اخبار خودرو ایران

کیا سراتو GT لاین برگ برنده کوشا خودرو

شنبه - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

شرکت کوشا خودرو در حالی نسل جدید خودرو کیا سراتو GT لاین را در بازار خودرو معرفی کرده است که این خودرو در بازارهای بین المللی با استقبال قابل توجهی روبرو بوده است.

 

شرکت کوشا خودرو در حالی نسل جدید خودرو کیا سراتو GT لاین را در بازار خودرو معرفی کرده است که این خودرو در بازارهای بین المللی با استقبال قابل توجهی روبرو بوده است.

به گزارش خودرونویس، مدل 2023 کیا سراتو GT لاین یک خودرو سدان با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر است که به تازگی در نمایشگاه شهر آفتاب توسط این شرکت معرفی شده است. این خودرو با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر، از گیربکس اتوماتیک شش سرعته بهره می برد که این همان موتور و گیربکسی است که روی کیا K5 کوشا خودرو نیز نصب شده است.

این خودرو به لطف بهره گیری از موتور تنفس طبیعی سازگاری بسیار خوبی با بنزین بی کیفیت ایران داشته و دوام بالاتری نسبت به دیگر خودروهای وارداتی با موتور توربوشارژ دارد.

مشخصات فنی و عمل‌کرد سراتو GT لاین

موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی

مدل ۲۰۲۳ کیا سراتو GT لاین کوشا خودرو از یک موتور تنفس طبیعی ۲ لیتری ۴ سیلندر استفاده می‌کند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این دقیقا همان موتوری بوده که روی برادر بزرگتر این خودرو یعنی کیا K5 هم نصب شده است. البته که سراتوهای سایپایی و بسیاری از سراتوهای وارداتی در نسل های پیشین نیز از موتوری مشابه با همین موتور ۲ لیتری استفاده کرده اند. بدین ترتیب می توان گفت که این موتور امتحان خود را در این سالها از نظر دوام و عملکرد پس داده است.

گیربکس اتوماتیک شش سرعته سیستم انتقال قدرت جلو محرک

کیا سراتو GT لاین کوشا خودرو از گیربکس اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی برای انتقال قدرت به چرخ های جلو استفاده می‌کند. این گیربکس به راننده امکان تعویض دنده به صورت دستی و اتوماتیک را داده تا رانندگی اسپرت و جذابتری را با آن تجربه کنید.

طراحی و امکانات داخلی

فضای داخلی و راحتی سرنشینان

کیا سراتو GT لاین وارداتی کوشا خودرو یک سدان کامپکت رو به متوسط در سگمنت C بوده که ابعاد بزرگتر و طراحی جذابتری را به نسبت نسل قبلی ارائه می دهد که همین موضوع سبب شده کابین فضای بسیار زیادی داشته باشد. سرنشیان در هر دو ردیف فضای سر و پای بسیار مناسبی داشته و به لطف طراحی صندلی هایی راحت، سراتو GT لاین را باید یکی از راحت ترین سدان های صفر کیلومتر بازار دانست.

به دلیل محدودیت قیمت خودروهای وارداتی، کوشا خودرو نتوانسته نسخه فول کیا سراتو GT‌ لاین را وارد کشور کند. به همین جهت امکانات ایمنی و رفاهی محدودی را در این خودرو شاهد هستیم. این خودرو دارای امکاناتی مانند دو کیسه ایمنی هوا ( راننده و سرنشین جلو) ، فرمان کمکی برقی، چراغ روشنایی روز، سانروف، آینه های تاشو برقی، سنسور نور، حالت های رانندگی، کروز کنترل، اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین دنده عقب، استارت دکمه ای و … بوده که حتی از نسخه های وارداتی قبلی در نسل های پیشین نیز کمتر است.

کیا سراتو وارداتی کوشا خودرو در نسخه GT لاین طراحی اسپرت تر و خشن تری به نسبت نسخه معمولی دارد و تا این لحظه می توان این خودرو را جذابترین محصول وارداتی این برند لحاظ کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟