اخبار خودرو جهان
دارای سقفی بلندتر و کابینی لوکس تر

کیا کارنیوال لیموزین 2021 معرفی شد

یکشنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کیا کارنیوال لیموزین 2021

کیا چند ماه پیش نسل جدید پرچمدار مینی ون های خود یعنی کارنیوال را معرفی کرد که نتیجه آن یک خودروی Grand Utility بود؛ این خودرو در واقع یک مینی ون با استایل خودروهای اسیووی است. لازم به ذکر است که کیا کارنیوال در برخی از بازارهای جهانی با نام سدونا به فروش می رسد. در حالی که طراحی بیرونی این مینی ون یکی از فاکتورهای جذاب آن محسوب می شود، طراحی داخلی آن یقینا توجه هر فردی را به خود جلب می کند.

نسخه لیموزین کیا کارنیوال

به گزارش خودرونویس، ولی کار کیا با کارنیوال به اینجا ختم نشده و کیا قصد فتح بازارهای لاکچری را با این مینی ون دارد؛ از این رو یک تم جدید برای کابین این خودرو در نظر گرفته است. کمپانی کیا ابتدا در کره یک نسخه جدید به نام Hi لیموزین برای کارنیوال عرضه کرده که سطح لوکس بودن این مینی ون جذاب را چند پله ای نسبت به مدل استاندارد ارتقا داده است.

کیا کارنیوال لیموزین 2021

طراحی ظاهری کارنیوال لیموزین

در خصوص استایل بیرونی، تفاوت میان کارنیوال لیموزین با نسخه معمولی به لطف طراحی سقف بلندتر و همچنین چراغ استاپ ترمز جدید کاملا مشهود و واضح است. همچنین رکاب های جدیدی در قسمت جانبی این خودرو به منظور تسهیل در سوار و پیاده شدن سرنشین نصب شده است. ضمن اینکه نصب نشان لیموزین در قسمت های مختلف بدنه به بیننده یادآوری می کند این نسخه عادی کارنیوال نیست.

 

کابین کیا کارنیوال لیموزین

درون کابین کیا کارنیوال لیموزین با درنظر گرفتن راننده و سرنشین جلو ظرفیت نشستن هفت نفر وجود دارد. در ردیف دوم هم تنها دو صندلی راحتی مبله نصب شده است. کیا اظهار کرد که کابین این خودرو کاملا قابلیت شخصی سازی دارد؛ ولی تجهیزات استاندارد آن شامل یک نمایشگر 21.5 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی سرنشینان عقب است. این کابین همچنین دارای فضای سر بسیار زیاد برای سرنشینان، دستگاه تصفیه هوای داخلی و چراغ های LED متعدد برای مطالعه و روشنایی است.

کابین کیا کارنیوال لیموزین 2021

مهم تر از همه اینکه کیا کارنیوال لیموزین مانند سایر لیموزین ها دارای پرده های چین دار به منظور حفظ حریم خصوصی در پشت شیشه ها است. شاید این پرده ها برای خودرویی مدرنی مانند کارنیوال قدیمی به نظر برسد، ولی نصب آنها خالی از لطف نیست.

کابین کیا کارنیوال لیموزین 2021

تجهیزات ایمنی و رفاهی

یکی از تجهیزات جدید در این مینی ون لیموزین پکیج پیشرفته کمکی راننده شامل تثبیت کننده خطوط حرکت، هشدار و رادار نقطه کور و سیستم پیشگیری کننده از برخورد جلو با خودرو، دوچرخه و موتورسوار و همچنین عابر پیاده است. همچنین این خودرو با سیستم رانندگی نیمه خودران سطح دو و سیستم کمکی خروج ایمن به بازار عرضه می شود. عملکرد سیستم کمکی خروج ایمن به این صورت بوده که در صورت تشخیص نزدیک شدن خودروی دیگری به این مینی ون، از باز شدن درها آن جلوگیری می کند.

صندلی کیا کارنیوال لیموزین 2021

مشخصات فنی

زیر کاپوت کیا کارنیوال جدید یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی GDI تزریق مستقیم سوخت نصب شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 290 اسب بخار و بیشینه گشتاور 355 نیوتن متر است. البته یک پیشرانه  MPIمولتی پورت و تزریق غیر مستقیم سوخت با همان حجم 3.5 لیتر برای کارنیوال در دسترس است که قادر به تولید بیشینه قدرت 268 اسب بخار و بیشینه گشتاور 332 نیوتن متر است.

همچنین یک پیشرانه تازه توسعه یافته 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزلی نیز برای کارنیوال قابل نصب بوده که 200 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی تولیدی هر سه پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

سقف بلند کیا کارنیوال لیموزین 2021

سخن پایانی

کیا هم اکنون فروش نسخه لیموزین کارنیوال را در کره جنوبی آغاز کرده است. در این لحظه مشخص نیست که آیا این خودرو به سایر بازارهای جهانی از جمله آمریکا نیز عرضه می شود یا خیر. ولی اگر هم کیا قصد عرضه این خودرو به اروپا و آمریکا را داشته باشد، بعید است که زودتر از اواخر سال 2021 به بازارهای جهانی راه یابد.

3.5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟