اخبار خودرو جهان
به مراتب قدرتمندتر از تویوتا لندکروزر

نیسان پاترول نیسمو 2022 رونمایی شد

جمعه - ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
نیسان پاترول نیسمو 2022

کمپانی نیسان در سپتامبر سال 2019 بود که تازه ترین فیس لیفت پاترول را معرفی کرده بود؛ اما امروز نسخه جذاب و قدرتمند نیسمو برای پاترول فیس لیفت با چهره ای به روزرسانی شده و اسپرت تر نسبت به مدل استاندارد رونمایی شده است. نیسان پاترول نیسمو یا همان آرمادا یک اسیووی فول سایز بادی آن فریم بوده که در این نسخه به خصوص دارای چهره به مراتب خشن تری نسبت به مدل استاندارد بوده که این مهم به لطف نصب کیت بدنه حجم پردازی شده و تریم رنگی در استایل بیرونی و کابین است.

استایل ظاهری نیسان پاترول نیسمو

به گزارش خودرونویس، این نسخه عملکردی نیسان پاترول به صورت استاندارد به رینگ های 22 اینچی و همچنین پروژکتور مه شکن بسیار عجیبی مجهز شده که نمونه آن را تنها در خودروهای مسابقه ای فرمولا 1 دیده بودیم! در پروفیل عقب هم یک دیفیوزر بزرگ دیده می شود که در قسمت های کناری آن دو خروجی اگزوز بزرگ نصب شده است. نیسان برای متمایز کردن هرچه بیشتر پاترول نیسمو نسبت به مدل استاندارد، جلوپنجره ای جدید با دیزاین لانه زنبوری برای این خودرو نصب کرده و نشان نیسمو را هم روی جلوپنجره و در کنار لوگوی نیسان جانمایی کرده است.

نمای عقب نیسان پاترول نیسمو 2022

مشخصات فنی نیسان پاترول نیسمو

قلب تپنده نیسان پاترول نیسمو همان پیشرانه 5.6 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بوده که روی مدل های استاندارد پاترول و آرمادا هم نصب شده است. ولی این پیشرانه هشت سیلندر در نسخه نیسمو پاترول قادر به تولید بیشینه قدرت 428 اسب بخار و بیشینه گشتاور 560 نیوتن متر شده است. این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به چرخ های پاترول نیسمو منتقل می شود. این پیشرانه در پاترول نیسمو 28 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نمونه نصب شده روی نسخه های استاندارد پاترول تولید می کند؛ ولی گشتاور آن نسبت به مدل های معمولی تغییری نکرده است.

نیسان پاترول نیسمو 2022

پاترول نیسمو به فنرهای اسپرت Bilstein در سیستم تعلیق مجهز شده که موجب بهبود پایداری و تعادل این خودرو در پیچ ها و همچنین فرمان پذیری بهتر این خودرو در مانورها شده است.

 

کابین نیسان پاترول نیسمو

با ورود به کابین نیسان پاترول نیسمو فیس لیفت، همان داشبورد دو نمایشگری را مشاهده می کنیم که در نسخه های استاندارد پاترول نیز پیشتر دیده بودیم. هیچ نکته فوق مدرن و عجیبی در کابین نیسان پاترول نیسمو دیده نمی شود و این اسیووی با وجود به روزرسانی که در آن صورت گرفته، سالخورده بودن پلتفرم خود را به خوبی نشان می دهد. جهت یادآوری بیان می کنیم که نسل ششم نیسان پاترول با کد اتاق Y62 چیزی نزدیک به 11 سال پیش معرفی شده و نیاز به تغییر نسل در آن به خوبی حس می شود؛ با این حال فعلا خبری از عرضه نسل جدید برای پاترول نیست.

کابین نیسان پاترول نیسمو 2022

نیسان سعی کرده که کابین پاترول نیسمو را با اجرای تم قرمز و مشکی، تریم فیبر کربنی و تودوزی جیر آلکانتارا جذاب و اسپرت تر از مدل استاندارد جلوه دهد. نیسان پاترول نیسمو هرچند هم جذاب باشد، نمی توان آن را مدرن ترین و جذاب ترین در بین رقبا دانست. در ادامه نیسان برای این اسیووی عملکردی و قدرتمند سیستم صوتی Bose با 13 بلندگو و سیستم مالتی مدیا با درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو را در کنار لیست بلند بالایی از سیستم های ایمنی نصب کرده است.

صندلی عقب نیسان پاترول نیسمو 2022

سخن پایانی

نیسان نسخه نیسمو پاترول را فعلا ویژه بازار خاورمیانه عرضه و رونمایی کرده است. در منطقه خاورمیانه نسخه های ارزان تری از پاترول با پیشرانه شش سیلندر 275 اسب بخاری و همچنین پیشرانه هشت سیلندر 400 اسب بخاری نیز در دسترس هستند.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟