گزارش ارزشیابی کیفی خودرو آذر۹۹

سه شنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
کیفیت خودرو

گزارش ارزشیابی کیفی خودرو آذر۹۹ توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد.

به گزارش خودرونویس، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صمت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها را در کشور را برعهده دارد. همچنین نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین شده برای هرخودرو و براساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

گزارشی که از این بررسی حاصل می‌شود را هرماه به وزارت صمت ارائه می‌کند. فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها به منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو از طریق هدایت آدیت به کشف عیوب عملکردی و تاثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی شده است.

همچنین در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی مورد بازرسی قرار می‌گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی مورد بررسی قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین یک تا ۵ ستاره کیفی را برایشان در نظر می‌گیرد. هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها می‌باشد. در ادامه گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در آبان‌ماه مشاهده می‌کنید.

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش وانت

در آذر ماه امسال در گروه خودروهای سبک و در بخش وانت و لیست قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی شرکت ایران خودرو دیزل سه ستاره کیفی به دست آورد.

ارزشیابی کیفی وانت

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش سواری

در گروه سبک بخش سواری در لیست قیمتی یک، نیومزدا 3 شرکت بهمن موتور موفق به کسب 5 ستاره کامل کیفی شد.

در این لیست قیمتی، خودرو تیگو7 تولید شده در شرکت مدیران خودرو سه ستاره کیفی دریافت نموده است.

همچنین در لیست قیمتی 2، پژو 2008 ایران خودرو/ایکاپ موفق به کسب 5 ستاره کامل کیفی شد و بالاترین کیفیت را به همراه نیومزدا 3 در میان تمامی خودروهای سبک در آذرماه امسال به خود اختصاص داد.

سواری

جدول مقایسه سطوح کیفیت-گروه سبک

ارزشیابی سواری

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سنگین

در بخش کامیونت، کامیونت ایسوزو NMR85 بهمن دیزل موفق به کسب 5 ستاره کامل کیفی شد و بالاترین کیفیت را در میان تمام خودروهای سنگین در آذرماه از آن خود کرد.

این خودرو سنگین در ارزشیابی مهرماه و آبانماه نیز توانست 5 ستاره کامل کیفی را از آن خود کند.

کامیونت ایسوزو NPR75K و کامیونت شیلر بهمن دیزل چهار ستاره کیفی کسب کردند و کامیونت الوند شرکت سایپا دیزل نیز سه ستاره کیفی را از آن خود کرد.

در بخش کامیون نیز کامیون ایسوزو NPR75M بهمن دیزل چهار ستاره کیفی به دست آورد.

ارزشیابی کیفی

جدول مقایسه سطوح کیفیت-گروه سنگین

ارزشیابی کامیون

تعریف سطوح کیفی خودروها

ارزشیابی کیفی

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟