اخبار خودرو جهان
اولین پیکاپ هیوندای بر پایه توسان

هیوندای سانتا کروز 2022 رونمایی شد

یکشنبه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هیوندای سانتا کروز 2022

پس از اینکه نسخه مفهومی پیکاپ هیوندای در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در سال 2015 معرفی شده بود، سرانجام این خودروساز کره ای نسخه تولیدی اولین پیکاپ خود با نام سانتا کروز را معرفی کرد. لازم به ذکر است که هیوندای ادعایی مبنی بر تراک بودن این خودرو ندارد و صرفا اشاره کرد که سانتا کروز یک خودروی اسپرت و مناسب ماجراجویی است.

مشخصات فنی هیوندای سانتا کروز

به گزارش خودرونویس، هیوندای سانتا کروز در نسخه استاندارد به یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است. در حال حاضر هیوندای تنها اظهار کرده که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرتی فراتر از 190 اسب بخار و بیشینه گشتاور فراتر از 244 نیوتن متر است. این پیشرانه به منظور انتقال قدرت با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کوپل شده و سانتا کروز با این مشخصات قادر به یدک کشیدن جسمی با 1588 کیلوگرم وزن است.

پیشرانه هیوندای سانتا کروز 2022

به صورت آپشنال برای هیوندای سانتا کروز یک پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر نصب می شود که قادر به تولید قدرتی فراتر از 275 اسب بخار و گشتاوری فراتر از 420 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه هم توسط گیربکس هشت سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل می شود که برای جذابیت بیشتر رانندگی دارای پدال های تعویض دنده در پشت فرمان است. این نسخه توربوشارژ با اتکا به قدرت تولیدی بیشتر پیشرانه می تواند جسمی با 2268 کیلوگرم وزن را یدک بکشد.

نمای عقب هیوندای سانتا کروز 2022

استایل ظاهری هیوندای سنتاکروز

طراحی پروفیل جلوی این پیکاپ کامپکت مشابه هیوندای توسان 2022 بوده و دارای چراغ های روشنایی در روز LED بوده که به صورت کاملا هماهنگ میان مش بندی جلوپنجره طراحی و جانمایی شده اند. شما تنها زمانی متوجه این چراغ های LED میان جلوپنجره می شود که روشن باشند. لازم به ذکر است که چراغ های اصلی این خودرو در گوشه های پایینی پروفیل جلو طراحی شده اند.

هیوندای سانتا کروز 2022

هیوندای سانتا کروز دارای ستون A با شیبی تند بوده که از نمای جانبی چهره ای تهاجمی به این خودرو بخشیده است. ستون C هم با هدف آیرودینامیک بهتر این خودرو مقداری زاویه دار طراحی شده است. ولی ویژگی اصلی سانتا کروز در قسمت عقب و حوض بار بوده که چندین ویژگی کاربردی در آن نهفته شده است.

حوض بار هیوندای سانتا کروز 2022

حوض بار سانتا کروز 132.3 سانتی متر طول دارد. قسمت از کف این حوض بار امکان باز شدن دارد که یک مکان برای قرار دادن اشیا و برخی از وسایل در کف خودرو است. برای ورود ساده تر به حوض بار، پله هایی در قسمت کناری سپر عقب طراحی شده است. هیوندای وعده داده که اکسسوری های متنوعی را در آینده نزدیک برای کاربردی تر کردن حوض بار سانتا کروز عرضه می کند. یکی دیگر از آپشن های این خودرو کاور حوض بار با قابلیت قفل شدن بوده که به منظور محافظت از اشیا قرار داده شده در این قسمت طراحی شده است.

حوض بار هیوندای سانتا کروز 2022

کابین هیوندای سانتا کروز

هیوندای سانتا کروز به صورت استاندارد به یک نمایشگر هشت اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو مجهز شده است. البته به صورت آپشنال امکان نصب نمایشگر 10 اینچی برای این خودرو وجود دارد. مشتری به صورت ۀآپشنال می تواند نمایشگرهای دیجیتالی برای پشت آمپر این خودرو هم سفارش دهد. برای قراردادن اشیا کوچک، می توان قسمت کفی صندلی های عقب را بلند کرد و فضایی کوچک نمایان می شود که می تواند در آن اشیا کوچکی را قرار داد.

جزییات هیوندای سانتا کروز 2022

از جمله تجهیزات استاندارد ایمنی هیوندای سانتا کروز می توان به کمکی پیشگیری کننده از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، کمکی تثبیت خطوط حرکت و هشدار هوشیاری راننده اشاره کرد. به صورت آپشنال هم می توان به این خودرو کروز کنترل تطبیقی، پیشگیری کننده از برخورد در نقاط کور، پیشگیری کننده از برخورد با موانع در عقب، دوربین نقاط کور، خروج ایمن و دوربین دید اطراف را اضافه کرد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟