به گزارش خودرونویس، هیوندای Seven کانسپت دارای طراحی مدرن و تمیزی بوده و در طراحی آن از استایل خودروی 45 کانسپت که در سال 2019 رونمایی شده بود و پایه ریزی نسخه تولیدی آیونیک 5 را کرد، الگوبرداری کرده است. البته رد پای طراحی خودروی اسپرت Prophecy کانسپت هم که در سال 2020 رونمایی شده بود در استایل اسیووی Seven کانسپت دیده می شود.

نمای عقب هیوندای Seven کانسپت

در پروفیل جلو این اسیووی الکتریکی مفهومی شاهد طراحی یک نوار LED باریک هستیم که در سرتاسر عرض کاپوت امتداد یافته و دو مه شکن عمودی پایین دو گوشه سپر و دو طرف جلوپنجره مش بندی شده مصنوعی این خودرو طراحی شده اند. در پروفیل عقب یک قسمت شیشه ای نصب شده که درون آن لوگوی نورپردازی شده هیوندای و یک نوار چراغ LED سرتاسری طراحی شده است.

کابین هیوندای Seven کانسپت

این اسیووی روی پلتفرم ماژولار EGMP هیوندای که ویژه خودروهای الکتریکی بوده توسعه یافته که ساختار آن با هیوندای آیونیک 5، کیا EV6 و جنسیس GV60 مشترک است. این خودرو از همان ساختار الکتریکی 800 ولتی بهره گرفته و دارای قابلیت شارژ سریع 350 کیلوواتیست. اسیووی Seven کانسپت می تواند طی 10 دقیقه میزان شارژ باتری های خود را از 10 به 80 درصد برساند. هیوندای اعلام کرده که Seven کانسپت در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 483 کیلومتر را طی کند. در حال حاضر اسیووی Seven تنها یک خودروی مفهومیست و هیوندای مطلبی را در خصوص قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه الکتریکی این خودرو اعلام نکرده است.

سقف هیوندای Seven کانسپت

هنگاهی که درب های فاقد ستون هیوندای Seven را باز کنید، کابین بسیار بزرگ و شیک این اسیووی الکتریکی با صندلی های راحتی بزرگ آن را خواهید دید که ابعاد این صندلی ها بیشتر به مبلمان خانگی شباهت دارند. فاصله بین دو محور این خودرو 320 سانتی متر بوده و کف کابین کاملا صاف و یک دست طراحی شده که همین موضوع سبب راحتی بیشتر سرنشینان و افزایش فضای داخل کابین شده است. هیوندای تمام تلاش خود را کرده که اورهنگ کوتاهی برای اسیووی Seven کانسپت طراحی کند.

کابین هیوندای Seven کانسپت

هیوندای در طراحی کابین Seven کانسپت از مواد پایدار مانند گچ معدنی، چوب بامبو و فرش استفاده کرده و قسمت های رنگ شده داخلی نیز از منابع جدید تجدید پذیر ساخته شده است. صندلی های پارچه ای این خودرو دارای خواص آنتی باکتریال هستند. یک سیستم جریان هوا Hygiene Airflow با قابلیت استرلیزاسیون UVC برای کابین این خودرو تعبیه شده که مشابه سیستم فیلتراسیون هوای نصب شده در هواپیماهای مسافربریست.

کابین هیوندای Seven کانسپت

سخن پایانی

انتظار می رود که در آینده نزدیک هیوندای Seven کانسپت به مدلی تولیدی تبدیل شود. در این صورت Seven کانسپت موجب گسترش سبد محصولات الکتریکی این کمپانی می شود و به این برند کره ای برای دست یابی به تولیدی بدون کربن تا سال 2045 کمک می کند.

منبع motor1
5 از 3 رای