اخبار خودرو جهان
ضعیفتر و جذابتر نسبت به نسخه قبل

هوندا سیویک Si 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۸ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هوندا سیویک Si 2022

هوندا سیویک Si سمبل یک خودروی اسپرت اقتصادی بوده و نسل جدید این خودرو با پیشرانه ضعیفتر نسبت به نسل قبل و لذت رانندگی بیشتر رونمایی شده است. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ سیویک Si حال قادر به تولید 200 اسب بخار قدرت بوده که پنج اسب بخار نسبت به نسل قبل کاهش داشته است. البته عملکرد خودرو به عدد اسب بخار محدود نمی شود و مهندسین هوندا راه های دیگری را برای بهبود عملکرد این سدان اسپرت پیدا کرده اند.

به گزارش خودرونویس، به عنوان مثال بیشینه گشتاور 260 نیوتن متری پیشرانه این خودرو حال در 300 دور بر دقیقه پایین تر و در 1800 دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار دارد که این به معنای شتابگیری و جدا شدن از خط فوق العاده برای سیویک Si 2022 است. همچنین دورهای بالا هوندا اظهار کرده که پیشرانه را به نحوی بروزرسانی کرده که قدرت بیشتری را بین دورهای 6000 تا 6500 دور بر دقیقه که رد لاین دور موتور محسوب می شود تولید کند.

نمای عقب هوندا سیویک Si 2022

همانطور که پیشتر اظهار کرده بودیم، هوندا سیویک Si 2022 تنها با گیربکس دستی به بازار عرضه می شود که این گیربکس یک نمونه شش سرعته بروزرسانی شده با تکنولوژی مطابقت دور موتور مشابه نمونه نصب شده روی تایپ R است. مهندسین هوندا به نحوی این گیربکس را بروزرسانی کرده اند که فاصله بین دنده ها تا 10 درصد کمتر شود و راننده حس بهتری را نسبت به تعویض دنده ها داشته باشد. همچنین سیویک تایپ R دارای یک شیفتر دنده آلومینیومی با دور دوزی چرمی بوده که طراحی آن از نسخه تایپ R هوندا سیویک الگوبرداری شده است.

شیفتر دنده هوندا سیویک Si 2022

هوندا برای نسل جدید سیویک Si که رقیب فولکس واگن جتا GLI محسوب می شود، یک سیستم اگزوز جدید با دو خروجی توسعه داده که تا 27 درصد جریان خروجی آن نسبت به نسخه استاندارد هوندا سیویک تورینگ بهتر است. همچنین دنده فلایویل این خودرو 26 درصد نسبت به فلایویل نصب شده روی نسل پیشین سیویک Si سبکتر شده و پیشرانه این خودرو پاسخ سریعتر و دقیقتری نسبت به فشردن پدال گاز به لطف کاهش 30 درصدی اینترسی فلایویل می دهد.

کابین هوندا سیویک Si 2022

دیفرانسیل محدود کننده لغزش به همراه سیستم تعلیق مولتی لینک عقب از جمله تجهیزات استاندارد سیویک Si 2022 محسوب می شوند. همانطور که انتظار می رفت، هوندا سیویک Si دارای دیسک های ترمز بزرگتری نسبت به نسخه معمولی سیویک بوده و شاهد نصب روتورهای 12.3 اینچی در جلو(1.2 اینچ بزرگتر) و 11.1 اینچی در عقب(0.9 اینچ بزرگتر) هستیم. رینگ های 18 اینچی با دیزاین 10 پره و تم مشکی مات ویژه این نسخه اسپرت تر سیویک Si هستند و به تایرهای 235/40 مناسب تمام فصول مجهز شده اند.

هوندا سیویک Si 2022

طراحی ظاهری و کابین هوندا سیویک Si 2022

طراحی بیرونی سیویک Si را می توان مقداری تهاجمی تر و تکامل یافته نسخه معمولی این خودرو دانست و از جمله تغییرات صورت گرفته می توان به اسپویلر لید نصب شده روی درب صندوق با تم مشکی براق و تم تیره رنگ روی قاب آینه ها و تریم محیطی اطراف شیشه ها اشاره کرد. همچنین لوگوی قرمز رنگ نصب شده در جلوپنجره دیگر وجه تمایز ظاهری سیویک Si با مدل استاندارد هستند.

هوندا سیویک Si 2022

کابین این نسخه اسپرتتر هوندا سیویک تقریبا مشابه مدل معمولی سدان 2022 طراحی شده، ولی در چند قسمت تریمی قرمز رنگ اعمال شده و شاهد نصب پدال های آلومینیومی، صندلی های اسپرت با پشت سری یکپارچه و تکیه گاه جانبی بهتر هستیم. همانند مدل استاندارد سیویک، یک نمایشگر هفت اینچی در پشت فرمان برای راننده و یک نمایشگر 9 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی با درگاه بدون سیم اندروید اتو و اپل کار پلی نصب شده است. به صورت استاندارد هوندا سیویک Si داراب سیستم صوتی Bose با سابووفر 12 اینچیست.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟