به گزارش خودرونویس، ابرخودروی هونگچی S9 برای اولین بار در سال 2019 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به عنوان مدل پروتوتایپ نشان داده شده بود. هونگچی S9 سوپراسپرت منحصر به فرد این خودروساز چینی بوده که توسط مدیر طراحی سابق گروه خودروسازی فولکس واگن یعنی والتر de Silva طراحی شده است. وی همان فردی بوده که ابرخودروی جذاب و ماندگاری مانند آئودی R8 را طراحی کرده و حال در  جوینت ونچر Silk-FAW فعالیت می کند که به هونگچی در طراحی و توسعه محصول ابرخودروی S9 کمک می کنند.

نمای جانبی هونگچی S9

استایل ظاهری هونگچی S9

همانطور که در این تصاویر مشاهده می کنید، این ابرخودرو استایل بسیار خشن و تهاجمی داشته و مانند ابرخودروهای مطرح اروپایی است. جزییات بسیار جذابی در خصوص استایل بیرونی این هونگچی S9 وجود دارد؛ به عنوان مثال چراغ های جلو دارای ورودی های هوای یکپارچه ای هستند که هوای تازه را به پیشرانه هیبریدی این ابرخودرو می رسانند. بدنه هم به رنگ قرمز خیره کننده ای در کنار قطعات فیبر کربنی در برخی از قسمت ها مزین شده است. هونگچی S9 دارای شیشه های الکتروکرومیکی بوده که سطح دوده شیشه ها را به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی تغییر می دهد.

هونگچی S9

مشخصات فنی هونگچی S9

زیر پوست این ابرخودروی جذاب چینی، یک سیستم پلاگین هیبریدی با پیشرانه هشت سیلندر درونسوز نصب شده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرتی در محدوده 1400 اسب بخار است. جزییات بیشتر در خصوص این ابرخودرو منتشر نشده؛ ولی گزارش شده که هونگچی S9 قادر است طی 1.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این ابرخودروی چینی هم 402 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و در حالت تمام الکتریکی هم قادر است مسافتی معادل 40 کیلومتر را طی کند.

نمای عقب هونگچی S9

والتر de Silva در خصوص این ابرخودرو اظهار کرد: هونگچی S9 رویای کسانی که این خودرو را در ذهن خود طراحی کرده بودند را زنده می کند. من و تیمم برای افرادی که به دنبال یک ابرخودروی جذاب و منحصر به فرد هستند، هونگچی S9 را طراحی کردیم که ابرخودرویی آینده نگرانه بود و ترکیبی از کابردی بودن و زیبایی با نگاهی رو به آینده در تمام قسمت های آن لحاظ شده است.

 

سخن پایانی

قطعا جذاب ترین نکته در خصوص هونگچی S9 این است که مدل تولیدی آن نمایش داده شده و هونگچی هم اکنون سفارش برای تولید آن دریافت می کند. این خودروساز چینی قصد دارد که تنها 99 دستگاه از این خودرو را به تولید برساند و از سال آینده آنها را به مشتریان تحویل می دهد.

منبع motor1
5 از 1 رای