اخبار خودرو جهان
روی پلتفرم جیلی توسعه یافته است

تیزر کراس اوور الکتریکی جدید اسمارت منتشر شد

شنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
کراس اوور الکتریکی اسمارت

خبر تمرکز اسمارت روی تولید خودروهای کراس اوور و اسیووی موضوع جدیدی نیست. در سال 2019 دایملر جوینت ونچری را با کمپانی جیلی چین با هدف توسعه و سودآوری برند اسمارت و تولید محصولاتی با ابعاد بزرگتر توسط اسمارت انجام داد. کمپانی اسمارت تا امروز به عرضه محصولاتی کوچک و سوپر مینی شهرت داشته؛ ولی این ترند امروزه بین مشتریان کراس اوور و اسیووی پسند موجود در بازار جهانی هیچ جایی ندارد و از این رو اسمارت هم ملزم به تغییر شد. در این راستا اسمارت تیزر یک کراس اوور الکتریکی مفهوهی را منتشر کرده که قرار است در همین سال 2021 آن را معرفی کند.

به گزارش خودرونویس، این تیزر توسط گوردن واگنر مدیر طراحی مرسدس منتشر شده که نمایی از قسمت سقف و بالای این کراس اوور الکتریکی مفهومی را به ما نشان می دهد که بارزترین چیز در خصوص این کراس اوور سایز آن است. شایعه شده اسمارت این کراس اوور الکتریکی را در ابعادی طراحی کرده که بتواند به وسیله آن با خودروهایی مانند مینی کانتری من رقابت کند. اگر چنین باشد این خودرو به مراتب از محصولات کنونی اسمارت که همگی با آنها آشنایی داریم بزرگتر هستند.

کراس اوور الکتریکی اسمارت

پلتفرم و مشخصات فنی

در این لحظه هیچ حدسی را نمی توان در خصوص پیشرانه و مشخصات فنی این کراس اوور الکتریکی جدید اسمارت داشت. ولی این موضوع مطرح شده که این محصول جدید اسمارت روی پلتفرم Sustainable Experience Architecture جیلی موسوم به SEA توسعه یافته که جیلی قصد دارد همین ساختار را برای محصولات آتی ولوو هم استفاده کند. این پلتفرم دارای ساختار الکتریمی 800 ولتی بوده و امکان نصب تا سه موتور الکتریکی روی این پلتفرم وجود دارد. این پلفترم با اتکا به باتری هایی که روی آن نصب می شود می تواند تا 692 کیلومتر مسافت قابل پیمایش را تحت سیکل تست NEDC رقم بزند.

کراس اوور الکتریکی اسمارت

قرار است که اولین ملاقات ما با این کراس اوور الکتریکی مفهومی اسمارت در سال 2021 صورت بگیرد که نشان دهنده جهت گیری جدید این برند برای توسعه محصولات بعدی است. اسمارت قصد دارد این خودرو را در ماه سپتامبر در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی کند. ظاهرا اسمارت بنا دارد این خودروی مفهومی را به نمونه تولیدی هم تبدیل کند که در سال 2022 به بازار اروپا و چین راه پیدا می کند. به نظر می رسد که اسمارت با توجه به تغییر سلیقه مشتریان در بازار جهانی، به تاریخ خود پشت کرده و دست از تولید خودروهای سوپرمینی که با آنها به شهرت رسیده بود، برداشته است.

3.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟