اخبار خودرو جهان
به لطف همکاری با شرکت Northvolt محقق شد

ولوو XC60 تمام الکتریکی می شود

چهارشنبه - ۲ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
ولوو XC60

ولوو در مسیر تحقق استراتژی خود برای تبدیل شدن به خودروسازی تمام الکتریکی تا انتهای این دهه، شریک جدیدی را برای خود انتخاب کرده است. کمپانی باتری سازی سوئدی Northvolt قرار است به این خودروساز جهت تولید باتری های قابل اطمینان تر و پایدارتر کمک کند که قرار است این باتری ها روی نسل جدید محصولات تمام الکتریکی ولوو و پل استار استفاده شوند. یکی از این خودرو نسل جدید کراس اوور XC60 بوده که قرار است سبد محصولات الکتریکی ولوو را که شامل XC40 Recharge بوده از تنهایی خارج کند و هسته اصلی محصولات الکتریکی تولید انبوه ولوو را تشکیل دهند.

به گزارش خودرونویس، ولوو برنامه بلند پروازانه ای داشته و طی آن اظهار کرده که حداقل نیمی از محصولات این کمپانی تا اواسط دهه فعلی از نوع تمام الکتریکی خواهند بود و در سال 2030 ولوو اظهار کرده که تنها خودروهایی تمام الکتریکی خواهد فروخت. به نظر می رسد که نسل جدید ولوو XC60 قرار است که تغییرات را در این شرکت رهبری کند و اولین محصول این خودروساز سوئدی بوده که به باتری های تولید مشترک بین ولوو و Northvolt مجهز خواهد شد.

در این لحظه اطلاعات زیادی در  دسترس نیست؛ ولی CarAdvice اظهار کرده که می توان انتظار داشت نسل جدید این کراس اوور پریمیوم در حوالی سال 2024 راهی بازار می شود. به نظر می رسد که ولوو تصمیمی مبنا بر نصب پیشرانه درونسوز روی XC60 جدید ندارد؛ ولی هنوز خیلی زود بوده که این اطلاعات را در خصوص XC60 تایید کنیم، چراکه هنوز سه سالی تا عرضه و رونمایی این خودرو زمان باقی مانده است.

نمای جانبی ولوو XC60

در خصوص سرمایه گذاری مشترک ولوو با شرکت Northvolt، این خودروساز سوئدی بیان کرده که در گام اول یک مرکز تحقیق و توسعه در سوئد افتتاح خواهد شده که در سال 2022 آغاز به کار می کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، این دو کمپانی به کمک هم یک کارخانه تولید باتری در اروپا تاسیس می کنند که در سالانه ظرفیت تولید 50 گیگاوات ساعت باتری دارد. این کارخانه تولید کننده باتری قرار است که در سال 2026 آغاز به کار کند که به موجب آن سه هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

هاکان سامویلسون مدیرعامل ولوو اظهار کرد که به لطف همکاری با Northvolt ما می توانیم باتری های با کیفیت تر و پایداری تری را برای محصولات الکتریکی آینده خود تولید کنیم. همچنین همکاری نزدیک با Northvolt امکان تقویت توانایی توسعه داخلی را به ولوو می دهد.

 

سخن پایانی

هفته آینده در 30 ژوئن ولوو قصد دارد که برنامه توسعه تکنولوژی و محصول خود را منتشر کند که یقینا طی آن به برنامه های این خودروساز سوئدی طی سال های آتی اشاره شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟