اخبار خودرو جهان
برنامه بلندپروازانه هیوندای برای توسعه خودروهای سوخت سلولی

هیوندای ویژن FK کوپه هیدروژنی 690 اسب بخاری

پنجشنبه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
هیوندای ویژن FK

هیوندای برنامه بلندپروازانه خود را برای ترویج خودروهای سوخت سلولی هیدروژنی به عنوان یک منبع انرژی قوی برای صنعت خودروسازی جهانی طی دو دهه آینده اعلام کرده است. این خودروساز بزرگ کره جنوبی اعلام کرده که تا سال 2030 در دسترس قرار گرفتن تکنولوژی خودروهای سوخت سلولی باعث می شود که بتوان آنها را با قیمتی در محدوده خودروهای باتری-الکتریکی به بازار عرضه کرد. طی رویداد آنلاین هیدروژن Wave، هیوندای همچنین خودروی مفهومی ویژن FK را معرفی کرد.

به گزارش خودرونویس، خودروی مفهومی ویژن FK در قامت یک محصول اسپرت دو درب بوده و هیوندای توضیح داده که از یک پیشرانه هیدروژنی سوخت سلولی 690 اسب بخاری بهره گرفته است. این سیستم پیچیده ای بوده و یک مبدل سوخت سلولی را با سیستم عقب محرک ترکیب کرده است. این کوپه هیدروژنی قدرتمند با یک مخزن هیدروژن پر قادر به پیمایش 600 کیلومتر مسافت است. در حالتی که تمام پتانسیل این ماشین آزاد باشد، ویژن FK می تواند طی کمتر از 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

تریلر Drone هیوندای

این تمام چیزیست که هیوندای تا این لحظه در خصوص این کوپه اسپرت هیدروژنی منتشر کرده؛ ولی به جز این خودرو، هیوندای کانسپت های جذاب دیگری را هم در این مراسم آنلاین معرفی کرده است. یکی از آنها تریلر Drone بوده که یک تریلر هیدروژنی مناسب حمل و نقل بوده که کاملا به صورت تمام خودران و بدون نیاز به راننده فعالیت می کند. این خودرو یک سیستم مخزن هیدروژن ماژولار دارد که این امکان را فراهم می کند با توجه به مسافت سفر و پیمایش، تنها تعداد مخزن های لازم روی این تریلر نصب شوند. با یک مخزن پر هیدروژن، این تریلر هیدروژنی می تواند بیشینه مسافت 1000 کیلومتر را طی کند که رقم قابل توجهی در مقایسه با تریلرهای فعلی است.

تریلر Drone هیوندای

به عنوان بخشی از استراتژی هیوندای برای توسعه سیستم های سوخت سلولی، این شرکت می خواهد که پیشرانه های هیدروژنی و باتری-الکتریکی را برای تمام خودروهای تجاری خود تا سال 2028 موجود کند. این کمپانی قرار است که یک خودروی تجاری سوخت سلولی کاملا جدید برای عرضه به بازار جهانی را معرفی کند که تصور می کند سالانه چند صد هزار دستگاه از آن را در بازارهای جهانی می فروشد.

سیستم هیدروژنی سوخت سلولی هیوندای

سخن پایانی

هیوندای برای دستیابی به این برنامه بلندپروازانه قرار است نسل جدید سیستم های سوخت سلولی خود را در دو ورژن 100 کیلوواتی و 200 کیلوواتی در سال 2023 معرفی کند. این سیستم تا 50 درصد نسبت به سیستم های سوخت سلولی فعلی هیوندای قیمت ارزان تری دارد، تا 30 درصد کامپکت تر بوده و دو برابر قدرتمندتر است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟