به گزارش خودرونویس، حال در ماه نوامبر و همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021، آئودی به صورت رسمی نسخه تولیدی Q5 ای-ترون را رونمایی کرده که در واقع همان فولکس واگن ID.6 با چاشنی لوکس تر و برند آئودیست. اگر تصور می کنید که این خودرو طراحی مشابه با Q4 ای-ترون دارد و تنها ابعاد آن بزرگتر شده، اشتباه نمی کنید. البته این سبک طراحی بد نیست و این اسیووی الکتریکی لاکچری هفت نفره با طراحی خود نظر همه را جلب می کند.

نمای عقب آئودی Q5 ای-ترون

این اسیووی الکتریکی دومین محصول آئودی بوده که ویژه بازار چین و با همکاری جوینت ونچر فولکس واگن-SAIC توسعه یافته است. لازم به ذکر بوده که اولین محصول توسعه یافته توسط این جوینت ونچر آئودی A7L سدان ویژه بازار چین بوده که مدتی پیش رونمایی شد. باید اظهار کرد که آئودی Q5 ای-ترون به نوعی همزاد لوکس تر و پریمیوم فولکس واگن ID.6 X و ID.6 Crozz محسوب می شود.

کابین آئودی Q5 ای-ترون

این اسیووی الکتریکی هفت نفره طولی معادل 4876 میلی متر دارد که دقیقا مشابه همزاد فولکس واگن خود بوده و فاصله بین دو محور آن 2965 میلی متر اعلام شده است. آئودی Q5 ای-ترون ضمن اینکه به صورت هفت نفره به فروش می رسد، امکان سفارش به صورت شش نفره با صندلی هایی مجزا از هم در هر سه ردیف هم دارد. آئودی Q5 ای-ترون دارای دو نسخه 40 و 50 بوده که یکی به صورت عقب محرک و دیگری دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است.

سانروف آئودی Q5 ای-ترون

نسخه 40 آئودی Q5 ای-ترون دارای یک پک باتری 83.4 کیلووات ساعتی بوده و تنها از یک موتور الکتریکی در اکسل عقب بهره گرفته که قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت است. نسخه 50 از دو موتور الکتریکی یکی در جلو و دیگری در عقب بهره گرفته که روی هم رفته 302 اسب بخار قدرت را تولید می کند و از همان پک باتری برادر ضعیف تر خود استفاده کرده است. البته یک نسخه پایه ارزان قیمت تر 35 نیز وجود دارد که دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک و یک موتور الکتریکی 177 اسب بخاری و پک باتری 55 کیلووات ساعتیست.

آئودی Q5 ای-ترون

سخن پایانی

این آئودی Q5 ای-ترون که روی پلتفرم MEB توسعه یافته ویژه بازار چین باقی خواهد ماند و سایر بازارهای جهانی قرار است نسخه لوکس تر و مجلل تری به نام Q6 ای-ترون را استفاده کنند. قرار است که این خودرو در سال 2022 رونمایی شود و اولین خودروی الکتریکی آئودی محسوب می شود که روی پلتفرم PPF توسعه یافته که با همکاری آئودی و پورشه طراحی شده و با نسل بعدی پورشه ماکان الکتریکی ساختار مشترکی دارد.ئو

منبع Motor1
5 از 3 رای