به گزارش خودرونویس، Ekonk یک ابرخودرو باتری الکتریکی بوده که از سیستم هوا خنک برای کنترل دمای باتریها استفاده می کند که برعکس سیستم خنک کننده مایع محور رایج در بیشتر خودروهای الکتریکی فعلیست. این تکنولوژی خنک کننده باتری DiCo نام دارد که به گفته این کمپانی هندی بر پایه بیومیمیکری توسعه یافته که توسط برخی از حیوانات برای تنظیم دمای بدنشان استفاده می شود. به لطف این سیستم خنک کننده و حذف سیستم تنظیم دمای پیچیده مایع محور باتری و همچنین بدنه ای که تماما از جنس فیبر کربن ساخته شده، وزیرانی موفق شده که وزن این ابرخودرو را روی 738 کیلوگرم نگه دارد.

ابرخودرو vazirani ekonk

مشخصات فنی وزیرانی Ekonk

منابع رسمی هندی ادعا کرده که بیشینه توان تولیدی پیشرانه الکتریکی این ابرخودرو چیزی در حدود 722 اسب بخار بوده که به موجب وزن کم خود قادر است طی 2.54 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو به عنوان سبک وزن ترین خودروی الکتریکی جهان و همچنین سریع ترین خودروی تولید شده در هند شناخته می شود. وزیرانی بدون اشاره به آمار و ارقام مربوط به ضریب مقاومت هوا، ادعا کرده که این خودرو یکی از آیرودینامیکترین ابرخودروهای تولید شده تا به امروز است.

ابرخودرو vazirani ekonk

در حال حاضر Ekonk تنها یک مدل پروتوتایپ بوده که در Natrax در پیست سرعت بالایNatrax در Indore هند تست و بررسی هم شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این ابرخودرو رنگ تولید را به خود می بیند یا نه، ولی ممکن است تکنولوژی های به کار رفته در این ابرخودرو روی یک مدل تولیدی توسعه یافته بر پایه Shul استفاده شود. لازم به ذکر است که چانکی وزیرانی موسس کمپانی هندی وزیرانی پیشتر کارمند کمپانی های خودروسازی مانند رولزرویس و جگوار لندروور هم بوده است.

منبع Motor1
5 از 2 رای