ارایه نمونه نهایی تارا برقی تا پایان امسال

سه شنبه - ۱۳ دی ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه

مدیرعامل شرکت تام از تحویل نمونه نهایی خودرو تارا برقی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خودرونویس، در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور دکتر سردار رمضان شریف سخن‌گوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرهنگ پاسدار محسن عوضدخت معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در بسیج وزارتخانه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد، سخن‌گوی سپاه با اشاره به این که باید از مکتب حاج قاسم در تمامی عرصه‌ها استفاده کرد، یادآور شد: اگر تدابیر رهبری نبود داعش امروز افغانستان و عراق را اشغال و حلقه محاصره را بر ما تنگ کرده بود، عظمت سردار سلیمانی در این است که این نقشه‌ها را با تدابیر رهبری به هم ریخت و بنیان این ها را از اساس برکند.

سردار رمضان شریف با بیان این که چیزی که در حال حاضر عظمت ایران امروز را رقم زده است تدابیر رهبری است، افزود: آن‌چه که باعث اقتدار کشور شده و سبب شده حرف برای گفتن داشته باشیم، راهبرد و پی‌گیری‌های لحظه به لحظه رهبر انقلاب است و در دنیا اولین نکته مهم کشورها امنیت است.

وی در خصوص این که بخشی از پیشرفت خودروسازان در جهان به مباحث نظامی برمی‌گردد و سپاه در این حوزه اقدامات موثری انجام داده است، گفت: بارها و بارها سپاه آمادگی خود را برای انتقال دانش و تجربیاتش اعلام کرده و احساس ما این است که در بخش فنی و مهندسی در صنعت خودرو جای خالی حس نمی‌شود و بیش‌تر مسایل به مبانی حوزه سیاست‌گذاری برمی‌گردد.

سردار رمضان شریف با بیان این‌که در حوزه‌هایی که سپاه ورود کرده است، برآورد ما این است که در مباحث فنی مشکلی وجود ندارد و در مباحث کلان سیاست‌گذاری باید بیش‌تر کار کنیم، اظهار کرد: در سپاه از ایده‌هایی که در حوزه ماموریتی ماست، استفاده کردیم و بخش عمده‌ای از پروژه‌های تعریف شده به ثمر نشسته که نمونه‌های آن در حوزه هوا و فضا مشهود است، همچنین برای ۸۰۰ نفر از کسانی که صاحب ایده در این حوزه بودند، امکانات لازم را فراهم کردیم.

وی در خصوص قیاس صنایع نظامی و خودروسازی اظهار کرد: فرمانده کل سپاه و تصمیم‌گیران در این عرصه هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودرو به معنی مصطلح ندارند و در عین حال از هیچ کمکی برای انتقال دانش به صنعت خودرو و سایر صنایع کشور دریغ نمی‌کنند؛ چرا که اساس کار سپاه کمک به بالندگی و رشد کشور و حفاظت از دستاوردهای آن است.

سخن گوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند آلمان‌ی ها فولکس واگن را برای مقاصد نظامی طراحی کردند و چون اهداف نظامی داشته و کار موفقی بوده، بقیه نیز از آن استقبال کرده‌اند؛ حتما این دو صنعت با هم تفاوت دارند. تکنولوژی که در حوزه پهباد استفاده می‌شود ممکن است برای صنعت خودرو مفید باشد و می‌توانیم در این حوزه هم‌افزایی داشته باشیم.

در این مراسم همچنین کیوان وزیری مدیرعامل تام‌ایران خودرو با اشاره به جان فدا و ولایت مدار بودن سردار سلیمانی، تاکید کرد: ایشان کسی است که نظام اسلامی را یک حرم مقدس معرفی کرد و دیدیم که چقدر برای این مرز و بوم جنگید. ما هم امیدواریم مدیون خون شهدا نباشیم.

وی در خصوص همکاری سپاه و صنعت خودرو اظهار کرد: بین تام ایران‌خودرو و سپاه پاسداران همکاری دوجانبه‌ای وجود دارد و در محصولات جدیدمان یعنی ری‌را و TF21 با توجه به نیاز سالانه ۳۰ میلیونی به قطعه با عزیزانمان در سپاه با وحدت کلمه و وحدت رویه، از تجربیات و دانش فنی که در مهندسی و ساخت موشک استفاده می‌شود، بهره خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این‌جا تکنولوژی حرف اول را می‌زند و سپاه به این تکنولوژی دست پیدا کرده است و این کمبود در صنعت خودرو وجود داشت؛ در واقع سپاه کار دور از دسترس را به انجام رساند و این اراده در صنعت خودروسازی نیز قطعا به مرحله بلوغ خواهد رسید.

مدیرعامل تام ایران‌خودرو در خصوص آخرین وضعیت تارا برقی نیز توضیح داد: فعالیت‌های مربوط به طراحی تارا برقی به اتمام رسیده و در مرحله صحه‌گذاری هستیم و تا پایان سال نمونه نهایی تارا برقی را تحویل خواهیم داد همچنین ایستگاه‌های شارژ برق توسط شرکت مپنا در حال اجراست.

تام مسوولیت طراحی و صحه‌گذاری را بر عهده دارد و مسوولیت تامین آن را نیز اخذ شده و این افتخار برای تام ایران‌خودرو، ایران‌خودرو با همکاری سپاه (در راستای تولید قطعات آن) رقم خواهد خورد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟