اخبار خودرو جهان
خودرویی مطابق میل مشتریان بازار هند

هیوندای آلکازار در دو مدل شش و هفت نفره رونمایی شد

شنبه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هیوندای آلکازار

هیوندای با معرفی مینی ون فضایی و مدرن استاریا، به همه ثابت کرد که به آینده سگمنت مینی ون ها متعهد است و این در حالی بوده که فروش چنین خودروهایی روز به روز کمتر می شود. در همین حال، این خودروساز کره ای به خوبی می داند که سود اصلی در صنعت خودروسازی امروزی، در تولید اسیووی هاست و از این رو هیوندای تصمیم به معرفی یک اسیووی بزرگ جدید با سه ردیف صندلی به Alcazar (آلکازار) گرفته که مشتریان تشنه اسیووی در بازار هند را راضی کند.

استایل ظاهری هیوندای آلکازار

به گزارش خودرونویس، این خودرو بر پایه کراس اوور پنج نفره کرتا که آن هم ویژه بازار هند بوده توسعه یافته است؛ با این تفاوت که فاصله بین دو محصول هیوندای آلکازار نسبت به کرتا برای ایجاد فضا برای نصب صندلی ردیف سوم بیشتر شده است. فاصله بین دو محور هیوندای آلکازار 2760 میلی متر بوده که 150 میلی متر نسبت به کرتا افزایش یافته است. همچنین اوورهنگ عقب هیوندای آلکازار نیز مقداری افزایش یافته تا سرنشینان ردیف های عقب راحتی بیشتری درون کابین داشته باشند.

نمای جانبی هیوندای آلکازار

در حالی که درها، کاپوت و گلگیرهای جلو هیوندای آلکازار تماما از برادر کوچکتر این خودرو به ارث رسیده، هیوندای تغییراتی در جلوپنجره آلکازار اعمال کرده تا این خودرو را نسبت به کرتا متمایز کرده باشد. شیشه لچکی عقب هیوندای آلکازار نیز کاملا جدید بوده و نصب چراغ های عقب بزرگتر در آلکازار، بیانگر ابعاد بزرگتر این خودرو نسبت به کرتا هستند. نصب صفحات شبه آلومینیوم برس خورده برای محافظت از قسمت های زیرین خودرو در جلو و عقب، به ذات اسیووی آلکازار اشاره دارند.

 

کابین هیوندای آلکازار

بارزترین تغییرات در کابین هیوندای آلکازار اعمال شده و این خودرو را می توان به صورت شش نفره هم سفارش داد که در این حالت ردیف دوم این خودرو دارای دو عدد صندلی راحتی جدا از هم است. همچنین امکان سفارش هیوندای آلکازار در مدل هفت نفره نیز وجود دارد که در این حالت صندلی ردیف دوم از نوع یکسره و نیمکت مانند است؛ ولی در هر دو مدل شش و هفت نفره، صندلی های ردیف دوم قابلیت تا شدن تنها با فشار یک دکمه را دارند تا بتوان دسترسی ساده تری به صندلی های ردیف سوم این خودرو داشت.

کابین هیوندای آلکازار

در خصوص تجهیزات باید اظهار کنیم که هیوندای آلکازار هر آنچه را که شما از یک اسیووی واقعی نیاز دارید را در خود گنجانده است. این خودرو دارای یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی در میان داشبورد، سانروف پانورامیک، سیستم شارژ بدون سیم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان و دوربین دید 360 درجه است. صندلی های ردیف سوم این خودرو هم به منظور افزایش فضای بار قابلیت تا شدن به صورت 50/50 را دارند.

 

مشخصات فنی هیوندای آلکازار

در زیر کاپوت هیوندای آلکازار یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی نصب شده که قادر به تولید 157 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو به کمک این پیشرانه قادر است طی 10 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین یک پیشرانه 1.5 لیتری توربودیزل نیز برای این خودرو قابل سفارش است که توان تولید 113 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد. هر دو این پیشرانه ها برای انتقال قدرت با یک گیربکس شش سرعته دستی در حالت استاندارد یا یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک در حالت آپشنال کوپل می شوند.

تیزر هیوندای آلکازار

سخن پایانی

هیوندای قصد دارد که آلکازار را از ماه آینده در هند به فروش برساند. این خودرو قرار است که در هند  دومین کشور پر جمعیت جهان با رقبای سرسختی همچون تاتا سافاری، ام جی هکتور پلاس و نسل جدید ماهیندرا XUV500 رقابت کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟