اخبار خودرو جهان
رقابت نفس گیر پدر و پسر

دوئل لندروور دیفندر جدید و قدیمی

دوشنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
آفرود لندروور دیفندر جدید و قدیمی

لندروور دیفندر یکی از مطرح ترین و پرفروش ترین خودروهای آفرودی در سطح دنیاست. محبوبیت این خودرو نزد مشتری به حدی زیاد بود که لندروور جرات تغییر نسل و اعمال تغییرات گسترده در این اسطوره آفرود را نداشت. اما سرانجام لندروور مجبور شد که نسل جدید دیفندر را با تغییراتی اساسی و هوشمندانه نسبت به نسل قبل معرفی کند. از آنجایی که با معرفی نسل جدید دیفندر، بسیاری نسبت به طراحی و کامپیوتری شدن تجهیزات آن ایراد گرفتند، در این مطلب قصد داریم که مقایسه ای همه جانبه بین نسل جدید و نسل قدیمی این پیر آفرود جهان داشته باشیم.

به گزارش خودرونویس، زمانی که نسل جدید لندروور دیفندر رونمایی شد، بسیاری تصور می کردند که شاسی یونی بادی یکپارچه، فنرهای بادی و سیستم تعلیق مستقل آن باعث افت توانایی های این آفرودر انگلیسی نسبت به نسل قبل شده است. اما گروه Carwow به تازگی رقابتی جذاب را میان این دو آفرودر یعنی نسل قدیم دیفندر و جدید برگزار کرده که به خوبی توانایی و قابلیت های آنها با یکدیگر مقایسه شده است.

 

 

 

مزایایی فنی نسل جدید دیفندر

با نگاهی به مشخصات فنی لندروور دیفندر جدید، کاملا مشخص است که این خودرو حرف های زیادی در بیراهه نوردی برای گرفتن دارد و به راحتی می توان برای نسل پیشین دیفندر دردسرساز شود. اصلا تصور نکنید که لندروور چیزی برای مشخصات فنی نسل جدید دیفندر کم گذاشته، بلکه این خودرو را به تمام تجهیزات و سیستم هایی که برای تبدیل شدن به یک اسطوره آفرود و بیراهه نوردی است، مجهز کرده.

نسل جدید لندروور دیفندر 120 اسب بخار قدرت بیشتر و 60 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل پیشین دیفندر تولید می کند. ضمن اینکه این مدل جدید به لطف بهره گیری از کامپیوترهای کنترلی جدید که هر لحظه تمامی جزییات خودرو و مسیر را بررسی می کنند، حرف های زیادی برای گفتن در مقابل نسخه مکانیکی محور نسل پیشین دیفندر دارد.

 

رقابت پدر و پسر

این رقابت آغازی ساده دارد و در مرحله اول هر دو خودرو برای فتح قله یک تپه در مسیر مستقیم به مصاف یکدیگر می روند. تعجبی نداشت که سیستم های کنترل کشش پیشرفته به همراه قدرت بیشتر نسل جدید دیفندر، باعث شد که پسر به راحتی پدر را در این رقابت شکست دهد. به همین دلایل ذکر شده، دیفندر جدید در رقابت پایین آمدن از تپه هم موفق شد نسل قدیمی خود را شکست دهد.

همانطور که پیش بینی می شد، مت واتسون که راننده دیفندر جدید است صرفا با فشردن پدال گاز و ترمزگیری خودرو را هدایت می کند و باقی کارها برای پیش بردن این آفرودر جدید به عهده سیستم های کامپیوتری و پیشرفته این خودرو است. اما راننده نسل قدیمی دیفندر همواره باید با قدرت ذهن و تجربه خود و تحلیل مسیر پیش رو، خودرو را پیش ببرد.

 

سخن پایانی

لندروور دیفندر جدید به لطف بهره بردن از کامپیوترهای کنترلی متعدد و سیستم های پیشرفته برتری خوبی نسبت به نسل پیشین خود در تمامی رقابت های بیراهه نوردی داشت و در واقع کار راننده را در کنترل خودرو ساده کرده بود. اما آفرودرهای حرفه ای معتقد هستند که هرچه خودرو مکانیکی تر باشد، برای بیراهه نوردی های سنگین مناسب تر و قابل اعتمادتر است. چراکه اگر خودروهای مدرن آسیبی ببیند، ممکن است قادر به پیمایش ادامه مسیر نباشند، اما خودرویی مانند نسل پیشین دیفندر که متکی به تجهیزات مکانیکی است، همواره در شرایط دشوار و سنگین قابل اعتمادتر است!

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟