اخبار خودرو جهان
هیولای جدید رالی داکار 2022

آئودی RS Q E-Tron با پیشرانه فوق پیشرفته رونمایی شد

شنبه - ۲ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آئودی RS Q E-Tron

آئودی اسپرت با فاصله زمانی کوتاهی پس از معرفی ابرخودرو R8 LMS GT3 Evo II، خودروی مسابقه ای دیگری را نیز معرفی کرد. این خودروی مسابقه ای جدید RS Q E-Tron نام داشته که به طور کلی متفاوت از ابرخودور موتور وسط V10 R8 بوده و اولین شرکت کننده قدرتمند از سمت آئودی برای مسابقات داکار بوده و برای عبور از انواع ناهمواری ها و سطوح در مسابقات داکار توسعه یافته، ضمن اینکه در آسفالت و سطوح هموار نیز شتاب و عملکرد خیره کننده ای دارد.

به گزارش خودرونویس، آئودی فعالیت های بخش الکتریکی سازی موتور اسپرت خود را برای فصل 2022 این مسابقات با رویکردی متفاوت نسبت به گذشته ادامه داده و برنامه های فرمولا E خود را با هدف حضور قدرتمند در مسابقات رالی داکار متوقف کرده و از این رو اسیووی قدرتمند RS Q E-Tron را معرفی کرده است. جدا از استایل خیره کننده و بسیار جذاب و خشن این خودرو و جلوپنجره تک فریم بسته، این هیولای آفرود دارای پیشرانه بسیار پیشرفته و جذابی بوده که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

آئودی RS Q E-Tron

مشخصات فنی آئودی RS Q Q-Tron

این هیولای تازه وارد رالی داکار، کاملا الکتریکی بوده و دارای پیشرانه های الکتریکی در اکسل جلو و عقب بوده که از خودروی مسابقه ای فرمولا E آئودی e-tron 2021 الگوبرداری شده است. ولی در کنار این موتورهای الکتریکی، یک پیشرانه بنزینی توربوشارژ نیز خودروهای مسابقه ای DTM آئودی روی این هیولا نصب شده که به عنوان یک ژنراتور داخلی یکپارچه فعالیت می کند و وظیفه شارژ باتری ها را بر عهده دارد. این پیشرانه بنزینی به عنوان یک افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش بوده و در دورهای بین 4500 تا 6000 rpm فعالیت می کند.

آئودی RS Q E-Tron

آئودی اظهار کرده که این پیشرانه یا ژنراتور بنزینی در دورهای کارآمد و خاصی فعالیت می کند تا آلایندگی گاز دی اکسید کربن به ازای شارژ هر کیلووات ساعت باتری RS Q E-Tron توسط این موتور بنزینی به کمتر از 200 گرم برسد. این پیشرانه بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ توسط یک باک بنزین با ظرفیت 295 لیتری تغذیه می شود که درست 1.1 متر عقب اکسل جلو و عقب تر از راننده در زیر این خودرو نصب شده است.

آئودی RS Q E-Tron

این مبدل انرژی همچنین دارای یک موتور ژنراتور سوم به نام MGU هم بوده که زمانی که خودرو با نهایت توان در حالت حرکت باشد، وظیفه تامین انرژی باتری ها و شارژ آنها را در RS Q E-Tron بر عهده دارد. آئودی اسپرت برای این اسیووی قدرتمند ویژه رالی داکار یک پک باتری 50 کیلووات ساعتی نصب کرده که وزنی معادل 370 کیلوگرم دارد و دارای مکانیزم بازیابی انرژی در حین ترمزگیری است.

آئودی RS Q E-Tron

طبق اطلاعات منتشر شده از منابع آلمانی، بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه الکتریکی آئودی RS Q E-Tron چیزی در حدود 670 اسب بخار اعلام شده است. طبق قوانین وضع شده برای تمامی مسابقات رالی داکار، وزن خودروهای شرکت کننده باید حداقل 2000 کیلوگرم باشد؛ بدین ترتیب این هیولای جدید آئودی هم وزنی بالاتر از 2 تن دارد.

آئودی RS Q E-Tron

سخن پایانی

آئودی اظهار کرده که RS Q E-Tron اولین تست های خود را در اوایل ماه جاری در Neuburg انجام داده و قرار است که تا پایان سال در تست های آزمایشی دیگری نیز حضور یابد که شامل حضور در رالی های کراس کانتری است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟