اخبار خودرو جهان
قیمت پایه معادل 500 میلیون تومان!

نسل دوم هوندا BR-V 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هوندا br-v 2022

آمریکایی ها و اروپایی ها تنها کراس اوور ساب کامپکتی که از هوندا می شناسند، نسخه HR-V است؛ ولی در برخی از بازارهای آسیایی کراس اوور BR-V هوندا نیز در سگمنت B عرضه می شود. نام این خودرو کوتاه شده عبارت Bold Runabout Vehicle بوده و حال نسل دوم آن از راه رسیده است. هوندا امروز رسما نسل دوم کراس اوور BR-V 2022 را برای بازار آسیا و سایر کشورها رونمایی کرده است.

به گزارش خودرونویس، هوندا BR-V 2022 جانشین نسل اول این خودرو شده که در سال 2015 به بازار جهانی عرضه شده بود. این خودرو پیچیدگی کمتری نسبت به HR-V داشته و در عین حال مقرون به صرفه تر بوده و علی رغم ابعاد بسیار کوچک، دارای سه ردیف صندلی است. ولی نمی توان منکر شد که HR-V در بازارهای جهانی به مراتب شناخته شده تر است.

نمای عقب هوندا br-v 2022

هوندا در خصوص اینکه آیا پلتفرم BR-V برای نسل دوم این کراس اوور کامپکت تغییری داشته یا نه مطلبی عنوان نکرده؛ ولی لازم است یادآور شویم که نسل اول این کراس اوور که در سال 2015 معرفی شده بود، از نظر ساختار مکانیکی و فنی به مینی ون Mobilio هوندا ارتباط داشت که خود همین مینی ون هم بر پایه هاچبک کوچک Brio توسعه یافته بود. هاچبک Brio یک خودروی ارزان قیمت و پایه بوده که در سبد محصولات هوندا یک پله نسبت به Jazz یا هوندا فیت نیز جایگاه پایینتری دارد. اگر بخواهیم صادق باشیم، هوندا BR-V 2022 را نمی توان زیباترین کراس اوور ساب کامپکت موجود در بازار جهانی دانست، به خصوص زمانی که به طراحی عقب آن نگاه می کنیم؛ ولی ویژگی های جذابی هم در این خودرو نهفته شده است.

کابین هوندا br-v 2022

ویژگی های هوندا BR-V 2022

نسل دوم هوندا BR-V 2022 به مراتب ایمنی بیشتری نسبت به نسخه پیشین دارد که دلیل آن بهره بردن از سیستم ایمنی هوندا سنسینگ بوده که دارای سیستم هایی مانند کمکی تثبیت خطوط حرکت، ترمز اضطراری جلوگیری کننده از برخورد، کروز کنترل تطبیقی و جلوگیری از خروج از جاده است. نسل جدید BR-V به صورت استاندارد دارای شش کیسه ایمنی هوا بوده و دارای نوربالای اتوماتیک است. همچنین هوندا برای این خودرو سیستم مانیتورینگ نقاط کور هدایتی نوتیفیکیشن محور را ارائه کرده به راننده اطلاع می دهد چه زمانی خودروی پیش رو متوقف شده و یا چه زمانی حرکت می کند.

هوندا br-v 2022

مشخصات فنی هوندا BR-V 2022

قلب تپنده هوندا BR-V 2022 را یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بنزینی چهار سیلندر i-VTEC تشکیل داده که قادر به تولید 120 اسب بخار در 6600 دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور 145 نیوتن متر در 4300 دور بر دقیقه است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخهای جلو منتقل می شود که هوندا اظهار کرده گیربکسی جدید و بهینه شده است. این پیشرانه برای یک کراس اوور آن هم در شرایطی که هفت سرنشین داخل خودرو حضور داشته باشند بسیار ناامید کننده، ضعیف و کسل کننده است.

نمای عقب هوندا br-v 2022

از سال 2015 که هوندا BR-V برای اولین بار راهی بازار جهانی شد تا به امروز، بیش از 255 هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده است که 30 درصد این آمار تنها در کشور اندونزی بوده که هوندا تصمیم گرفت نسل جدید این خودرو را هم در اندونزی رونمایی و تولید کند. هوندا قصد دارد نسل دوم BR-V را در ژانویه 2022 به بازار جهانی عرضه کند که برچسب قیمتی معادل 18 هزار دلار دارد که به پول ایران چیزی معادل 500 میلیون تومان می شود!

 

سخن پایانی

لازم به ذکر است که HR-V و BR-V تنها کراس اوورهای ساب کامپکت هوندا در بازار جهانی نیستند؛ بلکه در آمریکای جنوبی و هند محصول کوچکتری به نام WR-V هم عرضه می شود که در واقع نسخه کراس اوور شده هوندا فیت یا همان Jazz است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟