به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، شرکت خودروسازی پورشه تخمین زده که تا سال 2030، بیش از 80 درصد از فروش محصولات این شرکت خودروهای الکتریکی خواهند بود و فروش 20 درصد باقی ‌مانده به عهده مدل پورشه 911 با پیشرانه درون ‌سوز خواهد بود.

 

تکیه به زنجیره تامین قدرتمند

بر اساس این گزارش، همانطور که می‌دانید عامل کلیدی در عملکرد خودروهای الکتریکی، تکنولوژی باتری است. اما پورشه در نظر دارد به جای متکی بودن به زنجیره تامین بیرونی، باتری ‌های مختص خود را توسعه و تولید کند تا از این جهت که مساله بسیار مهمی نیز به شمار می ‌رود، وابستگی خود را قطع کند.

در حال حاضر، این خودروساز در حال تحقیق و بررسی روی باتری‌ هایی است که به جای گرافیت از سیلیکون استفاده می‌کنند، چرا که این طرح این امکان را می‌دهد که باتری در دمای بالای 75 درجه سانتی‌گراد (167 درجه فارنهایت) نیز کار کند. با این کار در واقع، باتری با چگالی انرژی بیشتر، قابلیت شارژ سریع‌ تری را برای خودرو همراه خواهد داشت.

پورشه اخیرا اعلام کرده است که در نظر دارد ابتدا باتری‌های تولید خود را روی خودروهای با عملکرد بالا مثل خودروهای اسپرت آزمایش کند؛ سپس آن را به خط تولید سایر محصولات مرسوم خود معرفی کند. آنطور که گروه خودروسازی فولکس ‌واگن پیش ‌بینی کرده است، این باتری‌های جامد بعد از سال 2025 در محصولات پورشه به حالت بالفعل درخواهند آمد.

اولیور بلوم، مدیرعامل شرکت پورشه ضمن اشاره به کارکرد این باتری ‌ها گفت: خودروهای مسابقه ‌ای و اسپرت بالاترین تقاضا را برای تکنولوژی این باتری‌ ها دارند. پورشه برای تامین این تقاضاها به سلول‌ های باتری با عملکرد بالا و ویژه نیاز دارد.

 

احداث ایستگاه های شارژ جدید

یکی از مسائلی که برای پورشه بسیار اهمیت دارد، تامین ایستگاه‌ های شارژ است، از این رو این خودروساز به همان میزان که به تولید خودروهای الکتریکی اهمیت می ‌دهد، این اطمینان را می ‌دهد که مشتریان در خصوص شارژ خودروها و دسترسی به ایستگاه ‌های شارژ مشکلی نخواهند داشت.

بر همین اساس، پورشه همچنین در حال نصب شارژرهایی در نمایندگی‌های خود است. این شارژرها این قابلیت را دارند که خودرو را با سرعت 350 کیلووات شارژ کنند. این در حالی است که پورشه در حال آزمایش شارژرهایی با قابلیت شارژ 450 کیلووات است طوری که در صورت تحقق آن، می‌تواند در کمتر از 3 دقیقه، 96 کیلومتر به میزان پیمایش خودرو اضافه کرد.

5 از 1 رای