از همان موتور، گیربکس و سیستم سرگرمی برخوردار می‌شود. ولی سول نسبت به فورته کمی متفاوت‌تر بوده و می‌توانید از صندلی‌های عقب تاشو و سیستم استریو مجهز به شش بلندگو در کیا سول استفاده کنید.

 

شورولت سونیک قیمت: 16720 دلار

شورولت سونیک

شورولت سونیک خودرویی مناسب، ارزان قیمت و برای رقابت با خودروسازان آسیایی است. به نظر می‌آید که جنرال موتورز پس از مدت‌ها آزمون و خطا به این نتیجه رسیده است که با تولید خودروهایی مانند شورلت سونیک می‌تواند شانس خود را برای موفقیت در بازارهای جهانی افزایش دهد. مطمئناً سونیک هم مانند سایر خودروهای هم رده خود، بدون مشکل و ایراد نیست؛ اما با این وجود فضای داخلی جادار، سیستم سرگرمی پیشرفته و سازگار با تلفن‌های هوشمند، نقطه اتصال Wi-Fi و فرمانی قابل تنظیم دارد. پرداخت 16720 دلار برای خرید سونیک بسیار منصفانه بوده و به هیچ وجه قیمت آن جای شکوه و شکایتی باقی نمی‌گذارد.

 

هوندا فیت قیمت: 16190 دلار

هوندا فیت

آخرین نسل هوندا جاز که در ایالات‌متحده آمریکا با نام فیت شناخته می‌شود؛ خودرویی دوست داشتنی بوده و احتمالاً براساس گزارش Car And Driver نسل جدید آن در ایالات‌متحده آمریکا عرضه نخواهد شد. فروش نسل فعلی فیت از سال 2015 آغاز شده و انتخاب آن یک سرمایه‌گذاری ایده‌آل است. به لطف صندلی‌های قابل تنظیم هوندا فیت، فضای زیادی برای سرنشینان یا حمل بار فراهم خواهد شد. پیشرانه فیت 130 اسب‌بخار قدرت داشته و گیربکس دستی آن تجربه رانندگی روحیه بخشی را برای خریداران به ارمغان خواهد آورد.

 

کیا ریو قیمت: 15850دلار

کیا ریو

ریو یکی‌دیگر از ارزان‌ترین خودروهای تولید شده  توسط کمپانی کیا موتورز است. این محصول ظرفیت حمل بارِ زیادی ندارد؛ اما به طور حیرت‌انگیزی اسپرت بوده و همین موضوع باعث می‌شود که کاستی‌های آن را به راحتی فراموش کنیم. علاوه بر این، ریو دارای پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر و گیربکسی CVT بوده و با پیمایش 100 کیلومتر مسافت به شکل ترکیبی، 6.5 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. اکنون می‌توان نسخه پایه کیا ریو را به قیمت 15850 دلار خریداری کرد. کمپانی کیا به خوبی می‌داند که برای افرادی با بودجه محدود، چگونه باید خودرویی ایده‌آل را به تولید برساند و ریو به خوبی این مسئله را اثبات می‌کند.

 

تویوتا یاریس قیمت: 15650 دلار

تویوتا یاریس

هرگز این واقعیت را از یاد نبرید که اساساً باید تویوتا یاریس را یک مزدا 2 با لباسی مبدل دانست. اما صرف نظر از ماهیت حقیقی آن، باید پذیرفت که یاریس خودرویی اقتصادی و قدرتمند است. محیط داخلی آن خیلی تنگ و وحشتناک نیست و از جعبه دنده‌ای مناسب و استاندارد استفاده می‌کند. یاریس با پیمایش 100 کیلومتر مسافت جاده‌ای، نزدیک به 5.8 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

 

هیوندای اکسنت قیمت: 15295 دلار

هیوندای اکسنت

این حقیقت که هیوندای در حال پیشرفت بوده و برند زیر مجموعه خود یعنی کمپانی کیا را برای سلطنت در بازار خودروهای ارزان قیمت انتخاب کرده است؛ به معنی عدم ارائه محصول ارزان از سوی کمپانی هیوندای نیست. هیوندای مدل اکسنت 2020 را به عنوان سدانی کاملاً زیبا و متفاوت آماده کرده و نظر بسیاری از مردم را به سمت و سوی خود جلب کرده‌ است. کیفیت متریال داخلی اکسنت بسیار بالا بوده و کابینی کم صدا دارد. در واقع اکسنت در حد و اندازه خود، محصولی زیبا و در عین حال با کیفیت بوده و شاید بهترین انتخاب ممکن با پرداخت 15295 دلار باشد.

 

نیسان ورسا قیمت: 14730 دلار

نیسان ورسا

نیسان ورسا یکی‌دیگر از خودروهای ارزان قیمت لیست ما است. نسخه دنده دستی این خودرو را می‌توان با پرداخت 14730 دلار خریداری کرد (ورسا با گیربکس CVT با قیمتی بیش از 16 هزار دلار عرضه می‌گردد) و از توان پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری آن با قدرت 122 اسب‌بخار و گشتاور 154 نیوتن‌متر آن استفاده کرد. ورسا 2020 به امکاناتی همچون؛ اخطار خروج از خط حرکتی، ترمز اضطراری خودکار و… مجهز شده است.

 

میتسوبیشی میراژ قیمت: 13995 دلار

میتسوبیشی میراز

میتسوبیشی میراژ در حال حاضر دومین خودروی ارزان قیمت در ایالات‌متحده آمریکا است. متریال کابین میراژ بسیار بد بوده و شاید برای رانندگی هم کاملاً خطرناک باشد؛ اما واقعاً نباید از یک خودروی ارزان قیمت و در حد و اندازه میراژ انتظار زیادی داشت. مدل 2020 میراژ به پیشرانه 1.2 لیتری سه سلندر با توان 78 اسب‌بخار و 100 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده و از یک گیربکس CVT استفاده می‌کند. نسخه پایه آن به امکاناتی همچون سیستم تهویه اتوماتیک و کروز کنترل مجهز شده و 13995 دلار قیمت دارد. اما اگر امکانات بیشتری می‌خواهید؛ در بهترین حالت ممکن باید نزدیک به 18 هزار دلار پرداخت کنید!

 

شورولت اسپارک قیمت: 13220 دلار

شورولت اسپارک

شورولت اسپارک ارزان‌ترین خودروی موجود در بازار ایالات‌متحده آمریکا بوده و پس از پشت سرگذاشتن میراژ، این عنوان را به خود اختصاص داده است. اسپارک 13220 دلار قیمت داشته و از پیشرانه‌ای چهار سیلندر با توان 98 اسب‌بخار استفاده می‌کند. شتاب اسپارک بسیار ناچیز بوده و این مسئله نباید برای ارائه تجربه یک رانندگی معمولی و در سطح شهر شما را دچار مشکل کند. در درون کابین این محصول می‌توان از تهیه مطبوع، نقطه اتصال Wi-Fi، اندروید اتو و اپل کارپلی بهره برد.

 

 

 

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟