اخبار خودرو جهان
به مناسبت 25 سالگی این رودستر دوست داشتنی

پورشه باکستر 25 با تریم ظاهری خاص معرفی شد

چهارشنبه - ۲۴ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
پورشه باکستر 25

همه بر این باور هستند که در هنگام شادی و تفریح زمان با سرعت بیشتری می گذرد؛ افراد کمی هم هستند که باور نداشته باشند رانندگی با پورشه باکستر با هیجان همراه نیست. به یک چشم به هم زدن 25 سال از زمان معرفی اولین پورشه باکستر 986 در سال 1996 می گذرد. در آن سال این خودرو به یک پیشرانه 2.5 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با 201 اسب بخار مجهز شده بود؛ ولی امروزه این خودرو تغییرات بسیار زیادی داشته است.

به گزارش خودرونویس، پورشه به منظور گرامیداشت 25 سالگی پورشه باکستر، یک نسخه ویژه از این رودستر اسپرت و جذاب آلمانی را با نام باکستر 25 معرفی کرده است. این مدل ویژه صرفا به یک پکیج ظاهری مجهز شده که در طراحی آن از باکستر مفهومی که در نمایشگاه خودروی آمریکایی شمالی در سال 1993 معرفی شده بود، الگوبرداری شده است.

نمای عقب پورشه باکستر 25

طراحی ظاهری

تریم مشکی رنگ برای دریچه های ورودی هوای جانبی، ورودی های هوای پروفیل جلو، نشان ها و رینگ ها در ترکیب با رنگ نقره ای بدنه زیبایی خیره کننده ای به این مدل ویژه پورشه باکستر بخشیده و لازم به ذکر است که چنین تریمی در مدل مفهومی باکستر در سال 1993 نیز دیده شده بود. با نگاهی دقیق تر متوجه درپوش آلومینیومی مخزن سوخت خودرو، خروجی های اگزوز براق و قاب مشکی رنگ شیشه جلو این پورشه باکستر 25 می شویم؛ ضمن اینکه در پروفیل عقب این خودرو شاهد نصب نشان Boxter 25 هستیم که هرچه بیشتر این خودرو را از مدل استاندارد باکستر متمایز می کند.

نمای جانبی پورشه باکستر 25

طراحی کابین

به محض ورود به کابین این باکستر خاص، متوجه تودوزی چرم کلاسیک قرمز رنگ، سقف پارچه ای قرمز رنگ و همچنین نصب نشان Boxster 25 در قسمت های مختلف کابین می شویم. ضمن اینکه در نشانگرهای پشت فرمان و رودری ها تریم آلومینیومی برس خورده قرمز رنگ و همچنین عبارت Boxster 25 به وفور دیده می شود.

کابین پورشه باکستر 25

در مقابل سرنشین جلو هم این عبارت روی یک نوار نقره ای رنگ با همراه شماره تولیدی این خودرو نصب شده تا همه بدانند که این یک باکستر معمولی نیست؛ از آنجایی هم که پورشه تنها قصد تولید 1250 دستگاه از این مدل را دارد، این یک باکستر خاص و کمیاب محسوب می شود. علاوه بر رنگ نقره ای، امکان سفارش این خودرو با رنگ مشکی یا سفید متالیک هم وجود دارد. همچنین پارچه سقف و تریم کابین هم به جای قرمز به رنگ مشکی هم قابل سفارش است.

 

مشخصات فنی

از آنجایی که باکستر 25 صرفا یک نسخه ویژه به مناسب سالگرد 25 سالگی این خودروست، مشخصات فنی آن با مدل پایه این رودستر چابک آلمانی تفاوتی ندارد. به این ترتیب تمام پورشه باکسترهای 25 همان باکستر GTS 4.0 هستند که به یک پیشرانه شش سیلندر 4 لیتری تخت با 394 اسب بخار قدرت مجهز شده اند که در پشت کابین خودرو نصب شده است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک دو کلاچه کوپل می شود. همچنین باکستر 25 به سیستم تعلیق تطبیق پذیر فعال پورشه و دیفرانسیل با محدود کننده لغزش و توزیع هوشمند گشتاور به صورت استاندارد مجهز شده است.

نشانگر پشت فرمان پورشه باکستر 25

سخن پایانی

پورشه از هم اکنون پیش فروش باکستر 25 را آغاز کرده و برای آن برچسب قیمت پایه 98 هزار و 600 دلار را در نظر گرفته است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟