اخبار خودرو جهان
کوپه لاکچری رترو استایل

آرس دیزاین Wami Lalique اسپایدر رونمایی شد

یکشنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آرس دیزاین Wami لالیگ اسپایدر

گرچه 2020 سالی سخت و پر از فراز و نشیب بود، اما کمپانی خودروسازی آرس دیزاین از تمام فرصت های پیش آمده در سال جاری استفاده کامل را کرد. این کمپانی ابرخودروسازی تولید محدود، ابرخودروی رترو استایل Panther را در ماه جولای معرفی کرد. سپس در ماه سپتامبر ابرخودروی S پروجکت را بر پایه شورولت کوروت C8 معرفی کرد و درست پیش از هالووین نیز رندرهای نسخه بدون سقف این ابرخودرو به نام S1 پروجکت اسپایدر را منتشر کرد.

آرس دیزاین Wami Lalique اسپایدر

به گزارش خودرونویس، حال رندرهای پروژه بعدی کمپانی آرس دیزاین منتشر شده که به طور کلی متمایز از پروژه های پیشین است. برخلاف سایر پروژه های این شرکت که همگی ابرخودروهایی موتور وسط بودند، این پروژه یک خودرو با استایل کلاسیک بوده که پیشرانه آن در جلوی کابین جانمایی شده و به سرنشینان یک کابین لاکچری و مجلل ارائه می دهد.

نمای عقب آرس دیزاین Wami لالیگ اسپایدر

دیزاین این خودرو برگرفته از خودروهای رودستر دهه 1950 میلادی بوده تا خاطرات خوش و نوستالژی آن دوران در ذهن افراد امروزی تداعی شود. آرس دیزاین در این لحظه رندرهای این خودرو را در چهار رنگ مختلف منتشر کرده که به احتمال زیاد همین چهار رنگ را نیز برای آن در نظر گرفته است. این محصول جدید آرس دیزاین Wami Lalique Spyder نام دارد.

کابین آرس دیزاین Wami لالیگ اسپایدر

این محصول جدید آرس دیزاین نام دهان پر کنی دارد؛ دلیل این نام طولانی و پر محتوا همکاری آرس دیزاین با کمپانی Lalique در این پروژه بوده است. شرکت فرانسوی لالیگ در ساخت انواع کریستال تبهر خاصی دارد و قرار است این رودستر جذاب آرس دیزاین را به کریستال های خود در قسمت کنسول میانی و رودری ها مزین کند تا شکوه کابین آن دو چندان شود.

ترکیب چوب، چرم و تم دو رنگ کابین و نحوه طراحی نشانگرهای پشت آمپر همپی موجب شده کابین Wami لالیگ حس نوستالژی بودن را به سرنشین القا کند. با این وجود این رودستر رترو استایل یک خودروی بسیار مدرن با یک نمایشگر لمسی بزرگ بوده که از قسمت میانی داشبورد به صورت پاپ آپ بالا می آید.

کابین آرس دیزاین Wami لالیگ اسپایدر

طراحی ظاهری

آرس دیزاین بیان کرده که هدف در طراحی بیرونی Wami لالیگ اسپایدر، تناسب میان تمام اجزا بوده است. کاپوت کشیده این خودرو قطعا تداعی کننده خودروهایی مانند جگوار E تایپ و شورولت کوروت C1 است. این در حالی است که رینگ های پره ای و همچنین تایرهای دور سفید این خودرو بی شک تداعی کننده فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر هستند. تمامی پنل های بدنه این خودرو از آلومینیوم خم خورده با دست و فیبر کربن طراحی شده اند.

نمای جانبی آرس دیزاین Wami لالیگ اسپایدر

آرس دیزاین در این لحظه آمادگی انتشار اطلاعات بیشتر در خصوص پیشرانه و مشخصات فنی این رودستر جذاب را نداشت. یقینا انتخاب این کمپانی به عنوان قلب تپنده Wami لالیگ یک پیشرانه هشت سیلندر است؛ البته احتمال نصب یک پیشرانه دور بالای شش سیلندر یا حتی یک پیشرانه 12 سیلندر نیز وجود دارد.

در این لحظه جزییات مربوط به قیمت و زمان عرض آرس دیزاین Wami لالیگ اسپایدر مشخص نیست؛ ولی آرس دیزاین اظهار کرده که تنها قصد تولید 12 دستگاه از این رودستر رترو استایل را دارد و اصلا نباید انتظار قیمتی مقرون به صرفه را برای آن داشت.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟