به گزارش خودرونویس، البته باید ذکر کنیم که Taos نام یکی از محصولات کراس اوور فولکس واگن بوده که اتفاقا در بازار آمریکا هم حضور دارد؛ به همین دلیل جای تعجب دارد که چگونه یوآز و Bremach توانسته اند موافقت ارگان های مربوطه را برای انتخاب نام Taos روی پاتریوت در بازار آمریکا کسب کنند. با وجود این شباهت اسم، شرکت Bremach اظهار کرده که تمام گواهینامه ها و مجوزهای مربوطه را برای انتخاب این اسم دریافت کرده و از سال آینده عرضه پاتریوت یا همان Taos را به آمریکا شروع می کند.

نمای عقب یوآز پاتریوت

قیمت یوآز پاتریوت در آمریکا

پاتریوت یا Taos در بازار آمریکا برچسب قیمت پایه ای معادل 26 هزار و 405 دلار دارد. شرکت Bremach بیان کرده که این خودرو طراحی شده تا در مقابل مبلغ پرداختی ویژگی های چشمگیری را در اختیار مشتریان قرار دهد که نمونه آنها تنها در اسیووی های پریمیوم و گران قیمت تر یافت می شود. این شرکت واردکننده ادعا کرده که پاتریوت ایمنی و کاربردی مشابه با لکسوس LX دارد و قابلیت های آفرودی و بیراهه نوردی آن نیز در حد لندروور دیفندر است.

یوآز پاتریوت

این یک ادعای بسیار مضحک و خنده دار محسوب می شود و باید در عمل دید که پاتریوت یا همان Taos تا چه حد می تواند این ادعا را اثبات کند. صرفا جهت مقایسه بیان می کنیم که خودرویی مانند جیپ چروکی در بازار آمریکا برچسب قیکت پایه ای معادل 26 هزار و 555 دلار دارد.

 

مشخصات فنی یوآز پاتریوت

ادعاهای مطرح شده توسط شرکت وارد کننده یوآز پاتریوت به بازار آمریکا از آنجایی غیر واقعی و بزرگنمایی شده به نظر می رسد که متوجه می شوید پاترویت به یک پیشرانه 2.7 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه بنزینی قادر به تولید بیشینه قدرت 150 اسب بخار و بیشینه گشتاور 235 نیوتن متر بوده و نیروی تولیدی آن توسط یک جعبه دنده پنج سرعته دستی به هر دو اکسل منتقل می شود.

کابین یوآز پاتریوت

البته با وجود قدرت کم پیشرانه، ولی ساختار بادی آن فریم پاتریوت به همراه سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک با کمک سنگین و همچنین قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب باعث شده تا این خودرو عملکرد خوبی در آفرود و بیراهه نوردی از خود نشان دهد. همچنین Bremach اکسسوری های آفرودی مختلفی را مانند اسنورکل، کیت لیفت سیستم تعلیق، وینچ و … را برای پاتریوت تدارک دیده است.

باید اظهار کرد که پاترویت تنها محصول کمپانی یوآز نبوده که راه خود را برای ورود به بازار آمریکا هموار کرده؛ بلکه شرکت Bremach قصد دارد پیکاپ Brio را که ابعادی مشابه با فورد رنجر دارد به زودی به آمریکا وارد کند. البته در این لحظه امکان سفارش این مدل وجود ندارد، ولی به زودی و پس از دریافت مجوزهای لازم این پیکاپ که به نوعی همزاد پاتریوت محسوب می شود با قیمت پایه ای در حدود 27 هزار و 882 دلار به بازار آمریکا وارد خواهد شد.

چراغ جلو یوآز پاتریوت

گمانه زنی ها برای ورود محصولات یوآز به ایران

از سال 1396 و پیش از برگزاری نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران بود که خبرهایی مبنی بر ورود احتمالی محصولات روسی و جان سخت یوآز به ایران شنیده می شد. ولی با بازگشت تحریم های خودرویی و تبدیل شدن دوران طلایی صنعت خودرو به روزهایی سخت، خبر ورود یوآز به ایران به طور کلی فراموش شد. ولی در اواخر سال 1398 بود که شاهد تردد نسخه های اسیووی و پیکاپ یوآز پاتریوت در کشور به جهت تست بودیم. این موضوع می تواند نشان از ورود مجدد یوآز به کشور را داشته باشد و ظاهرا شریک ایرانی یوآز یعنی شرکت سروش دیزل تا پیش از پایان سال 99 قصد عرضه پاتریوت را به ایران دارد.

ولی از آنجایی که سروش دیزل پیشتر عرضه ناموفق ون هیوندای H350 را در کارنامه خود دارد، مشخص نیست که تا چه حد می تواند نسبت به عرضه محصولات یوآز در ایران موفق عمل کند.

منبع motor1
5 از 2 رای