اخبار خودرو جهان
سدانی فوق لوکس و آینده نگرانه با طراحی عجیب

هونگچی L Concept در نمایشگاه شانگهای 2021 رونمایی شد

چهارشنبه - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هونگچی L کانسپت

شرکت خودروسازی هونگچی در سال 1958 تاسیس شده و قدیمی ترین خودروساز در کشور چین است. این خودروساز چینی در اولین دوره فعالیت خود صرفا محصولاتی رده بالا ویژه افراد دولتی چین را تولید می کرد؛ ولی در سال 1981 این برند چینی به فعالیت خود خاتمه داد. سپس گروه خودروسازی FAW چین در اواسط دهه 1990 میلادی هونگچی را برای بار دیگر احیا کرد و این کمپانی اکنون شش مدل مختلف شامل شش سدان و دو کراس اوور در سبد محصولات خود دارد.

به گزارش خودرونویس، در طی برگزاری نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 هونگچی با معرفی خودرو L-Concept، از آینده این برند لاکچری چینی به ما خبر داد. در این لحظه اطلاعات زیادی از این سدان مفهومی در دسترس نیست؛ ولی چند منبع چینی اظهار داشته اند که این خودروی سدان مدرن قرار است از سال 2023 در چین تولید شود. در این لحظه هنوز مشخص نیست که آیا نسخه تولیدی هم طراحی جذاب و خاص مدل مفهومی را در بخش پروفیل جلو حفظ می کند یا در طراحی آن ساده سازی صورت می گیرد؟

هونگچی L کانسپت

استایل ظاهری و کابین هونگچی L-Concept

هونگچی L کانسپت یک سدان فول سایز با استایل لیفتبک مانند بوده که شیب زیاد سقف در قسمت انتهایی هب این خودرو از نمای جانبی استایلی کوپه مانند بخشیده است. بدنه این خودرو به صورت دو رنگ طراحی شده که سقف به رنگ سفید بوده که در قسمت عقب دارای دیزاینی لوزی شکل روی شیشه عقب است.

نمای عقب هونگچی L کانسپت

در پروفیل جلو گرافیک خاص و پیچیده درونی چراغ ها بسیار جلب توجه می کند. همچنین در قسمت های کناری سپر، المان هایی LED با گرافیکی لوزی شکل طراحی شده اند که توسط یک نوار LED از قسمت پایینی سپر به یکدیگر متصل شده اند. از دیگر نکات بارز طراحی این خودرو جلوپنجره با خطوط عمودی کرومی هونگچی L کانسپت بوده که مشابه با خودروهای پیشین این برند طراحی شده است.

کابین هونگچی L کانسپت

اصل جذابیت هونگچی L کانسپت درون کابین بوده که دارای ظرفیت حمل تنها سه سرنشین است؛ بدین صورت که در ردیف جلو تنها یک نفر و در ردیف عقب فضا برای نشستن دو سرنشین در دسترس است. تا جایی که در این تصاویر مشخص است، در ردیف جلو فضایی برای نشستن سرنشین دیگری تعبیه نشده و بدین ترتیب سرنشینان عقب می توانند با راحتی تمام صندلی خود را تنظیم کنند تا سواری راحت و آرامش بیشتری درون کابین این خودرو داشته باشند.

کابین هونگچی L کانسپت

یکی دیگر از ویژگی های بسیار برجسته کابین این خودرو که باید ذکر کرد، لوستر آویزان طراحی شده میان صندلی های عقب بوده که تریم جذاب کابین را با بی شمار چراغ LED خود تکمیل کرده و فضایی جذاب و دلنشین پدید آورده است. همچنین تودوزی دو رنگ این خودرو هم جلب توجه می کند و یکی از نکته های جالب در خصوص آن فقدان غربیلک فرمان بوده و یقینا هونگچی با این اقدام قصد داشته به سیستم های رانندگی تمام خودران برای محصولات خود در آینده اشاره داشته باشد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟