اخبار خودرو جهان
کوچکتر از مینی کوپر ولی دارای فضای خواب برای 4 نفر!

کمپر Daon Ravy بر پایه کیا Ray معرفی شد

چهارشنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کمپر Daon Ravy

کمپرها، تریلرهای مسافرتی و ون های مناسب اقامت در اشکال و ابعاد مختلفی تولید شده اند؛ هرچند بیشتر اوقات شرکت های تولید کننده کمپر این خودروها را بر پایه ون، اسیووی یا پیکاپ های فول سایز و غول پیکر توسعه می دهند؛ ولی همیشه هم این چنین نیست. کمپانی کره ای Daon TNT سابقه زیادی در تولید خودروهای کمپر دارد و جدیترین محصول آن یک کمپر سوپر مینی به نام Ravy بوده که بر پایه خودروی سوپرمینی کیا Ray توسعه یافته و دارای تجهیزات بسیار کاربردی و جذاب در یک پکیج کوچک است.

به گزارش خودرونویس، کیا Ray در واقع برادر کوچکتر و جعبه ای شکل سول بوده و نسخه کمپر آن که توسط شرکت Daon TNT توسعه یافته دارای تجهیزاتی است که هرگز شما انتظار نصب آن را در خودرویی با این ابعاد کوچک نداشته اید.

نمای عقب کمپر Daon Ravy

تجهیزات کمپر Dao Ravy

یکی از قابلیت های خیره کننده این کمپر کوچک Daon، داشتن فضای خواب درون آن کابین کوچک کیا Ray است؛ البته بهتر است بدانید که ویژگی های این خودرو به اینجا ختم نمی شود. همانطور که اشاره شد Daon Ravy دارای فضای کافی برای خواب و استراحت دو نفر درون کابین بوده که به منظور ایجاد آن باید صندلی های جلو این خودرو را خواباند. کمپانی Daon همچنین توانسته یک آشپزخانه کشویی نیز برای این کمپر سوپرمینی طراحی کند. این آشپزخانه کوچک دارای اجاق گاز یک شعله و یک سینک کوچک است.

فضای خواب کمپر Daon Ravy

داشتن همین تجهیزات برای خودرویی که طول کلی آن حدود 30 سانتی متر از خودروی کوچکی مانند مینی کوپر هم کوتاه تر است، بسیار شگفت انگیز است. کمپانی Daon سعی کرده فضای داخل کابین را به وسیله طراحی سقف پاپ آپ بیشتر کند و به موجب همین سقف پاپ آپ امکان استراحت و خواب دو فرد دیگر در این قسمت از کیا Ray فراهم شده است. بدین ترتیب به لطف طراحی خیره کننده Daon، خودروی سوپر مینی کیا Ray به کمپری سه تا چهار نفره تبدیل شده است!

کمپر Daon Ravy دارای تجهیزات خیره کننده ای همچون یک باتری 100 آمپری اضافی است؛ این باتری وظیفه تامین انرژی پورت های خروحی شارژ 220 ولت، 12 ولت و USB را بر عهده دارد. این کمپر کوچک دارای یک هیتر هم بوده که به منظور اقامتی راحت در محیط های سرد تعبیه شده است. صندلی ها و فضای نشستن در این کمپر کوچک محدود است، هرچند در صورتی که صندلی های جلو در جای خود قرار داشته باشند، فضای نشستنی جدا از فضای خواب ایجاد می شود، ولی این کمپر مینی فاقد میز غذاخوری مناسب است.

سینک کمپر Daon Ravy

کمپانی Daon با قراردادن همین تجهیزات ساده در خودروی کوچکی مانند کیا Ray، اقدام بسیار جذاب و شگفت آوری را انجام داده است، ولی باید اعتراف کنیم که Daon Ravy کمبودهایی هم نسبت به کمپرهای فول سایز دارد. این کمپر از وسایلی مهم و کاربردی مانند یخیچال، حمام و سرویس بهداشتی بهره ای نبرده که هرچند نقطه ضعفی بزرگ برای آن محسوب می شود، ولی با توجه به ابعاد کوچک آن کاملا قابل درک است. فضای بار و نگهداری وسایل Daon Ravy نیز محدود بوده که به موجب آن حمل بار و نگهداری مواد غذایی مشکل ساز شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟