اخبار خودرو جهان
زیباتر، لوکستر و با همان مشخصات فنی

کیا فورته فیس لیفت 2022 رونمایی شد

سه شنبه - ۲۰ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کیا فورته 2022

کیا مدتی پیش بود که K3 یا همان فورته یا سراتو را برای بازار کره جنوبی فیس لیفت کرد؛ ولی حال کیا نسخه جهانی فیس لیفت شده سراتو یا فورته را برای مدل 2022 رونمایی کرده است. کیا در بازار جهانی به جای اینکه از نام K3 استفاده کند، ترجیح داده که این سدان کامپکت جذاب را با نام فورته خطاب کند. این در حالی بوده که برخی از محصولات کیا مانند اپتیما در بازار جهانی هم با کد K5 شناخته می شوند.

به گزارش خودرونویس، تغییرات بیرونی کیا سراتو فیس لیفت 2022 با همان فورته کاملا قابل توجه است و می توان این خودرو را از لوگوی جدید و چراغ های بازطراحی شده آن به سادگی تشخیص داد. همچنین فورته 2022 دارای جلوپنجره و پروفیل جلو پوزه ببر یا Tiger Nose متفاوتی نسبت به مدل پیشین است. در نسخه GT نیز شاهد طراحی اسپرت تری در سپر جلو و همچنین نصب مه شکن های LED سه نقطه ای هستیم.

چراغ جلو کیا فورته 2022

نسخه GT لاین هم دارای مه شکن های باز طراحی شده ای بوده و هر دو نسخه GT و GT لاین دارای چراغ های متفاوتی نسبت به مدل های پایینتر فورته 2022 هستند تا چهره شاخصی داشته باشند. در آخر هم باید به رینگ های 16 و 17 اینچی نسخه های LXS و GT لاین با دیزاین جدید و اسپویلر نصب شده روی لبه صندوق عقب اشاره کرد. همچنین تولید مدل EX سراتو دیگر متوقف شده و نسخه های قابل عرضه این خودرو با مقداری ساده سازی شامل FE، LXS، GT لاین و GT برای مدل 2022 هستند.

نمای عقب کیا فورته 2022

طراحی کابین کیا فورته 2022

برای مدل 2022، نمایشگر مقابل راننده از 3.5 به 4.2 اینچ در تمامی مدلها ارتقا پیدا کرده و نمایشگر 8 اینچی سیستم مالتی مدیا هم با یک نمونه 10.25 اینچی تعویض شده است. کیا همچنین درگاه بدون سیم اندروید اتو و اپل کار پلی را به این خودرو اضافه کرده و برای سراتو ترمز پارک برقی، اتوهلد و شارژر USB برای سرنشینان عقب نیز در نظر گرفته است.

کابین کیا فورته 2022

یک پله بالاتر در مدل های GT لاین و GT شاهد نصب تجهیزاتی مانند ریموت استارتر و همچنین امکان سفارش تودوزی چرمی هستیم. به طور کلی می توان تا 15 سیستم کمکی راننده و ایمنی را برای سراتو 2022 سفارش داد که برخی جدید بوده و برخی هم از مدل پیشین به ارث رسیده اند. از رادار نقطه کور گرفته تا کمکی تثبیت خطوط حرکت تا رهیاب کروز کنترل محور و هشدار خروج ایمنی، تجهیزاتی هستند که روی فورته 2022 نصب شده که برای خودرویی در این سگمنت واقعا جذاب هستند.

پیشرانه کیا فورته 2022

مشخصات فنی کیا سراتو 2022

دو پیشرانه بنزینی نصب شده برای سراتو 2022 از مدل پیشین به ارث رسیده اند که یکی از آنها یک نمونه 2 لیتری تنفس طبیعی با 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور است. در نسخه GT می توان یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور را سفارش داد که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. کیا فورته GT دارای خروجی های اگزوز اسپرت تر و مهمتر از همه سیستم تعلیق مولتی لینک عقب برای هندلینگ و پایداری بهتر است.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟