۱۰ نکته درباره اجاره خودرو که باید بدانید

جمعه - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
خواندن دقیقه
اجاره خودرو

به گزارش خودرونویس، حتما تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای یکی از سفرهای تفریحی‌تان از خودروی اجاره‌ای استفاده کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا ۱۰ نکته درباره اجاره خودرو را با شما درمیان بگذاریم. این ۱۰ نکته چکیده‌ای از تجربیات کسانی است که در سفرهایشان از خودروهای اجاره‌ای استفاده کرده‌اند. انتخاب […]

به گزارش خودرونویس، حتما تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای یکی از سفرهای تفریحی‌تان از خودروی اجاره‌ای استفاده کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا ۱۰ نکته درباره اجاره خودرو را با شما درمیان بگذاریم. این ۱۰ نکته چکیده‌ای از تجربیات کسانی است که در سفرهایشان از خودروهای اجاره‌ای استفاده کرده‌اند.

انتخاب زمان مناسب برای اجاره خودرو

حتما به این موضوع توجه کنید که پیش از اجاره خودرو زمان سفر در آن شهر را در نظر گرفته باشید. زمانی که به پیک حضور مسافرین در شهرها وارد می‌شویم با توجه به شلوغ بودن و استفاده مسافران از خودروهای اجاره‌ای این احتمال وجود دارد که شما در اجاره خودرو مورد نظر خودتان به مشکل بخورید و خودرویی که در نظر داشتید برای اجاره وجود نداشته باشد.

به عنوان مثال برای اجاره خودرو در کیش باید توجه کنید که در فصل پاییز و زمستان که کیش دارای پیک گردشگری است بسیاری از مسافران از خودروهای اجاره‌ای استفاده می‌کنند و شما باید از چند روز زودتر برای اجاره خودرو اقدام کنید و خودروی مورد نظر خودتان را سریع‌تر از دیگران رزرو کنید.

خودرو مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید

علاوه بر قیمت خودرو که یکی از موارد مهم در انتخاب خودرو برای اجاره است باید به موارد دیگر از جمله مشخصات فنی خودرو نیز توجه کنید. مواردی مثل فضای کابین و تعداد صندلی‌ها در موارد خاص. برای مثال برخی از خودروهای شاسی بلند در کیش ظرفیت ۷ نفر را دارند. همچنین مصرف سوخت خودروها نیز یکی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید. برخی خودروها در مناطق آزاد اقتصادی مصرف سوخت خیلی زیادی دارند که شاید برای شما مناسب نباشند.

اگر قصد دارید تا خودرویی را برای مسافرت بین شهری اجاره کنید به این نکته نیز توجه داشته باشید که خودروی مورد نظر شما باید فضای باربری مناسبی داشته باشد. پیش‌تر دیده شده که برخی از مشتریان پس از انتخاب خودرو متوجه فضای کم برای باربری شدند و نتوانستند بسیاری از وسایل مورد نیازشان در مسافرت را با خود ببرند.

برای انتخاب خودروی مناسب خود می‌توانید از بنگاه‌های اجاره دهنده خودرو مشورت بگیرید. این افراد با توجه به تجربه کاری خود در این زمینه نکات مهمی را با شما در میان خواهند گذاشت که باعث می‌شود انتخاب مناسب‌تری برای اجاره خودرو داشته باشید.

اطلاعات دقیقی را به بنگاه اجاره دهنده بدهید

زمانی که خودرو مورد نظر خود را برای اجاره رزرو می‌کنید بهتر است جزئیات سفر خود را با بنگاه اجاره دهنده در میان بگذارید. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید اجاره خودرو در اهواز داشته باشید و خودرو را در فرودگاه تحویل بگیرید علاوه بر زمان پرواز بهتر است تا اطلاعات پرواز خود را نیز به شرکت اجاره خودرو بدهید. در این صورت حتی با وجود تاخیر احتمالی پرواز شرکت اجاره دهنده می‌تواند اطلاعات جدید پرواز را در اختیار داشته باشد و شرایط تحویل خودرو را مدیریت کند. همچنین در صورتی که می‌خواهید خودرو را در هتل تحویل بگیرید حتما توجه داشته باشید که باید شماره تماس در دسترس و آدرس  دقیق هتل را به بنگاه ارائه کنید تا در تحویل خودرو دچاره مشکل نشوید.

قرارداد را کامل مطالعه کنید

همه شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو هنگام عقد قرارداد شرایطی را برای اجاره‌کننده لحاظ می‌کنند. از جمله چک ضمانت و وجه نقد. توجه داشته باشید که این موارد به درستی در قرارداد نوشته شده باشد و در آینده و هنگام تحویل خودرو مشکلی از این جهت به وجود نیاید.

مدارک شناسایی و گواهینامه را فراموش نکنید

برای اجاره خودرو باید کارت شناسایی (کارت ملی) و همچنین گواهینامه رانندگی داشته باشید در غیر این صورت مدارک شما ناقص است و نمی‌توانید خودرو را اجاره نمایید.

سفرهای برون مرزی داستان متفاوتی دارد

توجه داشته باشید برای سفرهای برون مرزی باید مدارک مورد نیاز مانند کپی یا اسکن گواهینامه بین‌المللی را به شرکت اجاره دهنده ارائه دهید. در برخی موارد مدارک مورد نیاز برای خروج از کشور را نیز باید به بنگاه اجاره دهنده ارائه دهید. از جمله این مدارم باید به کپی پاسپورت با تاریخ معتبر و یا ویزا اشاره کرد.

قیمت اجاره خودرو برای سفرهای برون مرزی با قیمت‌های داخلی متفاوت است و معمولا دو یا سه برابر قیمت عادی است.

اگر تصادف کردید با بنگاه اجاره‌دهنده تماس بگیرید

اگر هنگام رانندگی و استفاده از خودرو اجاره‌ای دچار حادثه و تصادف رانندگی شدید و باعث آسیب دیدگی خودرو شد حتما با بنگاه اجاره دهنده خودرو تماس بگیرید و پس از آن حتما پلیس را در جریان حادثه قرار دهید و از تفاوقات فردی با راننده خودرو درگیر اجتناب کنید.

 

اجاره خودرو

در این موارد بهتر است شرایط اجاره خودرو شرکت اجاره دهنده را بررسی نمایید و بهتر است از بیمه ویژه آن‌ها استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

مدارک مهم را در خودرو قرار ندهید

همیشه سعی کنید تا مدارک مهم از جمله استاد ماشین و یا اسناد اجاره خودرو را داخل ماشین قرار ندهید. با توجه به این که این احتمال وجود دارد که از خودرو سرقت شود بهتر است تا این مدارک را همراه خود داشته باشید تا در هنگام تحویل خودرو به مشکل نخورید.

سوخت‌گیری را فراموش نکنید

معمولا هنگام تحویل گرفتن خودرو از شرکت اجاره‌دهنده خودرو را با باک پر تحویل می‌گیرید و زمانی که می‌خواهید خودرو را تحویل شرکت بدهید باید توجه داشته باشید که شرایط تحویل گرفتن خودرو چگونه است. برخی از بنگاه‌ها خودرو را با باک پر از شما تحویل می‌گیرند و از این رو باید توجه داشته باشید که خودرو حتما به صورت کامل سوخت داشته باشد.

قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید

توجه داشته باشید که بخشی از مبلغ وثیقه شما نزد بنگاه اجاره‌دهنده خودرو باقی می‌ماند و پس از گذشت تقریبا ۱۰ روز از زمان تحویل خودرو به بنگاه و استعلام خلافی خودرو مابقی وجه به شما پس داده می‌شود. پس ضروری است تا از قوانین راهنمایی و رانندگی تبعیت کنید و مرتکب خلاف رانندگی نشوید چون نهایتا خود شما مجبور به پرداخت جریمه هستید. نهایتا با رعایت قوانین راهنمایی رانندگی سفری امن را خواهید داشت.

اجاره خودرو

 

سخن پایانی

با در نظر گرفتن نکات بالا می‌توانید خودروی مناسب خود را اجاره کنید و سفر خوبی را تجربه کنید. با این همه بهتر است که شرایط بنگاه‌های اجاره دهنده و قیمت‌های ارائه شده را نیز مرور کنید.

رنتجو در حال ایجاد یک فضای رقابتی برای اجاره دهندگان خودرو در سراسر کشور و به خصوص جزیره کیش است. شما در سایت رنتجو می‌توانید قیمت پیشنهادی هر کدام از شرکت‌های اجاره دهنده خودرو را ببینید و پس از انجام مقایسه بهترین گزینه را انتخاب کنید.

از آن جایی که رنت خودرو در ایران در حال تبدیل به یکی از خدمات پرتقاضا شده است تصمیم گرفتیم که توضیحات کاملی در این زمینه برای شما ارائه کنیم تا در صورت نیاز، اطلاعات کاملی در این حوزه داشته باشید.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • مهدی موید | 29 شهریور 1400 - 8:33 ب.ظ

    ممنونم. نکات دقیق و کلیدی بود. من قبلا خودرو اجاره کردم و دقیقا با این نکات روبه‌رو شدم. ممنون از شما.

    • یحیی دادگر | 30 شهریور 1400 - 2:26 ب.ظ

      ارادت