به گزارش خودرونویس، اولین محصول سری خانواده Omoda که جزو استراتژی 4.0 چری محسوب می شود، کراس اووری کامپکت به نام اومودا 5 است. قرار است که چری اومودا 5 در نیمه اول سال 2022 ابتدا در بازار چین عرضه شود و سپس قرار است راهی بازار سایر کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی، استرالیا، آفریقا و اروپا شود.

نمای عقب چری اومودا 5

طراحی ظاهری چری اومودا 5

محصولات خانواده اومودا نشان دهنده زبان طراحی جدید چری موسوم به Art in Motion هستند. کراس اوور چری اومودا 5 به لطف دارابودن یک جلوپنجره بزرگ بدون مرز که به چراغ های LED روشنایی در روز باریکی در قسمت بالایی ختم شده، چهره بسیار شاخص و جذابی در پروفیل جلو دارد. این سبک طراحی را در بسیاری از محصولات جدید کمپانی چری مانند ایکس 22 پرو مدیران خودرو یا همان چری تیگو 2 پرو مشاهده کرده بودیم که یک نوار LED ماتریکس در قسمت بالایی پروفیل جلو نقش چراغ های روشنایی در روز را ایفا کرده و چراغ های اصلی جلو در قسمت پایینی پروفیل جلو و درون سپر نصب شده اند. البته این سبک طراحی را در برخی از محصولات سایر خودروسازان مانند هیوندای کونا، سانتافه 2021 و … هم مشاهده کرده بودیم و به نوعی ترند طراحی روز محسوب می شود.

نمای جانبی چری اومودا 5

در پروفیل جانبی خطوط برجسته و تیزری را در قسمت جلو و عقب مشاهده می کنیم که در درب ها تقریبا محور می شوند. چری سعی کرده اومودا 5 را تا حد ممکن ساده و به دور از حجم پردازی های اغراق آمیز طراحی کند. قطعات پلاستیکی مشکی رنگ نصب شده در آرک چرخ ها و سایر قسمت های بدنه، تیپیکال امروزی بسیاری از خودروهای کراس اوور است. چری در طراحی بدنه اومودا 5 از چند رنگ به جای دو رنگ استفاده کرده که این سبک را Color Blocking نامیده که جذابیت بصری اومودا 5 را افزایش داده و این تریم چند رنگ را حتی در رینگ های آلیاژی 18 اینچی این کراس اوور نیز رعایت کرده است.

چری اومودا 5

در پروفیل عقب شاهد نصب چراغ هایی جدید و مدرنی هستیم که توسط یک نوار مشکی رنگ پیانویی عریض به یکدیگر نصب شده اند و در میان آن عبارت Chery به جای لوگو نصب شده است. همچنین یک اسپویلر در راستای سقف این خودرو نصب شده و شیب به نسبت تند شیشه عقب حالتی کوپه شکل به این خودرو بخشیده و نمای عقب آن را از سادگی خارج کرده است. قسمت پایینی سپر عقب هم یک دیفیوزر شکیل طراحی کرده که دو خروجی اگزوز ظاهرا واقعی درون آن جانمایی شده است.

چری اومودا 5 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4400، 1830 و 1585 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2630 میلی متر اعلام شده است. جهت مقایسه بیان می کنیم که نسل جدید هوندا HR-V که اتفاقا رقیب این خودرو محسوب می شود دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4330، 1790 و 1590 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2610 میلی متر اعلام شده است.

کابین چری اومودا 5

طراحی کابین چری اومودا 5

درون کابین چری اومودا 5 شاهد طراحی یک داشبورد تمام دیجیتالی هستیم که متشکل از دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی یکی برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای سیستم مالتی مدیاست که چنین سبکی را در تیگو 8 پرو مدیران خودرو هم مشاهده کرده بودیم. در زیر این نمایشگر دریچه مستطیلی شکل سیستم تهویه مطبوع طراحی شده که توسط یک نوار مشکی براق به هم متصل شده اند. در کنسول میانی هم کلید استارت/استاپ پیشرانه و یک پنل برای کنترل سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع طراحی شده است.

کابین چری اومودا 5

در اطراف شیفتر دنده نیز کلیدهای اضافی مربوط به کنترل خودرو و مد رانندگی جانمایی شده و یک تکیه گاه آرنج بزرگ بین دو صندلی اسپرت این خودرو با پشت سری یکپارچه نصب شده است. تودوزی صندلی ها دارای طرحی زیبا بوده که مشابه آن را در خودروهای لوکس دیده بودیم.

غربیلک فرمان چری اومودا 5

مشخصات فنی چری اومودا 5

قلب تپنده چری اومودا 5 را یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی TGDI تشکیل داده که عضو جدید از خانواده پیشرانه Kunpeng چریست. این پیشرانه قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان پیشرانه و گیربکسی بوده که در تیگو 8 پرو مدیران خودرو نیز نصب شده که عملکرد بسیار خوبی را برای این کراس اوور لوکس هفت نفره به ارمغان آورده بود. چری قصد دارد که در آینده نسخه هیبریدی و تمام الکتریکی اومودا 5 را نیز تولید کند.ر

منبع Paultan
4.7 از 4 رای