مشخصات فنی اتوبوس دو طبقه الکتریکی Jewel E

به گزارش خودرونویس، این اتوبوس دو طبقه الکتریکی توسط شرکت Equipmake معرفی شده که یک شرکت فعال در زمینه خودروهای تجاری الکتریکی و الکتریکی سازی شده است و اتوبوس Jewel E را با همکاری شرکت Beulas که یک شرکت اسپانیایی بوده، توسعه داده است. اتوبوس Jewel E از پیشرانه الکتریکی شرکت Equipmake بهره می برد که می توان آن را روی اتوبوس های متفاوت با ابعاد مختلف هم نصب کرد. این پیشرانه الکتریکی می تواند تا 536 اسب بخار قدرت تولید کند و قادر به تولید گشتاور خیره کننده و البته لازم 3500 نیوتن متر است. این پیشرانه که HTM نام دارد می تواند انرژی خود را از یک پک باتری لیتیوم یونی دریافت کند که ظرفیتی معادل 543 کیلووات ساعت هم می تواند داشته باشد.

نمای عقب اتوبوس الکتریکی Jewel E

اتوبوس الکتریکی Jewel E با وجود دارا بودن چنین پیشرانه الکتریکی قدرتمند و پرمصرفی، با اتکا به پک باتری پرظرفیت خود می تواند در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 402 کیلومتر را طی کند که تقریبا یک و نیم برابر نیاز روزانه اتوبوس های رایج در سیستم حمل و نقل درون شهریست. طبق اطلاعات موجود، روزانه اتوبوس های به کار گرفته شده برای حمل و نقل درون شهری حداکثر مسافتی معادل 250 کیلومتر را طی می کنند که عموما مسافت پیموده شده از این مقدار کمتر است. بدین ترتیب این اتوبوس الکتریکی برای استفاده در سیستم حمل و نقل مسافری درون شهر کاملا مناسب به نظر می رسد.

نمای جانبی اتوبوس الکتریکی Jewel E

شرکت Equipmake اظهار کرده که Jewel E اولین اتوبوس تمام الکتریکی بوده که قادر به پاس کردن استانداردهای حمل و نقل شهری مثل لندن بوده که از سال 2024 به اجرا در خواهد آمد. این نه تنها به این معنی بوده که Jewel E برای استفاده در سیستم اتوبوسرانی پر ازدحام لندن تولید شده، بلکه ویژگی های ایمنی بسیار بالایی را هم در خود گنجانده است.

اتوبوس الکتریکی Jewel E

سخن پایانی

انتظار می رود که اتوبوس الکتریکی Jewel E تا پیش از پایان سال جاری وارد فاز تست شود و از سه ماه اول سال 2022 هم در ناوگان اتوبوسرانی لندن استفاده شود. انگلیس قصد دارد که تا سال 2024 تعداد حداقل 4 هزار اتوبوس تمام الکتریکی جدید را وارد ناوگان حمل و نقل خود کند. اتوبوس ها بستر بسیار مناسبی را برای الکتریکی سازی در اختیار خودروسازان به دلیل نحوه استفاده و مسافت های پیمایش کوتاه درون شهری قرار می دهند؛ چراکه می توان آنها در در شب هنگامی که پارک هستند تا صبح شارژ کرد.

منبع motor1
5 از 1 رای