اخبار خودرو جهان
دارای دو مدل پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی

شرکت Morand Cars در حال طراحی اولین ابرخودروی سوییسی

چهارشنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ابرخودرو Morand Cars

روزی روزگاری اگر شما قصد خرید یک ابرخودرو را داشتید، به ناچار باید آن را از کمپانی های ایتالیایی خرید می کردید. ولی امروزه داستان به طور کلی تغییر کرده و کمپانی های نوظهوری مانند قارچ رشد کرده و با رندرهای جذاب و مشخصات بسیار خیره کننده و دریافت پیش پرداخت از مشتریان، ابرخودروهای جذابی را معرفی کرده اند. البته بسیاری از این رندرها تنها در حد ایده باقی می مانند؛ ولی شرکت Morand Cars سوییسی امیدوار است تا با ابرخودروی هیبریدی خود بتواند حواس ها را به حد کافی به این خودرو جلب کند و بودجه لازم برای تولید آن را به دست آورد.

به گزارش خودرونویس، این ابرخودرو که اولین نمونه در کشور سوییس است، به لطف همکاری Morand Cars با یک کمپانی سوییسی دیگر به نام Bcomp توسعه یافته که تبهر خاصی در تولید قطعات کامپوزیتی و بسیار مقاوم دارد. هدف این است که ابرخودرویی با مقاومت بدنه بالا و وزن سبک با مواد مقاوم و دوستدار محیط زیست با استفاده از فیبرهای کامپوزیتی طبیعی تولید شود که این مواد در ساخت بدنه و کابین به کار می روند.

به تازگی ظاهرا BComp با یک تیم فرمولا 1 به منظور تولید صندلی مسابقه ای از مواد کامپوزیتی طبیعی همکاری داشته است. از طرفی دیگر، افراد حاضر در شرکت Morand Cars دارای تجربه مسابقه و مهندسی هستند؛ بدین ترتیب همکاری این دو کمپانی با یکدیگر بسیار مفید خواهد بود.

نمای عقب ابرخودرو Morand Cars

مشخصات فنی ابرخودرو Morand Cars

ظاهرا قرار است که Morand Cars این ابرخودرو را به دو صورت پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی تولید کند که نیروی تولیدی هریک به هر چهار چرخ منتقل می شود. در نسخه پلاگین هیبریدی، یک پیشرانه 10 سیلندر V شکل به عنوان هسته درونسوز و سه پیشرانه الکتریکی به عنوان بخش الکتریکی سازی شده در کنار هم فعالیت می کنند که روی هم رفته قدرتی نزدیک به 1200 اسب بخار را تولید می کنند.

نسخه تمام الکتریکی ولی به مراتب قدرتمندتر بوده و دارای چهار موتور الکتریکی است که روی هم رفته 2000 اسب بخار قدرت تولید می کنند. در خصوص زمان شارژ این ابرخودروی الکتریکی ادعا شده که طی کمتر از 10 دقیقه به صورت کامل شارژ می شود که البته این زمان به شارژر متصل شده هم بستگی دارد.

این شرکت سوییسی بنا دارد که وزن خالص مدل هیبریدی را روی 1370 کیلوگرم حفظ کند؛ این در حالی بوده که نسخه تمام الکتریکی مقداری هم سبکتر بوده و وزنی معادل 1250 کیلوگرم دارد. ادعا شده که هر دو مدل بیشینه سرعتی فراتر از 400 کیلومتر بر ساعت دارند. همچنین Morand Cars ادعا کرده که مدل هیبریدی این ابرخودرو قادر است طی 6.4 ثانیه از خالت سکون به 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته تمام این اعداد و ارقام اعلامی در حد تئوری بوده و هنوز در واقعیت تست نشده اند.

 

سخن پایانی

شرکت Morand Cars هم اکنون در فاز اول از سه فاز کلی توسعه محصول قرار دارد و هنوز تا دیدن نسخه فیزیکی پروتوتایپ این ابرخودرو فاصله داریم. اگر Morand Cars از این فاز موفق عبور کند، در فاز دوم نسخه نزدیک به تولید را تولید می کند و در سال 2022 نیز این محصول را به مشتریان عرضه خواهد کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟