به گزارش خودرونویس، همانند آئودی کواترو اصلی و همچنین نسل پیشین RS3، یک پیشرانه توربوشارژ پنج سیلندر خطی در زیر کاپوت RS3 2022 نصب شده است. این نسل جدید دارای سیستم توزیع هوشمند گشتاور برای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو بوده و در برخی از بازارهای جهانی علاوه بر مدل سدان به صورت هاچبک پنج درب یا به قول آئودی اسپرتبک هم عرضه می شود.

نمای عقب آئودی RS3 2022

استایل ظاهری آئودی RS3

هر دو مدل سدان و اسپرتبک نسل جدید آئودی دارای طراحی بسیار خشنی هستند. جلوپنجره با یک قاب مشکی براق بیشتر قسمت های پروفیل جلو را احاطه کرده و ورودی های هوای نصب شده در قسمت های کناری سپر موجب بهبود آیرودینامیک و خنک سازی شده اند. گرافیک درون بخشی از چراغ های LED جلو به صورت شطرنجی شکل بوده که به هنگام نزدیک شدن و یا دور شدن از خودرو رقص نور جذابی انجام می دهند. روی گلگیرهای جلو کانال های عبوری هوایی مانند آبشش طراخی شده که دقیقا جلوی خط درب بوده و استایل برآمده و جعبه ای شکل اطراف چرخ ها یادآور طراحی آئودی کواترو اصلی هستند.

آئودی RS3 2022

از جمله دیگر ویژگی های ظاهری آئودی RS3 جدید می توان به رکاب های جانبی اسپرت، سپر عقب با کانال عبوری هوا و مش بندی شش ضلعی مشابه سپر جلو، اسپویلر سقفی در مدل هاچبک و اسپویلر در لبه صندوق در مدل سدان و برخی تغییرات آئودینامیکی نسبت به آئودی A3 و همچنین S3 اشاره کرد. چراغ های LED جذاب عقب به هنگام باز و بسته شدن رقص نور ویژه ای ارائه می دهند و از جمله ویژگی های مشترک بین محصولات RS آئودی می توان به خروجی های اگزوز بیضی شکل عقب در هر سمت سپر اشاره کرد که درون یک دیفیوزر مشکی رنگ براق جانمایی شده اند.

نمای عقب آئودی RS3 2022

افرادی که دوست دارند چهره چذاب آئودی RS3 را جذاب تر کنند می توانند پکیج Alu Optic را سفارش دهند که به موجب آن اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب، سپرها و همچنین رکاب های جانبی به تریم نقره ای رنگ مزین می شوند.

کابین آئودی RS3 2022

کابین آئودی RS3 2022

کابین نسل جدید آئودی S3 و A3 طراحی مشابهی با محصولات لامبورگینی دارد و این ویژگی در مدل RS3 هم حفظ شده است. این خودرو دارای یک نمایشگر 12.3 اینچی تمام دیجیتالی در پشت فرمان بوده که به Audi Virtual Cockpit معروف بوده و در میان داشبورد هم یک نمایشگر 10.1 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیا نصب شده که رابط کاربری MIB3 آئودی روی آن سوار شده است. از جمله ویژگی های استاندارد اضافه شده روی RS3 می توان به هد آپ دیسپلی، تریم فیبر کربنی و گراف ویژه خودروهای RS در پشت آمپر اشاره کرد که جزییات مربوط به خودرو را به راننده نشان می دهد.

کابین آئودی RS3 2022

برای صندلی های اسپرت این خودرو تودوزی با دیزاین لانه زنبوری و نشان RS در رنگ های مختلفی اعم از قرمز، مشکی یا سبز قابل سفارش بوده و همچنین درون کابین برای زیبایی بیشتر تریم قرمز یا سبز رنگی در قسمت های کناری صندلی ها، داشبورد و پنل درها اعمال شده است.

 

مشخصات فنی آئودی RS3 2022

آئودی اظهار کرده که RS3 2022 جدیدترین بهترین شتابگیری اولیه را در کلاس خود دارد که این به لطف پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر خطی توربوشارژ محقق شده است. این پیشرانه قادر به تولید 401 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور بوده که هفت اسب بخار نسبت به نسل قبل قدرتمندتر شده و گشتاور آن نیز 20 نیوتن متر افزایش یافته است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه با تعویض فوق سریع دنده کوپل شده است. تمام نیروی پیشرانه توسط توسط سیستم انتقال قدرت کواترو به هر چهار چرخ منتقل می شوند و آئودی یک دیفرانسیل جدید Torque Splitter در اکسل عقب نصب کرده که می تواند در مواقعی تا 100 درصد گشتاور را تنها به یک چرخ منتقل کند که مشکل کم فرمانی به لطف آن به طور کلی حل شده است.

سقف آئودی RS3 2022

این تنها ویژگی جذابی نیست که آئودی در این خودرو گنجانده، بلکه یک مد رانندگی به نام RS Torque Rear هم تعبیه شده که با فعال سازی آن بیشتر نیروی پیشرانه به چرخ های عقب منتقل می شود و می توان دریفت هایی زیبا را با RS3 اجرا کرد. آئودی RS3 2022 به صورت استاندارد دارای سیستم تعلیقی اسپرت با ضربه گیرها و اتصالات ویژه همین مدل بوده که موجب بهبود عملکرد آن نسبت به نسل قبل شده است. همچنین به صورت آپشنال می توان تعلیق تطبیقی را برای این خودرو با دمپرهای فعال سفارش داد که دائما در حال تطبیق سختی و نرمی کمک فنرها با اسکن شرایط جاده و درخواست راننده و همچنین مد رانندگی هستند. آئودی RS3 نسبت به مدل A3 استاندارد حدود 25 میلی متر ارتفاع کمتری دارد که موجب پایین آمدن مرکز ثقل و بهبود تعادل آن شده است.

آئودی RS3 به صورت استاندارد دارای دیسک های ترمز استیل با کالیپرهای شش پیستونه در جلو است. ولی به صورت آپشنال می توان دیسک های کربن سرامیکی در اکسل جلو و دیسک های استیل بزرگتر برای اکسل عقب هم نصب کرد که مقاومت گرمایشی آنها افزایش یافته و جرم چرخشی دیسک های جلو نیز کاهش یافته است.

نمای عقب آئودی RS3 2022

به کار بردن تمام این تکنولوژی های پیشرفته در آئودی RS3 باعث شده این خودرو بهترین شتابگیری را در میان رقبا داشته باشد. آئودی RS3 قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.3 ثانیه نسبت به مرسدس AMG CLA 45 سریع تر است. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو در حالت استاندارد روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده و در صورت سفارش پکیج آپشنال پرفورمنس، بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو به 280 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد. البته اگر سیستم ترمز کربن سرامیکی را روی آئودی RS3 نصب کنید، محدود کننده سرعت این خودرو برداشته شده و قادر به حرکت با بیشینه سرعت 290 کیلومتر بر ساعت می شود که از این جهت هم سریع ترین در میان تمامی رقباست.

 

سخن پایانی

آئودی RS3 از ماه آینده راهی بازار اروپا بوده که نسخه اسپرتبک آن 70 هزار و 800 دلار و نسخه سدان آن 73 هزار و 200 دلار قیمت دارد.ن

 

منبع motor1
5 از 1 رای