مشخصات فنی آئودی RS E-Tron GT

به گزارش خودرونویس، آئودی قصد دارد که در ابتدا RS ای-ترون جی تی را با دو موتور الکتریکی به بازار عرضه کند. این دو موتور الکتریکی روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 684 اسب بخار و بیشینه گشتاور 850 نیوتن متر هستند. به لطف این قدرت و گشتاور خیره کننده آئودی RS ای-ترون جی تی دو موتوره قادر است طی کمتر از 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

نمای جلو آئودی RS E-tron gt تیزر

وظیفه تامین انرژی این دو موتور الکتریکی بر عهده یک پک باتری 93.4 کیلووات ساعتی قرار داشته که تنها 83.7 کیلووات ساعت آن قابل استفاده است. ظاهرا آئودی قصد دارد که در آینده نسخه قدرتمندتر سه موتور RS ای-ترون جی تی را هم به بازار عرضه کند.

 

تجهیزات پیشرفته خنک سازی باتری و ادوات موتورهای الکتریکی

آئودی برای اینکه قطعات و اجزای پیشرانه الکتریکی این سوپرسدان آسیب نبیند، یک سیستم مدیریت دما و حرارت پیچیده برای خنک سازی ادوات موتورهای الکتریکی این خودرو طراحی کرده است. کریستین اشرودر یکی از مهندسین طراح آئودی RS ای-ترون جی تی بیان کرد که ما در این خودرو دو چرخه خنک سازی برای اجزای فنی این خودرو در سطوح حرارتی مختلفی داریم. نمونه خنک تر این چرخه خنک سازی برای کنترل دمای باتری ولتاژ بالا طراحی شده و نمونه گرمتر آن به منظور خنک سازی موتورهای الکتریکی و ادوات وابسته به آنها طراحی شده اند. مضاف بر این دو چرخه، آئودی RS ای-ترون جی تی مانند تمامی خودروها دارای سیستم تهویه مطبوع چند کاناله برای سرمایش و گرمایش داخل کابین است.

نمای عقب آئودی RS E-tron gt تیزر

این سیستم خنک سازی عملکرد یکپارچه ای را با سیستم رهیاب و نویگیشن دارد؛ در واقع هنگامی که راننده یک ایستگاه شارژ را روی نقشه انتخاب می کند، این سیستم کنترل کننده حرارت حدود 30 دقیقه پیش از رسیدن به ایستگاه شارژ دمای باتری و ادوات پیشرانه الکتریکی را به سطح استاندارد و ایده آل برای اتصال به شارژر و متناسب با استاندارد آن ایستگاه شارژ می رساند.

 

پلتفرم یکسان آئودی RS ای-ترون جی تی با پورشه تیکان

آئودی RS ای-ترون جی تی از پلتفرم مشترکی با پورشه تیکان بهره می برد. در واقع آئودی و پورشه از مدتی پیش با همکاری گسترده موفق به طراحی یک پلتفرم ویژه خودروهای الکتریکی شدند که اولین خودروی الکتریکی تولید شده روی آن پورشه تیکان بوده است.

نمای جانبی آئودی RS E-tron gt تیزر

بهره بردن آئودی RS ای-ترون جی تی از دو موتور الکتریکی سیستم انتقال قدرتی تمام چرخ محرک را برای آن به ارمغان آورده است. ضمن اینکه به منظور بهبود هندلینگ و فرمان پذیری، آئودی سیستم فرمان پذیری چهار چرخ را برای این سدان فول سایز الکتریکی تعبیه کرده است. این خودرو به فنرهای بادی سه محفظه ای مجهز شده که دارای مدهای رانندگی مختلف بوده و انتخاب هر مد ضمن تغییر سختی و بازی فنرها، ارتفاع این سوپرسدان الکتریکی از سطح زمین را نیز تغییر می دهد. آئودی به صورت آپشنال قصد دارد که RS ای-ترون جی تی را با دیسک های ترمزهای کربن سرامیکی به بازار عرضه کند، ولی در حالت استاندارد برای آن روتورهای استیل درنظر گرفته است.

کابین آئودی RS E-tron gt تیزر

سخن پایانی

آئودی RS ای-ترون را باید یکی از قدرتمندترین و اصلی ترین رقیب ها برای تسلا مدل اس و پورشه تیکان دانست. اگرچه آئودی هنوز تاریخ دقیقی برای رونمایی این سدان الکتریکی اعلام نکرده، اما این را می دانیم که این خودرو تا پیش از پایان سال جاری رونمایی خواهد شد و فروش آن از اوایل سال 2021 آغاز می شود. ظاهرا آئودی برای RS ای-ترون جی تی برچسب قیمتی معادل 140 هزار دلار در نظر گرفته است.

منبع motor1
3.5 از 2 رای