به گزارش خودرونویس، در حال حاضر دو شرکت قطعه سازی کروز و هلدینگ رایزکو، دو تامین کننده اصلی قطعات محصولات سواری و تجاری گروه بهمن هستند. البته این شرکت با سایر قطعه سازان در زمینه های مختلف نیز همکاری هایی دارد؛ ولی گروه بهمن به منظور گسترش داخلی سازی همه محصولات سواری و تجاری خود به خصوص مینی بوس و کامیونت شیلر در زمینه خودروهای تجاری و همچنین کراس اوور فیدلیتی، نمایشگاهی از قطعات و مجموعه های مورد نیاز محصولات خود برگزار کرده تا همکاری خود را شرکت های قطعه سازی فعال در زمینه بومی سازی قطعات را گسترش دهد.

افتتاح نمایشگاه داخلی سازی محصولات گروه بهمن

در مراسم افتتاحیه که طیف گسترده ای از قطعات محصولات بهمن در آن به نمایش درآمده است، دبیر انجمن خودروسازان، مدیرعامل گروه بهمن و شرکت های تابعه، مدیران شرکت های خودروسازی و قطعه سازی کشور و… حضور داشتند.

این نمایشگاه از ساعت 10 الی 16 روز پنجم لغایت هشتم بهمن ماه برگزار می شود و سازندگان در جهت بومی سازی قطعات خودروهای این هلدینگ که در حال حاضر در کشور تولید نمی شود، می توانند جهت کسب جزئیات به محل نمایشگاه واقع در کیلومتر 16 بزرگراه فتح، کارخانه بهمن موتور مراجعه کنند.

بیوک علی مرادلو مدیرعامل گروه بهمن

قطعات مورد نیاز گروه بهمن

شایان ذکر است پروژه درحال اجرا توسط گروه بهمن در فاز نخست، شامل قطعات مورد نیاز خودروهای شیلر، دیگنیتی و فیدلیتی است. از این‌رو قطعات و تجهیزات برقی و الکترونیکی، قوای محرکه، تزئینی، پلیمری و ایمنی و عملکردی خودروهای مذکور در این نمایشگاه به‌رویت بازدیدکنندگان خواهد رسید.

گروه بهمن به‌دنبال استراتژی کاهش ارزبری و استفاده از منابع داخلی، افزایش عمق داخلی‌سازی خودروهای تجاری و سواری تولیدی را در برنامه‌های خود دارد. درحال‌ حاضر خودرو شیلر با عمق داخلی‌سازی 56.3 درصد بیشترین میزان خودکفایی درمحصولات تولیدی را به ‌خود اختصاص داده که با توجه به‌ تعریف پروژه‌های جدید، میزان داخلی‌سازی محصولات سواری و تجاری تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

گروه بهمن قصد دارد تا کمک قطعه سازان داخلی و گسترش زنجیره تامین قطعات محصولات خود، کراس اوور دیگنیتی را با 30 تا 35 درصد داخلی سازی و همچنین کراس اوور جدید فیدلیتی را با 60 درصد داخلی سازی راهی بازار کشور کند. با توجه به درصد داخلی سازی فیدلیتی و همچنین تولید پیشرانه آن در کارخانه تیوان که مجهزترین سایت تولید پیشرانه کشور محسوب می شود، می توان حدس زد که این خودرو محصولی مهم و استراتژیک برای بهمن موتور است. همچنین از آنجایی که بهمن موتور مالکیت پلتفرم این خودرو را از شریک تجاری خود خریداری کرده، می توان حدس زد که درآینده محصولات دیگری روی پلتفرم فیدلیتی به بازار عرضه می شوند.

5 از 1 رای