اخبار خودرو جهان
مذاکرات ابتدایی صورت گرفته اند

احتمال همکاری هیوندای و اپل برای تولید خودروی خودران

شنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
خودروی خودران اپل

ظاهرا پروژه توسعه خودروی کمپانی اپل متوقف نشده؛ بلکه طبق گزارش های شنیده شده این شرکت آمریکایی در حال مذاکره با تامین کنندگان تایوانی خود بوده تا قطعات لازم برای تولید خودروی خودران اپل را تولید کنند و مراحل توسعه خودروی اپل سریع تر طی شود. بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند که خودروی خودران اپل تا پیش از پایان سال 2021 میلادی به صورت رسمی رونمایی می شود.

به گزارش خودرونویس، خبر خوب اینجاست که این پروژه مورد استقبال خوب بسیاری از خودروسازان قرار گرفته و مدیرعامل فولکس واگن بیان کرده که وی پیش بینی می کرده که در آینده شرکت های جدیدی مانند اپل که تجربه ای در زمینه تولید خودرو ندارند، به رقیبی جدی برای خودروسازان سنتی تبدیل شوند. همچنین به تازگی خبری مبنی بر همکاری یکی از خودروسازان مطرح جهان با کمپانی اپل در پروژه تولید خودروی خودران این شرکت شنیده است.

نمای عقب خودروی خودران اپل

همکاری احتمالی اپل با هیوندای

این خبر در روزنامه Korea Economic Daily به نقل از MacRumors منتشر شده است؛ در این خبر عنوان شده که کمپانی اپل به احتمال زیاد در حال مذاکره با شرکت خودروسازی هیوندای به منظور تولید خودروی خودران اپل است. این خودروساز کره ای ممکن است که تولید خودروی خودران اپل را زمانی که پروژه های توسعه آن به اتمام رسید بر عهده بگیرد و مسئول عرضه آن به بازار باشد. البته در این لحظه هنوز هیچ چیزی به صورت قطعی بیان نشده است.

نکته جالب اینجاست که هیوندای به فاصله کمی پس از انتشار این خبر، تایید کرد که در حال طی کردن مذاکرات ابتدایی با کمپانی اپل به منظور همکاری برای تولید خودران اپل و تولید خودروهای الکتریکی است. در نتیجه برگزاری این مذاکرات، ارزش سهام این کمپانی 19 درصد افزایش یافته است.

هیوندای در همین خصوص به CNBC بیان کرد که ما می دانیم اپل با خودروسازان مختلف جهانی از جمله هیوندای در حال مذاکره است؛ از آنجایی که این مذاکره ها در مرحله ابتدای هستند، هنوز هیچ تصمیم نهایی توسط اپل و کمپانی های خودروسازی اتخاذ نشده است.

خودروی خودران اپل

در خبر اصلی که در رسانه های کره ای منتشر شده به این موضوع نیز اشاره شده که دو کمپانی ممکن است تنها در زمینه تولید خودروی خودران اپل همکاری نکنند؛ بلکه در زمینه های دیگری از جمله توسعه تکنولوژی باتری های خودروهای الکتریکی نیز همکاری کنند تا هزینه های هنگفت پروسه تولید خودروی خودران اپل کمتر شود.

کمپانی اپل هم در بیانیه خود اظهار کرد که ما در این لحظه پیشنهادات خوبی از خودروسازان مختلف جهان به منظور همکاری در تولید خودروهای خودران الکتریکی داشته ایم؛ ولی در این لحظه تمامی صحبت ها در مراحل ابتدایی بوده و هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟