اخبار خودرو جهان
فاقد نسخه توربو

پورشه ماکان 2022 رونمایی شد

سه شنبه - ۲۹ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
پورشه ماکان 2022

پورشه ماکان 2022 سرانجام از راه رسید. به لطف تصاویر جاسوسی منتشر شده، اطلاعات لو رفته و خبرهای منتشر شده از سوی کمپانی، رونمایی از این خودرو در این روزها پیش بینی شده بود. ولی حال تمامی اطلاعات مربوط به مشخصات فنی، عملکرد و قیمت این کراس اوور لوکس و اسپرت آلمانی نیز به همراه رونمایی رسمی، در دسترس است.

مشخصات فنی پورشه ماکان 2022

به گزارش خودرونویس، خبر مهم در خصوص پورشه ماکان 2022، غیبت مدل توربو بوده اما چندان جای آن خالی نیست. در حال حاضر مجهزترین نسخه پورشه ماکان 2022، تریم GTS بوده که از یک پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر V شکل توربوشارژ با 434 اسب بخار بهره می برد که روی مدل ماکان توربو نسل قبل نیز نصب شده بود. در صورت سفارش پکیج آپشنال اسپرت کرونو، پورشه اظهار کرده ماکان GTS قادر است طی 4.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 272 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. به عبارت دیگر این مدل 4 کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری نسبت به ماکان توربو قبلی دارد. به عبارت دیگر فقدان مدل توربو در نسخه 2022 ماکان هیچ احساس نمی شود.

نمای عقب پورشه ماکان 2022

این بهبود عملکرد در تمامی نسخه های پورشه ماکان 2022 دیده می شود. نسخه پایه ماکان از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که بیشینه توان تولیدی آن به 261 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 400 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. همچنین نسخه ماکان S نیز جای نسخه GTS را در نسخه پیشین گرفته است. به عبارت دیگری ماکان S از یک پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ با 375 اسب بخار قدرت بهره می برد. تمامی نسخه های پورشه ماکان 2022 دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و گیربکس هفت سرعته دو کلاچه PDK هستند.

رینگ پورشه ماکان 2022

از جمله تجهیزات اضافی نصب شده و ویژه نسخه ماکان GTS می توان به دیسک های ترمز PSC پورشه، سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر و ارتفاع کمتر نسبت به سایر مدل ها اشاره کرد. همچنین سیستم تعلیق نصب شده برای مدل GTS ماکان حدود 15 درصد سخت تر از تعلیق سایر مدل ها است. برای پورشه ماکات GTS یک پکیج اسپرت هم به صورت آپشنال در دسترس بوده که با سفارش آن ضمن نصب تمام تجهیزات پکیج پورشه اسپرت کرونو و پورشه Torque Vectoring Plus، قاب آینه های مشکی براق، رینگ های 21 اینچی GT دیزاین با تایرهای عملکردی، صندلی های اسپرت با قابلیت تنظیم در 18 جهت به صورت الکترونیکی و تریم مشکی رنگ روی رکاب ها و سپر جلو و عقب به این کراس اوور لوکس و قدرتمند اضافه می شوند.

پورشه ماکان 2022

استایل ظاهری پورشه ماکان 2022

پورشه در استایل بیرونی ماکان 2022، تغییرات محافظه کارانه ای اعمال کرده. در پروفیل جلو ورودی های هوا دارای تریمی همرنگ با بدنه هستند. سه ورودی هوای باریک در قسمت پایینی پروفیل جلو با یک نوار سرتاسری ادغام شده اند. تیغه های نصب شده در قسمت کناری حالت برجسته تر به نظر می رسند و گرافیکی متفاوت دارند که به نظر می رسد با تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید شده باشند. در قسمت عقب هم یک دیفیوزر مشکی رنگ برجسته نصب شده است. پورشه ماکان 2022 به صورت استاندارد دارای چراغ هایی LED بوده و هفت رینگ با طرح های مختلفی برای این خودرو در دسترس بوده که سایزی بین 19 تا 21 اینچ دارند.

کابین پورشه ماکان 2022

به روزرسانی های اعمال شده درون کابین بسیار کم و محدود هستند. عمده تغییرات در کنسول میانی اعمال شده که حال دارای کلیدهای به صورت لمسی و خازنی هستند که استایل تمیزتری به این قسمت بخشیده اند. همچنین یک شیفتر دنده کوتاه تر در کنسول میانی دیده می شود و در مقابل راننده هم غربیلک فرمانی جدید مشابه با پورشه 911 نصب شده است. در قسمت میانی داشبورد هم یک نمایشگر 10.9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی و همچنین یک ساعت آنالوگ نصب شده است. پورشه ماکان 2022 دارای سیستم های کمکی راننده و ایمنی متعددی از جمله کمکی پارک، کمکی تثبیت خطوط و … است.

ساعت داشبورد پورشه ماکان 2022

پورشه بیان کرده که قیمت نسخه پایه ماکان 2022 چیزی معادل 55 هزار دلار است. نسخه ماکان S قیمتی معادل 65 هزار و 400 دلار و نسخه پرچمدار ماکان GTS قیمتی معادل 79 هزار دلار دراد.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟