اخبار خودرو جهان
دارای ویژگی های بسیار کاربردی برای افراد دارای ناتوانی جسمی

هوندا اودیسه فیس لیفت ژاپن معرفی شد

یکشنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هوندا اودیسه فیس لیفت 2021

کمپانی هوندا مینی ون محبوب خود یعنی اودیسه را به تازگی فیس لیفت کرده که به موجب آن چهره ای به روزرسانی شده، کابینی تغییر شکل یافته و تکنولوژی هایی جدید به این خودرو اضافه شده است. لازم به ذکر است که این نسخه فیس لیفت شده صرفا ویژه بازار ژاپن بوده؛ چراکه نسخه قابل عرضه در بازار آمریکا و سایر بازارهای جهانی نسبت به این مدل تفاوت هایی دارند. از جمله تفاوت های هوندا اودیسه عرضه شده در بازار ژاپن نسبت به مدل موجود در سایر بازارهای جهانی، طول جزیی کمتر آن است.

طراحی ظاهری هوندا اودیسه فیس لیفت

به گزارش خودرونویس، طراحی پروفیل جلو هوندا اودیسه فیس لیفت در مقایسه با مدل پیشین به مراتب شکیل تر و تمیزتر شده است. جلوپنجره بزرگ این مینی ون دوست داشتنی از چندین خطوط کرومی افقی تشکل شده که در دو گوشه بالای آن چراغ هایی LED طراحی شده اند.

در پروفیل عقب هم چراغ های LED جدید با دیزاینی جدید و مدرن تر دیده می شود که توسط یک نوار کرومی که در سرتاسر عرض بدنه امتداد یافته به یکدیگر متصل شده اند. یکی دیگر از به روزرسانی های صورت گرفته در هوندا اودیسه فیس لیفت ژاپنی به چراغ های راهنمای عقب و جلو آن مربوط می شود؛ چراکه این چراغ های LED حالت  نورپردازی سکوئنشیال دارند.

نمای عقب هوندا اودیسه فیس لیفت 2021

آپشن های جذاب و کاربردی هوندا اودیسه

یکی از ویژگی های بسیار جالب هوندا اودیسه فیس لیفت، بهره بردن از درب جانبی کشویی الکترونیکی حساس به حرکت دست آن هم به صورت استاندارد است. این بدان معناست که سرنشین تنها نیاز دارد دست خود را جلوی سنسور درب جانبی هوندا اودیسه تکان دهد تا درب کشویی این خودرو به صورت خودکار و بدون دخالت دست باز شود. علاوه بر دب کشویی جانبی، درب فضای بار هوندا اودیسه نیز دارای سنسور حساس به حرکت دست بوده که این آپشن در این روزهایی که دنیا در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا، بسیار کاربردی و جالب به نظر می رسد.

صندلی معلول هوندا اودیسه فیس لیفت 2021

اما ویژگی های جذاب هوندا اودیسه فیس لیفت به اینجا ختم نمی شود؛ این خودروساز ژاپنی یک ویژگی بسیار جالب و کاربردی برای افرادی که دارای ناتوانی جسمی هستند و سوار شدن به خودرو برای آنها دشوار بوده، تعبیه کرده است. بدین ترتیب که با فشردن یک کلید صندلی از داخل کابین به بیرون کابین و در ارتفاعی پایین تر آمده تا این دسته افراد قادر باشند به راحتی روی آن بنشینند و دوباره با فشردن همان کلید صندلی به موقعیت اصلی خود در داخل کابین این مینی ون باز می گردد.

داشبورد هوندا اودیسه فیس لیفت 2021

طراحی کابین

ابعاد نمایشگر دیجیتالی طراحی شده در پشت غربیلک فرمان هوندا اودیسه فیس لیفت از 3.5 به 7 اینچ رشد داشته است. در میان داشبورد هم یک نمایشگر 10 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی تعبیه شده است. البته هوندا برای سرنشینان عقب هم یک نمایشگر 11.6 اینچی تعبیه کرده که عملکردی مجزا یا یکپارچه با نمایشگر نصب شده در داشبورد دارد.

کابین هوندا اودیسه فیس لیفت 2021

سخن پایانی

در ژاپن کمپانی هوندا قصد دارد که مینی ون اودیسه را با یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر و دو موتور هیبریدی به فروش برساند. برچسب قیمت پایه این هوندا اودیسه در ژاپن 4 میلیون و 198 هزار ین بوده که چیزی معادل 40 هزار و 585 دلار است. البته یک نسخه 2.4 لیتری چهار سیلندر نیز برای این خودرو در دسترس بوده که قیمتی پایه آن 33 هزار و 784 دلار گزارش شده است.

3.3 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟