اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه مونیخ 2021 صورت گرفت

نسخه پروتوتایپ فولکس واگن ID Buzz معرفی شد

سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن ID Buzz

ژانویه سال 2017 در نمایشگاه خودرو دیترویت بود که فولکس واگن ID Buzz کانسپت را به عنوان نسخه تمام الکتریکی ون Microbus و تفسیر این خودرو در آینده تمام الکتریکی معرفی کرد. حال در سپتامبر 2021 هستیم و نسخه تولیدی این خودرو هنوز از راه نرسیده، ولی فولکس واگن برای اینکه بتوانیم تصوری از مدل تولیدی این خودرو داشته باشیم، نسخه پروتوتایپ ID Buzz را معرفی کرده است.

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن ID Buzz از مرحله کانسپت به نمونه پروتوتایپ رسیده و این بدان معنی بوده که این ون الکتریکی تمام پنل های بدنه، چراغ ها و ادوات مدل تولیدی را در خود جا داده است. با وجود اینکه بدنه این ون الکتریکی در تصاویر با کاور پوشانده شده، ولی این کاور نازک چیز زیادی از این خودرو را مخفی نکرده، ولی نصب برچسب سیاه روی چراغ های جلو و عقب مانع دیده شدن جزییات درون آنها شده است.

نمای عقب فولکس واگن ID Buzz

چه خوشتان بیاید چه نه، نسخه تولیدی فولکس واگن ID Buzz تا حد زیادی نسبت به مدل مفهومی استایل متفاوتی دارد. از آنجایی که ID Buzz در قدم اول خودرویی تجاری محسوب می شود، استایل این خودرو شبیه یک جعبه سوار بر چهار چرخ بوده تا فضای داخلی آن به حداکثر میزان خود برسد. ولی متاسفانه بسیاری از المان های رترو استایل مدل مفهومی در سیر تبدیل به مدل پروتوتایپ از بین رفته اند. البته بهتر از برای قضاوت در خصوص طراحی این خودرو تا معرفی نسخه تولیدی و پی بردن به جزییات ظاهری صبر کنیم.

رادار دوربین سنسور فولکس واگن ID Buzz

 

دارای دو نسخه خودران و غیر خودران

در نظر داشته باشید که فولکس واگن ID Buzz حاضر در این تصاویر نسخه AD بوده که این بدان معناست که این مدل با سیستم Argo Al توسعه یافته تا بتواند از سیستم رانندگی خودکار بسیار پیشرفته فولکس واگن استفاده کند. لازم به ذکر است که سنسورها و دوربین های متعدد نصب شده در اطراف خودرو به این ون الکتریکی پروتوتایپ کمک می کنند که اجسامی را کع در فاصله 400 متری در پیش رو هستند را شناسایی کند.

فولکس واگن ID Buzz

اسکنر لیدار 360 درجه بزرگ نصب شده روی سقف، یک دید 360 درجه نسبت به محیط اطراف را ارائه می کند که در کنار آن شش اسکنر لیدار کوچکتر، 11 پنل رادار و چندین دوربین و میکروفون نصب شده اند. نرم افزار Argo Al به قدری هوشمند بوده که می تواند رفتار احتمالی دوچرخه و موتورسوار، عابرینت پیاده و حتی وسایل نقلیه مختلف را پیشبینی کند و عملکرد ID Buzz را تغییر دهد و به نوعی رفتار کند که انگار کنترل خودرو در دست راننده است.

نمای جانبی فولکس واگن ID Buzz

فولکس واگن ID Buzz AD در حال تست در فضاهای شهری بوده و قرار است از سال 2025 وارد سرویس های خدمات رسانی خودروهای تجاری شود. کمپانی MOIA که یک شرکت فعال در زمینه حمل و نقل بوده که در سال 2016 تاسیس شده و مالک آن گروه خودروسازی فولکس واگن است. این شرکت اولین مجموعه ای بوده که قرار است از این ون در ناوگان خود در شهر هامبورگ به صورت خودران استفاده کند.

در همین زمان نسخه فولکس واگن ID Buzz بدون سیستم خودران َArgo Al هم قرار است که سال آینده در بازارهای جهانی عرضه شود. این ون الکتریکی دارای دو مدل مسافری شش نفره و باری بوده و می توان آن را در دو مدل فاصله محور کوتاه و کشیده خریداری کرد.

فولکس واگن ID Buzz

قرار است که فولکس واگن ID Buzz در شهر هانوفر آلمان تولید شود و روی پلتفرم ماژولار MEB فولکس توسعه یافته که زیربنای تمام محصولات خانواده ID است. این ون الکتریکی به صورت عقب محرک و تمام چرخ محرک با یک و دو موتور الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد. نسخه قدرتمندتر ID Buzz قدرتی در محدوده 300 اسب بخار و نسخه ضعیف تر این خودرو قدرتی در حدود 200 اسب بخار تولید می کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟