اخبار خودرو جهان
با ابعادی کوچکتر از جوک!

نیسان مگنیت رونمایی شد

دوشنبه - ۵ آبان ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
نیسان مگنیت

نیسان به تازگی یک کراس اوور سوپرمینی جدید به نام Magnite(مگنیت) رونمایی کرده که ابعاد آن به قدری کوچک است که جوک در مقابل آن بزرگ به نظر می رسد! هدف نیسان از معرفی مگنیت، عرضه آن به بازارهای خودرویی نوظهور و رو به رشدی همانند بازار هند بوده است. با معرفی Magnite(مگنیت) نیسان عملا وارد سگمنت خودروهایی با طول کمتر از 4 متر در بازار شده و باید با خودروهایی همچون کیا Sonet و سایر محصولات سوپرمینی دیگر برای کسب سهم رقابت کند.

به گزارش خودرونویس، بی شک هیجان انگیزترین و جذاب ترین محصول جدید نیسان، نسل جدید خودروی اسپرت Z بوده که نسخه مفهومی آن مدتی پیش رونمایی شد. ولی امروزه معرفی یک خودروی اسپرت با توجه به اشتهای سیری ناپذیر مشتریان برای خرید خودروهای کراس اوور و اسیووی برای موفقیت یک کمپانی کافی نیست. از این رو خودروهای اسیووی و کراس اووری مانند روگ و جوک نقش اصلی را در موفقیت کمپانی نیسان تا به امروز بازی کرده اند و در ادامه هم نیسان قصد معرفی نسل جدید قشقایی/روگ اسپرت و کراس اوور الکتریکی آریا را دارد.

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی نیسان Magnite(مگنیت)

بهتر است که گول ظاهر سوپرمینی و کوچک نیسان مگنیت را نخورید و تصور نکنید که این خودرو یک کراس اوور پایه و بدون امکانات رفاهی است؛ چراکه نیسان تجهیزات مناسبی را برای آن تدارک دیده است. نیسان مگنیت دارای چراغ های LED و پد شارژ بدون سیم تلفن همراه بوده و یکی از لوکس ترین کراس اوورها در سگمنت خود محسوب می شود. همچنین نیسان در ادامه بلندگوهای قدرتمند و با کیفیت JBL، دوربین دید 360 درجه، کروز کنترل و درگاه بدون سیم اندروید اتو و اپل کار پلی را به صورت استاندارد برای مگنیت تدارک دیده است.

کابین نیسان مگنیت

طراحی کابین

نیسان برای طراحی دریچه های سیستم تهویه این خودرو نیم نگاهی به لامبورگینی اوروس داشته است! در پشت فرمان یک نمایشگر تمام دیجیتالی هفت اینچی به جای نشانگرهای آنالوگ نصب شده و در میان داشبورد هم یک نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیا دیده می شود. یکی دیگر از تجهیزات جالب نیسان مگنیت، سیستم تصفیه هوای کابین بوده که مناسب مناطق با هوای آلوده مانند بسیاری از شهرهای هند است.

نیسان ادعا کرده که مگنیت بیشترین فضای سر را در میان رقبا برای سرنشینان عقب دارد. ضمن اینکه این خودرو با وجود ابعاد بسیار کوچکش، 336 لیتر فضای بار را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و صندلی های ردیف دوم نیز به صورت 60/40 امکان تا شدن داشته تا فضای بار این کراس سوپر مینی تا حدودی افزایش یابد.

 

مشخصات فنی نیسان Magnite

پیش از بیان مشخصات فنی باید اشاره کنیم که نیسان مگنیت نیز همانند بسیاری از محصولات جدید رنو-نیسان، روی پلتفرم CMF-A+ این دو کمپانی توسعه یافته و 205 میلی متر از سطح زمین فاصله دارد. نسخه پایه نیسان مگنیت از یک پیشرانه تنفس طبیعی 1 لیتری با بیشینه قدرت 72 اسب بخار بهره می برد که تمام این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود.  البته نیسان یک نسخه قدرتمندتر مجهز به پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ نیز برای مگنیت توسعه داده که قادر به تولید 95 اسب بخار قدرت و انتقال آن توسط گیربکس دستی یا اتوماتیک CVT به محور جلو است.

 

سخن پایانی

نیسان قصد دارد ابتدا مگنیت را در اوایل سال 2021 به بازار هند و سپس به سایر بازارهای جهانی عرضه کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟