به گزارش خودرونویس، چرا باید هیوندای اقدام به عرضه یک مدل سوپرمینی برای خانواده محصولات قدرتمند N با یک پیشرانه درونسوز کند در حالی که امروزه پیشرانه های الکتریکی و الکتریکی سازی شده به مراتب مطرح تر هستند؟ خب پاسخ این است که هیوندای هم اکنون تولید محصولات الکتریکی متنوعی را در برنامه کاری خود دارد و خودروهای الکتریکی بیشتری نیز قرار است در آینده نزدیک توسط زیر برند Ioniq هیوندای راهی بازار شوند. از طرفی دیگر زیر برند N نیز اهمیت ویژه ای برای هیوندای دارد و خودروی i20 WRC نیز سالهاست که در رقابت های قهرمانی رالی جهانی حضور پرشوری دارد.

نمای جلو هیوندای i20 N 2021

طراحی ظاهری و کابین

در نگاه اول به i20 N، رنگ های ویژه محصولات N هیوندای به نام آبی پرفورمنس جلب توجه می کند. این خودرو به صورت استاندارد به رینگ های 18 اینچی و یک اسپویلر بزرگ در راستای سقف مجهز شده است. همچنین ورودی های هوای درون سپر جلو بزرگتر شده اند و روی جلوپنجره با دیزاین جدید این هاچ بک اسپرت لوگوی N نصب شده است.

نمای عقب هیوندای i20 N 2021

هیوندای در ادامه چراغ های عقب، سپر عقب، دیفیوزر و مه شکن ها با قاب مثلثی شکل i20 N را نیز نسبت به سایر مدل های این خودرو بازطراحی کرده است. هیوندای در آخر رکاب هایی به خصوص برای i20 N نصب کرده و هفت رنگ مختلف برای بدنه این خودرو در نظر گرفته است.

درون کابین بیشتر المان ها به رنگ مشکی طراحی شده اند، ولی به منظور زیبایی بیشتر تریم آبی پرفورمانته نیز در برخی از قسمت ها رعایت شده است. صندلی های اسپرت با پشت سری های یکپارچه، غربیلک فرمان اسپرت، پدال های فلزی، گرافیک های منحصر به فرد نمایشگر پشت آمپر و شیفتر دنده ویژه از جمله تفاوت های i20 N نسبت به مدل های ارزانتر این خودرو هستند.

کابین هیوندای i20 N 2021

مشخصات فنی

زیر کاپوت هیوندای i20 N یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ به همراه یک اینترکولر و پمپ آب ویژه نصب شده است. این پیشرانه قادر به تولید 204 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 275 نیوتن متر است که به موجب آن نسبت قدرت به وزن i20 N معادل 171 اسب بخار به ازای هر تن شده است. با محاسبه ای ساده مشخص می شود که i20 N باید وزنی حدود 1200 کیلوگرم داشته باشد.

هیوندای در این لحظه از بیان شتاب و نهایت سرعت این خودرو خودداری کرده است. اما خودروی سنگین وزنتر کیا Ceed با همین پیشرانه 204 اسب بخاری قادر است طی 7.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

پیشرانه هیوندای i20 N 2021

هیوندای برای انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ ها تنها یک گیربکس شش سرعته دستی را درنظر گرفته است. اما در آینده اگر درخواستی از سوی مشتری مشاهده شود، امکان نصب گیربکس هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک نیز برای i20 N وجود دارد. هیوندای برای این گیربکس دستی صفحه کلاچی قدرتمندتر نصب کرده است. همچنین به صورت آپشنال امکان سفارش یک دیفرانسیل با محدودکننده مکانیکی لغزش به منظور عملکرد بهتر این خودرو وجود دارد.

 

سایر ویژگی ها

هیوندای برای i20 N بر خلاف مدل N لاین، سیستم لانچ کنترل نیز نصب کرده و چندین مد رانندگی اعم از نرمال، اکو، اسپرت N و N کاستوم نیز درنظر گرفته است. مد آخر به راننده این امکان را می دهد که خودرو را مطابق با سلایق خود شخصی سازی کند و پاسخ پیشرانه، صدای تولیدی، جعبه فرمان، سیستم کنترل پایداری و گاز خوردن موتور را مطابق با نیاز و رانندگی خود تنظیم کند.

لوگو هیوندای i20 N 2021

به گفته هیوندای شاسی i20 N به منظور بهبود هندلینگ و کیفیت رانندگی بازطراحی و تیون شده است. سیستم تعلیق اتصالات، فنرها و ضربه گیرهای جدیدی هم دارد. به منظور متوقف کردن این هاچ بک تند و تیز نیز سیستم ترمزی قدرتمند با دیسکهای 320 میلیمتری در اکسل جلو در نظر گرفته شده است.

 

سخن پایانی

هیوندای قصد دارد i20 N جدید را در اوایل سال 2021 راهی بازار کند و در این لحظه مطلبی در خصوص قیمت آن بیان نکرده است.

منبع motor1
5 از 1 رای