اخبار خودرو جهان
بهره گیری از تکنولوژی های مدرن با پیشرانه یکسان

هوندا آکورد 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هوندا آکورد 2021

کمپانی هوندا هم برای اینکه از رقبای قدرتمند خود عقب نماند، برای سال 2021 نسخه به روزرسانی شده آکورد را معرفی کرده است. هوندا آکورد 2021 دارای استایلی به روزرسانی شده و تکنولوژی های به مراتب مدرن تر از نسخه پیشین بوده و قرار است که از 13 اکتبر فروش آن آغاز شود.

به روزرسانی ظاهری

به گزارش خودرونویس، هوندا تمام به روزرسانی های ظاهری مورد نظر را در پروفیل جلوی این خودرو اعمال کرده و چهره پروفیل جلوی آکورد 2021 را از آن شلوغی و بی نظمی نمونه پیشین تا حدودی خارج کرده است. جلوپنجره این خودرو حال عرضه بیشتری نسبت به گذشته داشته و طراحان هوندا قادر هستند تا رادار را به مراتب ساده تر در این قسمت جانمایی کنند.

نمای جلو هوندا آکورد 2021

قسمت پایینی پروفیل جلو، دارای ورودی های هوای کوچکتری در اطراف مه شکن های بزرگ آکورد است. هوندا همچنین چراغ های LED جلوی آکورد 2021 را نیز ارتقا داده تا گستره روشنایی بیشتری حتی در حالت نور پایین داشته باشند. همچنین پرتاب نور و عرض روشنایی نوربالای چراغ جلوی آکورد 2021 نیز افزایش یافته است. هوندا یک رنگ خاکستری به نام سونیک نیز برای آکورد تدارک دیده که روی نسخه اسپرت، اسپرت اسپیشیال ادیشن و تورینگ قابل سفارش است.

 

 

کابین

درون کابین، یک نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی به صورت استاندارد برای تمامی مدل های آکورد 2021 نصب شده که از درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند. برای مدل 2021 آکورد، هوندا درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو را برای مدل های معمولی آکورد مانند EX-L و تورینگ نصب کرده؛ این در حالی است که پیشتر این سیستم تنها روی نسخه EX و سایر نسخه های مجهزتر آکورد هیبرید قابل سفارش بوده است.

کابین هوندا آکورد 2021

یکی از به روزرسانی های ساده کابین، تغییر محل پورت USB ردیف جلو به قسمت پایینی کنسول بوده است. ضمن اینکه دو پورت USB برای سرنشینان عقب آکورد نیز تعبیه شده است.

صندلی هوندا آکورد 2021

مشخصات فنی

با وجود اینکه پیشرانه های هوندا آکورد 2021 نسبت به مدل پیشین تغییری نداشته، ولی هوندا تغییراتی روی نحوه عملکرد آنها اعمال کرده است. هر دو پیشرانه توربوشارژ آکورد و پیشرانه هیبریدی این خودرو دارای برنامه ریزی جدیدی هستند تا پاسخ بهتری نسبت به فشردن پدال گاز داشته باشند. همچنین پیشرانه هیبریدی این خودرو نیز اولویت بیشتری برای رانندگی به صورت تمام الکتریکی قائل است که به موجب آن مصرف سوخت آکورد تا حدودی کاهش یافته است.

پیشرانه هوندا آکورد 2021 هیبرید

هوندا نسخه اسپرت اسپیشیال ادیشن آکورد را جایگزین مدل EX 1.5T کرده است. این نسخه به صورت استاندارد با تودوزی چرمی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت الکترونیکی در 12 جهت، گرمکن آینه های جانبی و ریموت استارت پیشرانه مجهز شده است. درست مانند نسخه اسپرت معمولی، این تریم به رینگ های 19 اینچی، اسپویلر صندوق عقب، مه شکن های LED و گریل با تم کرومی تیره رنگ مجهز شده است. قلب تپنده این مدل آکورد، یک پیشرانه توربوشارژ 1.5 لیتری چهار سیلندر بوده که قادر به تولید 192 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور است که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو منتقل می شود.

کنسول وسط هوندا آکورد 2021

تجهیزات ایمنی

هوندا برای تضمین ایمنی سرنشینان سیستم ترمزگیری کروز کنترل تطبیقی را نرم تر طراحی کرده و سیستم تثبیت خطوط حرکت آکورد 2021 را هم به نحوی طراحی کرده که حرکت های فرمان استرسی به سرنشین و راننده القا نکند. تمامی مدل های آکورد 2021 دارای سیستم هشدار سرنشین در ردیف عقب و همچنین هشدار بازبودن کمربند ایمنی سرنشین عقب هستند. سیستم هشدار سرنشین عقب بدین منظور طراحی شده که راننده کودک یا حیوان خانگی خود را در ردیف عقب فراموش نکند. نسخه تورینگ هم دارای یک سیستم کنترل ترمز در سرعت پایین بوده که از رادار سونار برای تشخیص استفاده می کند؛ این سیستم قادر است برای پیشگیری از برخورد در سرعت های پایین در هنگام پارک کردن به صورت خودکار ترمز کرده و خودرو را متوقف کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟