اخبار خودرو جهان
اسپرت تر از مدل سدان

هوندا سیویک هاچبک 2022 رونمایی شد

شنبه - ۵ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هوندا سیویک هاچبک 2022

هوندا به تازگی نسخه هاچبک نسل جدید سیویک 2022 را برای افرادی که علاقه به داشتن این خودرو با ابعادی کوچکتر نسبت به مدل سدان و در عین حال در اختیار داشتن فضای کاربردی عقب را دارند، معرفی کرده است. هوندا اظهار کرده که نسخه هاچبک سیویک یقینا توجه افراد جوانتر را به خود جلب خواهد کرد.

طراحی ظاهری هوندا سیویک هاچبک 2022

به گزارش خودرونویس، در قسمت جلویی هوندا سیویک هاچبک شاهد نصب جلوپنجره ای متفاوت با نمونه سدان هستیم که دارای ورودی های شش ضلعی شکل به جای جلوپنجره با ورودی های افقی در نمونه سدان است. سیویک هاچبک در برخورد اول جمع و جورتر از نسخه سدان به نظر می رسد که دلیل آن کوتاه تر بودن اوورهنگ عقب به دلیل فقدان صندوق عقب است که باعث شده طول نسخه هاچبک سیویک 12.4 سانتی متر نسبت به نمونه سدان کوتاه تر باشد.

نمای عقب هوندا سیویک هاچبک 2022

هوندا سیویک هاچبک دارای یک خط سقف آرک شکل بوده که همین موضوع سبب شده تهاجمی تر از نسخه سدان به نظر برسد. هوندا برای ساخت قسمت قسمت سیویک هاچبک از مواد کامپوزیتی سبک وزن استفاده کرده است. در درب عقب هوندا سیویک هاچبک یک نوار LED سرتاسری نصب شده که چراغ های عقب را به یکدیگر متصل کرده اند؛ ولی در نسخه سدان چراغ های عقب به یکدیگر متصل نیستند.

درب فضای بار هوندا سیویک هاچبک 4.06 سانتی متر از درب صندوق عقب نسخه سدان عریض تر است. همچنین به لطف کاور روی فضای بار، از بیرون هیچ دیدی به محتویات داخل این قسمت وجود ندارد. نکته جالب اینجاست که فضای بار این نسل جدید سیویک هاچبک از 727.7 لیتر به 693 لیتر کاهش یافته است.

کابین هوندا سیویک هاچبک 2022

درون کابین هوندا سیویک هاچبک LX، اسپرت و EX-L یک نمایشگر هفت اینچی دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر هفت اینچی لمسی در میان داشبورد نصب شده است. نسخه اسپرت تورینگ دارای نمایشگر 10.2 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 9 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا دارد.

نمای جانبی هوندا سیویک هاچبک 2022

مشخصات فنی هوندا سیویک هاچبک 2022

برخلاف نسخه سدان، امکان سفارش هوندا سیویک هاچبک 2022 با گیربکس دستی شش سرعته وجود دارد. این گیربکس در نسخه اسپرت سیویک با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی 158 اسب بخاری با 187 نیوتن متر گشتاور قابل سفارش است. البته این گیربکس دستی قابلیت کوپل شدن با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هوندا با 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را هم دارد.

فضای بار هوندا سیویک هاچبک 2022

امکان سفارش گیربکس CVT برای تمامی مدل های هوندا سیویک وجود دارد و مدل های LX و EX-L تنها با گیربکس اتوماتیک CVT راهی بازار می شوند. در صورت نصب این گیربکس روی نسخه های اسپرت و اسپرت تورینگ پدال های تعویض دنده در پشت فرمان هم نصب می شود.

هوندا همچنین اظهار کرده که سیستم تعلیق و فرمان سیویک هاچبک را به روزرسانی کرده تا سواری اسپرت تری برای این خودرو نسبت به مدل سدان به ارمغان آید.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟