آمادگی بورس کالا برای عرضه خودروهای وارداتی

چهارشنبه - ۹ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه

رئیس سازمان بورس گفت: مشکلی از نظر عرضه خودرو وارداتی در بورس کالا نداریم و با وزارت صمت در این خصوص همکاری داریم. .

به گزارش خودرونویس،عشقی در خصوص عرضه خودرو های وارداتی در بورس کالا گفت: مشکلی از نظر عرضه خودرو وارداتی در بورس کالا نداریم و با وزارت صمت این همکاری را داریم.

او گفت:در خصوص سامانه ستاره معمولا یک مقدار زمان می برد که فرآیند آی‌تی و استفاده از آن طی شود. بانک مهر و رسالت این اقدام را شروع کرده و ملی و تجارت درخواست داده اند بانک مهر بالای ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر را از این طریق وام خرد پرداخته و از این سامانه استفاده کرده اند زیر ساخت ها آماده است و مشکل خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد. بالاخره هر بانکی سیاست خاص خود دارد.

عشقی در خصوص جلسات مشترک سازمان بورس و بانک مرکزی گفت: تعامل خوبی برقرار است یکی از بحث های ما سقف پرداخت نهاد های مالی بود مورد بعد بحث اوراق سکه بانک مرکزی بود. با بانک مرکزی تعامل خوبی داریم.

رئیس سازمان بورس در خصوص نگرانی ها در زمینه اوراق گام گفت: اوراق گام از سال ۹۸ راه اندازی شده ولی در دو ماه اخیر رشد سریعی پیدا کرد و حجم زیادی در اختیار شرکت ها قرار گرفت با توجه به این اتفاق اکنون در حال بررسی این اوراق هستیم حساسیت های زیادی وجود دارد و در حال تدوین یکسری موارد برای اصلاحات اوراق گام هستیم که کمترین آسیب را به بازار بزند انتشار اوراق در شبکه بانکی صورت می گیرد و متوقف نمی شود در خصوص بحث بازار ثانویه باید مقررات وجود داشته باشد که کمترین آسیب را به بازار بزند حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان اوراق گام پذیرش شده است.

او در خصوص بودجه گفت: یک پیشنهاد کامل درخصوص بودجه تهیه و به سازمان برنامه و مجلس ارسال شد تا تبعات بودجه به بازار به کمترین میزان برسد در حال پیگیری هستیم.سازمان بورس متولی تمام صنایع نیست.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟