اخبار خودرو جهان
Caddy 120R وارد می شود!

شاسی کوروت و موتور تویوتا برای تولید ابرخودرویی شبیه کادیلاک

چهارشنبه - ۸ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کامپتیشن کربن Caddy C120R

پس از اینکه شورولت نسل جدید کوروت C8 را معرفی کرد، یقینا افراد زیادی رویای مشاهده ابرخودرو جدید کادیلاک را در سر خود پرورانده اند. اگر روزی چنین شودف اولین باری نخواهد بود که کادیلاک یک ابرخودرو لاکچری را که همزاد کوروت هم محسوب می شود، عرضه کرده است. هنوز شاهکار کادیلاک یعنی کادیلاک Cien 2002 را که یک کانسپت موتور وسط بود، فراموش نکرده ایم؛ ولی متاسفانه هیچ کدام از این خودروها به نسخه تولیدی تبدیل شده اند. ولی این ابرخودروی جدید به نام Caddy که بر پایه شورولت کوروت نسل جدید توسعه یافته، حداقل می تواند جای خالی سوپراسپرت کادیلاک را تا حد کمی پر کند.

به گزارش خودرونویس، مهندسین و تکنسین های شرکت کامپتیشن کربن بیش از این برای معرفی ابرخودرو توسط کادیلاک صبر نکردند و خود دست به کار شدند. این شرکت که تخصص آن توسعه کیت بدنه برای شورولت کوروت بوده، این بار یک قدم بلندپروازانه برداشته و ابرخودرویی به نام Caddy C120R را بر پایه شورولت کوروت C8 معرفی کرده است. شاید پایه این ابرخودرو کوروت نسل هشت باشد، ولی بدنه آن کاملا متفاوت است.

در ماه نوامبر این شرکت یک پست در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرد که این ابرخودرو را از نمای جلو نشان می داد و اظهار کرد که در طراحی آن از کادیلاک Cien الگوبرداری کرده است. در ادامه شرکت کامپتیشن کربن گفته که از چراغ های تولیدی کادیلاک در قسمت عقبی این ابرخودرو استفاده کرده است.

نمای عقب کامپتیشن کربن Caddy C120R

مشخصات ابرخودرو Caddy C120R کامپتیشن کربن

اگر با کادیلاک Cien آشنا باشید، می دانید که این ابرخودرو مفهومی در سال 2002 از پیشرانه معروف Northstar 12 سیلندر بهره گرفته که در پشت کابین راننده نصب شده بود. در حالی که رندرهای منتشر شده از ابرخودرو Caddy C120R شرکت کامپتیشن پکیج نشان می دهند که این خودرو دارای خروجی های اگزوزی در قسمت میانی سپر عقب مشابه کوروت Z06 هستند که این می تواند به منزله هشت سیلندر بودن این خودرو هم باشد، ولی کامپتیشن کربن اظهار کرده که C120R درست مانند کادیلاک Cien دارای پیشرانه 12 سیلندر خواهد بود.

به عبارت دیگر قرار است که این ابرخودرو از پیرانه 1GZ-FE 12 سیلندر تویوتا استفاده کند که روی سدان لوکس تویوتا Century نیز نصب شده است. این یک انتخاب غیر عقلانی برای استفاده در ابرخودروی خشن و تهاجمیست. ولی رندرهای منتشر شده نشان می دهند که منیفولدهای نصب شده طراحی شده برای این پیشرانه در Caddy C120R کاملا تغییر کرده اند و این نمی تواند صرفا یک نصب پیشرانه ساده و بدون تغییر باشد.

نمای عقب کامپتیشن کربن Caddy C120R

این پیشرانه 5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی در تویوتا Century قادر به تولید 314 اسب بخار قدرت و 481 نیوتن متر گشتاور است. یعنی کاملا غیرعقلانیست که این شرکت تصمیم به نصب چنین پیشرانه کم بازدهی گرفته است. چراکه اگر همان پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری کوروت C8 را روی این خودرو نصب کند قدرتی در حدود 500 اسب بخار و گشتاوری معادل 640 نیوتن متر در اختیار راننده قرار دارد. بدین ترتیب می توان حدس زد که کامپتیشن کربن قصد ارتقا و تیونینگ این پیشرانه را دارد تا توان خروجی آن را ارتقا دهد؛ چراکه این پیشرانه در حالت استاندارد از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ جدید هم ضعیف تر است!

به این نکته باید توجه کرد که تمام اطلاعات مربوط به ابرخودرو Caddy C120R توسط پست های اینستاگرامی این شرکت منتشر می شوند و این خودرو هنوز در حال توسعه است. این شرکت قصد دارد که نسخه تولیدی این خودرو را در نمایشگاه SEMA 2022  معرفی کند.

 

4 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟