اخبار خودرو جهان
نصب برای اولین بار روی ID.3 و ID.4 الکتریکی

فولکس واگن هدآپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده معرفی کرد

شنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هد آپ دیسپلی واقعیت افزوده فولکس واگن

فولکس واگن اولین خودروساز تولید انبوه جهان شده که از سیستم هد آپ دیسپلی با تکنولوژی پیشرفته واقعیت افزوده روی خودروهای سگمنت کامپکت خود مانند دو مدل الکتریکی ID.3 و ID.4 استفاده می کند. این سیستم قادر است که برخی از نمادها را روی المان های واقعی نشان دهد و این نمادها را به صورت پویا روی شیشه جلو به راننده نمایش می دهد.

به گزارش خودرونویس، فرانک ولش عضو هیات مدیره و مسئول توسعه فولکس واگن در این خصوص بیان کرد که این شرکت یک نوآوری واقعی در تولید خودروهای خود ایجاد کرده است. وی در ادامه بیان کرد که نه تنها فولکس واگن این تکنولوژی پیشرفته را در خودروهای پریمیوم برای اولین بار نصب نکرده، بلکه آن را برای اولین بار روی خودروهای کامکت و ارزان قیمت تر خود و به خصوص خانواده الکتریکی محصولات ID نصب کرده است. در دسترس قرار دادن تکنولوژی های برتر و پیشرفته برای تعداد زیادی از مشتریان و روی خودروهای ارزان تر، یکی از اهداف اصلی فولکس واگن از تولید خودرو است.

 

نحوه فعالیت هد آپ دیسپلی واقعیت افزوده فولکس واگن

نحوه فعالیت این هد آپ دیسپلی پیشرفته به این صورت بوده که اطلاعات روی شیشه جلو خودرو به صورت ویدیو پروجکشن در دو بخش محتوایی مجزا و دو سطح نمایش داده می شوند. یک پنجره بزرگ در مقابل راننده قرار دارد که اطلاعات مربوط به داینامیک و سایر اطلاعات مربوط به راننده را در فاصله مجازی در حدود 10 متر به وی نمایش می دهد که قطری در حدود 1.8 متر دارد. این نمایشگر اطلاعات مربوط به سیستم ناوبری و همچنین سیستم های کمکی راننده را به وی نمایش می دهد.

پنجره نزدیک تر این هد آپ دیسپلی پیشرفته در قالب یک نوار خطی در زیر پنچره بزرگتر دورتر قرار داشته که اطلاعاتی از قبیل سرعت، نشان های جاده و علائم سیستم رهیاب را در قالب سیمبل های استاتیک و ساده تر به راننده نمایش می دهد. این تصاویر نیز در فاصله مجازی سه متری چشم راننده در مقابل وی به او نمایش داده می شوند.

نیازی نیست که نگران باشید که این هد آپ دیسپلی در تمام لحظات رانندگی این علائم مختلف را روی سایر خودروها و فضای پیش روی راننده به صورت ویدیو پروجکشن نشان می دهد و باعث حواس پرتی راننده می شود؛ بلکه این علائم و نشان ها تنها در زمانی که کروز کنترل تطبیقی یا سیستم Travel Assist فولکس واگن فعال باشد به راننده نشان داده می شوند.

 

سخن پایانی

مشتریان محصولات الکتریکی فولکس واگن از جمله دو خودروی ID.3 هاچبک و ID.4 کراس اوور می توانند در صورت تمایل این هدآپ دیسپلی پیشرفته را در قالب پکیج Infotainment پلاس سفارش دهند که همچنین شامل سیستم رهیاب Discover Pro با نمایشگر لمسی است.

لازم به ذکر است که هدآپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده برای اولین بار در بین خودروهای تولیدی روی نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس 2021 نصب شده که یک سدان فول سایز فوق لاکچری با قیمتی فراتر از 100 هزار دلار بوده و قطعا هر فردی توان خرید چنین خودرویی را ندارد. ولی نصب این تکنولوژی پیشرفته توسط فولکس واگن روی محصولات کامپکت ارزان قیمت واقعا جای قدردانی دارد که چنین سیستم پیشرفته ای را در دسترس عموم اقشار جامعه قرار داده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟