اخبار خودرو جهان
بروزرسانی رقیب قدرتمند اس کلاس و سری 7

آئودی A8 L فیس لیفت 2022 رونمایی شد

سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آئودی A8 فیس لیفت 2022

شاید در این سالها آئودی عمده تمرکز خود را روی تولید اسیووی و کراس اوورها گذاشته باشد، ولی سدان سوپرلوکس A8 همچنان محصول پرچمدار و نور چشم این خودروساز پریمیوم آلمانی باقی مانده است. نسل چهارم آئودی A8 حال وارد فاز دوم عمر خود شده و آئودی نسخه فیس لیفت A8 را با چندین تغییر در استایل بیرونی راهی بازار کرده و می توان گفت که این خودرو به همه تکنولوژیها و تجهیزاتی که این خودروساز آلمانی هم اکنون در اختیار دارد، مجهز شده است.

تغییرات ظاهری آئودی A8 فیس لیفت 2022

به گزارش خودرونویس، ابتدا با پروفیل جلو شروع می کنیم. قیمت پایه جلوپنجره تک فریم آئودی در A8 فیس لیفت 2022 حال عریض تر از گذشته شده و می توان به سادگی پی برد که آئودی از سطوح کروم کاری شده بیشتری در پروفیل جلو این خودرو استفاده کرده است. ورودی های هوای کناری پروفیل جلو نیز حالت شکیلتر و زیباتری پیدا کرده اند و در بالای آنها نیز چراغ های اصلی بازطراحی شده دیده می شود که دارای 1.3 میلیون میکرو آینه برای عملکرد بهتر LEDهای ماتریکس هستند که میزان تطبیق پذیری آنها را به مراتب بیشتر کرده است.

نمای عقب آئودی A8 فیس لیفت 2022

برای اولین بار در تاریخ حضور آئودی A8 از سال 1994، این سدان لوکس و فول سایز با پکیج آپشنال S لاین نیز قابل سفارش بوده که به موجب آن استایل ظاهری اسپرت تر مشابه نسخه عملکردی S8 به این خود می گیرد. در پروفیل عقب هم شاهد نصب چراغ های دیجیتالی OLED به صورت استاندارد هستیم که گرافیکی جدید و مشابه محصولات فعلی آئودی به خود گرفته اند. به موجب این تغییرات، این رقیب مرسدس اس کلاس چهره مدرن تری از نمای عقب به خود گرفته است.

آئودی A8 فیس لیفت 2022

آخرین تغییرات اعمال شده در طراخی بیرونی شامل اضافه شدن چهار رنگ متالیک جدید شامل سبز، آبی، خاکستری و آبی الترا هستند. ضمن اینکه پنج رنگ مات شامل خاکستری دایتونا، نقره ای فلورنت، سبز، خاکستری ترا و سفید گلاسیر برای این خودرو قابل سفارش هستند.

آئودی A8 فیس لیفت 2022

کابین آئودی A8 فیس لیفت 2022

با توجه به اینکه کابین آئودی A8 قبل از فیس لیفت هم از تمامی محصولات این کمپانی مدرنتر و لوکس تر بود، آئودی به اعمال تغییرات ساده در این فضای فوق لوکس بسنده کرده است. جدیدترین نسخه نمایشگر دیجیتالی موسوم به Audi Virtual Cockpit به همراه هد آپ دیسپلی و دو نمایشگر لمسی در میان داشبورد با ابعاد 10.1 و 8.6 اینچ در میان داشبورد A8 فیس لیفت دیده می شوند. همچنین دو نمایشگر 10.1 اینچی دیگر نیز برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی سرنشینان عقب تعبیه شده است.

کابین آئودی A8 فیس لیفت 2022

یکی از نوآوری های صورت گرفته در این خودرو معرفی A8L Horch بوده که لیموزینی سوپر لوکس و رقیب مرسدس میباخ اس کلاس بوده که چند روز پیش معرفی شد و فعلا ویژه بازار چین است. این سدان فوق کشیده طولی معادل 5.45 متر دارد و فاصله بین دو محور آن 13 سانتی متر نسبت به A8 L هم کشیده تر است. فاصله بین دو محور کشیده تر این نسخه Horch به آئودی این امکان را داده که فضایی به مراتب جادارتر و راحت تر برای سرنشینان عقب طراحی کند که از نظر راحتی، تجهیزات و لوکس بودن مشابه با بنتلی فلایینگ اسپور است.

صندلی عقب آئودی A8 فیس لیفت 2022

این نسخه فوق لوکس آئودی A8 در بازار چین دارای کف پاییی های فوق نرم و راحت، نشان Horch روی بالش ها و کوسن های صندلی و تودوزی لوزی شکل و تریم چوبی طبیعی در بسیاری از قسمت های کابین است. قسمت های بیرونی بدنه نیز به لطف جلوپنجره متفاوت اب خطوط عمودی، تریم دو رنگ و قطعات کرومی بیشتر، نشان Horch و سانروف پانورامیک بزرگتر شده از مدل استاندارد A8 قابل تشخیص است.

 

آئودی A8 L هورش

آئودی A8 L Horch

 

مشخصات فنی آئودی A8 فیس لیفت 2022

در حالیکه نسخه سوپرلوکس Horch در بازار چین به دلیل مالیات سنگین بر پیشرانه های حجیم تنها با پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ عرضه می شود، در سایر بازارهای جهانی می توان A8 و A8 L را با پیشرانه شش یا هشت سیلندر بنزینی، پیشرانه دیزلی و یک نسخه پلاگین هیبریدی سفارش داد. توان تولیدی این پیشرانه ها مشابه نسخه پیش از فیس لیفت بوده و همه آنها از تکنولوژی هیبریدی ملایم بهره می برند که نیروی تولیدی آنها توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو به زمین منتقل می شود. متاسفانه در این لحظه هیچ خبری از نصب پیشرانه جادویی و قدرتمند W12 آئودی روی A8 نیست.

کابین آئودی A8 L هورش

آئودی A8 L Horch

آئودی قصد دارد که در ماه دسامبر فروش A8 فیس لیفت را با قیمت پایه 116 هزار دلار آغاز کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟